Elhagyhatják a fiatalok a Facebookot

2018-02-13

Az USA-ban kétmillió 25 év alatti felhasználót veszíthet idén a hálózat.

A köztudatba való berobbanását követő években a Facebook volt az egyik legmenőbb webhely a fiatalok körében, azonban az elmúlt időszakban már többször felmerült a piaci elemzők körében, hogy a szolgáltatást népszerűvé tett tinik és fiatalok lassan magára hagyhatják Mark Zuckerberg birodalmát. Ezúttal ez eMarketer rukkolt elő olyan beszámolóval, amelyet nehéz lehet majd lenyomni a Facebook részvényeseinek a torkán.

A piackutató cég szerint az idei évben már csak a 12-17 év közötti amerikai tinik fele fogja használni a Facebookot, ráadásul a közösségi szolgáltatás akár kétmillió 25 év alatti felhasználót is elveszíthet az USA-ban.

A fiatalok persze nem tűnnek el a közösségi médiából: az eMarketer szerint a Facebook tulajdonában lévő Instagram aktív felhasználói bázisa 1,6 millió fővel, míg a rivális Snapchaté 1,9 millióval bővülhet.

A kutatás szerint számos oka van annak, hogy a tiniket és a fiatalokat már nem érdekli annyira a Facebook. Julie Smith, egy tinikkel foglalkozó szociológus azt állítja, hogy a kérdéses korosztályba tartozók gyakran az „idős emberek hálózatának" titulálják a Facebookot. Állítása szerint az Instagram és a Snapchat részben azért jobb számukra, mert azokon keresztül gyorsabban kapnak visszajelzéseket.

A Facebookra egyre kevésbé jellemző a gyors visszajelzés, ráadásul annyira zajos, hogy a tinik időbefektetésként élik meg a használatát.

További érdekesség, hogy fotóközpontú közösségi hálózatokat a tinik jobbnak tartják a privát, és kisebb csoportokban való kommunikációra. Ez részint azért van így, mert a szüleik beléjük verték, hogy a Facebookon nagyon széles kört elérhet a kommunikációjuk, így egyetlen rossz lépéssel csökkenthetik mondjuk a főiskolára való bejutás, vagy a munkahelyszerzés lehetőségét. Az Instagram és a Snapchat lehetővé teszi számukra, hogy aránylag transzparens módon szabályozzák az üzeneteik közönségét.

A tinik körében való népszerűségének csökkenése a belátható jövőben nem jelent majd problémát a 2 milliárd felhasználóval büszkélkedő Facebooknak, viszont hosszabb távon gonddá válhat:

jöhet a tinik első olyan generációja, akiknek soha nem is lesz facebookos regisztrációjuk.

/origo.hu/

Vissza

A márka arca - hogyan mesél egy weboldal?

2024. 10. 21.
A digitális korban egy márka online jelenléte kulcsfontosságúvá vált, hiszen nem csak a fogyasztók elérését biztosítja, hanem lehetőséget nyújt arra is, hogy kreatívan és érzelmekre hat…
Bővebben

Mutasd meg a kultúra erejét!

2024. 10. 14.
A kultúra az emberi társadalom egyik legfontosabb alappillére, amely összeköti a múltat a jelennel, és irányt mutat a jövő számára. Gazdag és sokszínű formáival – legyen az művész…
Bővebben

Hogyan hódítsd meg a digitális teret?

2024. 10. 07.
Az online térben a közösségek szerepe egyre meghatározóbb. A felhasználók már nem csupán passzív tartalomfogyasztók, hanem aktív szereplői az eseményeknek – részt vesznek a közöss…
Bővebben
További hírek