Bárhonnan, bármikor, kényelmesen- RIGO

2018-03-20

Aki bele-bele kukkant a főváros hosszú távú fejlesztési terveibe, az tudja, hogy a városi tömegközlekedés keretein belül egy új jegyrendszer és több új beléptetési rendszer létesítése van napirenden. Budapest az automatikus jegyrendszer bevezetésével beírja magát a modernizált városok listájába. A tervezett jegyrendszer (RIGO: Rugalmas, Integrált, Gazdaságos, Okos) egyesíti az összes jegytípust egy személyreszabott kártyarendszerre.

A név szimbolizálja az elektronikus jegyrendszer előnyeit, ezenkívül szerethető, könnyen megjegyezhető, és erősen kötődik a magyar kultúrához. Az elnevezés egyúttal a külföldi ügyfelek számára is kifejező: a „ri” előtag az angol „re” előtag kiejtésével megegyezően a rendszerességet, az ismétlést jelentheti, míg a „go” szótag a dinamizmusra, a haladásra utal.

Mi a RIGO?

A RIGO-nak köszönhetően kényelmesen, gyorsan, egyszerűen igénybe vehetők a budapesti közösségi közlekedési szolgáltatások.

Ennek bevezetésével Magyarország legnagyobb, legtöbbek által igénybe vett közlekedési hálózatához kapcsolódóan megvalósul egy korszerű, könnyen és egyszerűen használható jegy- és bérletrendszer, amely az ügyfelek igényeihez rugalmasan és innovatívan alkalmazkodik.

Miért jó ez nekünk?

Az elektronikus jegyrendszer elindulásával  a papírra nyomtatott jegyek és bérletek fokozatosan megszűnnek, a BKK a termékeket és az utazási egyenleget elektronikusan, a RIGO központi elszámoló rendszerében fogja nyilvántartani. Az igénybe vett szolgáltatás ellenértékéta rendszer elektronikusan vonja le a kártyához tartozó számláról.

 A modern rendszer megnehezítené a bliccelők dolgát, hiszen a metrómegállóknál kihelyezett beléptető kapukon csak RIGO kártyával lesz lehetséges az átjutás.

Hogyan működik?

A jelenleg is bérletet használó ügyfeleknek könnyű lesz megszokniuk az új rendszert. A mostani, papíralapú bérletigazolványt egy megszemélyesített (azaz a felhasználó nevével és fényképével ellátott) közlekedési kártya váltja fel. A kártya kiváltásához előzetes regisztráció lesz szükséges.

Jeggyel utazóknak is kedvezőbbé válik a helyzet, az eddig megszokott, vonaljegyeket/ átszállójegyeket felváltja az időalapú jegy, amely érvényességi idején belül (pl. 60 perc) korlátlan számú átszállást és utazást tesz lehetővé Budapesten belül. 

Azok az alkalmi utasok, akik rendszertelenül és/vagy ritkán, évente csak néhány alkalommal veszik igénybe a budapesti közösségi közlekedést, és emiatt nem rendelkeznek sem anonim,sem megszemélyesített közlekedési kártyával, érintésmentes bankkártyájuk használatán túl egy papíralapú okoskártya („smartpaper”) használatával utazhatnak majd.

A kapuk használatát több lépcsőben fogja bevezetni a BKK. A végső állapot eléréséhez, azaz hogy az összes kapu rendeltetésszerűen működjön, szükséges az elektronikus jegyrendszer teljes infrastruktúrájának rendelkezésre állása, valamint a papíralapú termékek teljes kivezetése. A kapuk részleges üzembeállítása 2018 nyarától várható.

Úttörők

Az efféle kártyás rendszert számos más város is bevezette már, például Shanghai 1999-ben. A shanghai egységes kártyarendszert minden tömegközlekedési eszközön lehet használni, buszoktól fogva, taxikon át egészen a maglev vonatokig.

 

Legfeljebb 1000 RMB (kínai remnibi/jüan, ami közel 40 ezer forintnak megfelelő összeg) a jelenlegi megengedett legnagyobb egyenleg, ami akár egy évre is elegendő utazással egyenlő. Továbbá, minden hónapban10%-kal olcsóbban utazhat bárki, aki az alatt az idő alatt 70 RMB-nek megfelelő összeget költ tömegközlekedésre.

Az efféle jegyrendszer Kína legnagyobb városában szinte döccenőmentes karriert futott be, a 24 milliós város naponta több milliós bevételre tesz szert, és a gyors, ugyanakkor futurisztikus rendszerének köszönhetően az egyik legmodernebb infrastruktúrával rendelkezik. Shanghai a jövő városa, így remélhetőleg idővel Budapest is elnyeri ezt a megnevezést.

#BKK   #modernizacio   #jovo   #budapest

forrás:https://rigo.bkk.hu/miert

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek