A kisvállalkozások felének még honlapja sincs

2018-01-24

A hazai kkv-k csupán fele aktív digitálisan. Mindössze minden második vállalkozásnak van saját honlapja, és közel minden harmadik cég marketing tevékenység nélkül próbál életben maradni – hangzott el a K&H és a Google Magyarország által közös rendezvényén. Az online jelenlét óriási lehetőségeket rejt a kkv-szektornak, ezért az idei teendők közé érdemes felvésni a digitális fejlődést és a mobilra optimalizált weboldal létrehozását is.

Az okostelefonok robbanásszerű elterjedésével egyre több időt töltünk, és számtalan ügyet intézünk online. Felmérések szerint a napi több órányi internetezés 40%-át mobilról végezzük, és a pénzügyi tranzakciók 65%-át is erről az eszközről indítjuk el, ami mellett a hazai kkv-k sem mehetnek el szó nélkül.

„A digitalizáció egyszerre jelent kihívást és lehetőséget a kkv-szektornak, amivel egyelőre kevés cég él. A Deloitte1 felmérése szerint a cégek több mint felének (56%) honlapja sincs, további 29%-uk semmilyen marketing tevékenységet nem végez.

Hazánkban 10-ből 8 felnőtt internetező használ okostelefont, ők már folyamatosan online vannak. „Egy átlagos napon körülbelül 150-szer nyúlunk a mobiltelefonunkhoz, és rosszul érezzük magunkat, ha 2 méternél távolabb van tőlünk az eszköz.

A fejlődési irány tehát egyértelmű: ma már nem csak a magánéleti, hanem az üzleti teendőket, a pénzügyeket is el kell tudni intézni a mobilos eszköztár segítségével. Ezért azt javasoljuk a kkv-knak, hogy az éves projektek közé mindenképpen érdemes beiktatni a digitális fejlődést és a mobilbarát weboldal létrehozását is, hiszen ezek mind hozzájárulhatnak a stabil működéshez és a lendületes növekedéshez” – mondta el Kovács Viktor Zoltán, a K&H kkv marketing főosztályának vezetője.

A modern kor sorban állása az oldalbetöltés

Még mielőtt körvonalazódik a mobilra optimalizált weboldal dizájnja és felépítése, érdemes figyelembe venni a fogyasztók igényeit is. „A 21. század “sorban állása” az oldalbetöltés, és mint tudjuk, senki sem szeret sokáig várakozni. Egy nemrég készített felmérés szerint a mobilozók több mint fele (53%) elhagyja az oldalt, ha az 3 másodpercnél lassabban töltődik be, míg minden második ember a 2 másodperces oldalbetöltést tartja elfogadhatónak” – hívta fel a figyelmet Égly Csaba, a Google üzleti fejlesztési tanácsadója.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Early Bird kedvezménnyel indul a 2020-as Az Év Honlapja pályázat!

2020. 06. 09.
Early Bird kedvezménnyel lehet jelentkezni augusztus 15-től Magyarország legismertebb online marketingkommunikációs pályázatára. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Ma…
Bővebben

Tippek a helyes kulcsszavak kiválasztásához

2020. 03. 06.
A sikeres keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, hiszen ezek segítségével a kereső előbbre sorol a találati listán, így növelve látogató…
Bővebben

Hogyan legyen mobilbarát weboldalunk?

2020. 02. 18.
Az okostelefonok elterjedésével megnőtt a felhasználók mobilon való böngészésének száma, ezáltal a mobilon való weboldalak látogatottsága is az utóbbi időben, így lényeges, hogy webolda…
Bővebben
További hírek