A kisvállalkozások felének még honlapja sincs

2018-01-24

A hazai kkv-k csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közös rendezvényén. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását is.

Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk, és számtalan ügyet intézünk online. Felmérések szerint a napi több órányi internetezés 40%-át mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65%-át is erről az eszközről indítjuk el, ami mellett a hazai kkv-k sem mehetnek el szó nélkül.

„A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él. A Deloitte1 felmérése szerint a cégek több mint felének (56%) honlapja sincs, további 29%-uk semmilyen marketing tevékenységet nem végez.

Hazánkban 10-ből 8 felnőtt internetező használ okostelefont, ők már folyamatosan online vannak. „Egy átlagos napon körülbelül 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunkhoz, és rosszul érezzük magunkat, ha 2 méternél távolabb van tőlünk az eszköz.

A fejlődési irány tehát egyértelmű: ma már nem csak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével. Ezért azt javasoljuk a kkv-knak, hogy az éves projektek közé mindenképpen érdemes beiktatni a digitális fejlődést és a mobilbarát weboldal létrehozását is, hiszen ezek mind hozzájárulhatnak a stabil működéshez és a lendületes növekedéshez” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztályának vezetője.

A modern kor sorban állása az oldalbetöltés

Még mielőtt körvonalazódik a mobilra optimalizált weboldal dizájnja és felépítése, érdemes figyelembe venni a fogyasztók igényeit is. „A 21. század “sorban állása” az oldalbetöltés, és mint tudjuk, senki sem szeret sokáig várakozni. Egy nemrég készített felmérés szerint a mobilozók több mint fele (53%) elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be, míg minden második ember a 2 másodperces oldalbetöltést tartja elfogadhatónak” – hívta fel a figyelmet Égly Csaba, a Google üzleti fejlesztési tanácsadója.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek