Az eSport és marketingjének világa, 5 lépésben

2018-03-26

Sport-e az eSport? Mitől ilyen népszerű manapság? Mennyire lehet fontos a marketing világában?   5 lépéses gyorstalpaló az elektronikus-sport világában.

1. Az eSport sportnak titulálása újra és újra előjön. Sokan nem ismernék el igazi sportnak hiszen, azon kívül, hogy ülünk, gombokat nyomkodunk és görnyedünk a monitor előtt, nem igazán végzünk fizikai tevékenységet, a többi megszokott sporthoz képest, mint például a foci, futás, úszás és még sorolhatnám, amikben folyamatosan próbára tesszük és fejlesztjük a testünket. Viszont a sport lényege az önfejlesztés, tudásunk és erőfeszítéseink összemérése. Ugyanannyira fontos ebben a sportágban is az elkötelezettség, a gyakorlás, kitartás, a fegyelmezettség, az időnk feláldozása és a csapatmunkánk fejlesztése ahhoz, hogy profi esportoló váljon belőlünk.

2. Az eSport mára már az egész világon hatalmas népszerűségnek örvend és egyre többen tudnak megélni abból, hogy csak játszanak és ezt mások meg otthonról követik. Az eSport egyik előnye a többi sporttal szemben, hogy fogod magad munka vagy iskola után hazaérsz, leülsz a számítógép elé és már kezdheted is. Percek alatt megvehetsz bármilyen játékot, de nagyon sok népszerűbb játék ingyenes, úgyhogy nincs más dolgot, mint letölteni és már játszhatsz is. Felhívod a barátaidat, hogy jöjjenek ők is és meg is van a közösségi élmény, anélkül, hogy bárhova el kellett volna menned. Kipróbálod, ha mégsem tetszik, nem játszol vele ennyire egyszerű, ha meg elkap az érzés és jól érzed/érzitek magatokat, akkor egyre többet fogtok játszani és fejlődni, hogy újabb és újabb szintre lépjetek és élményeket szerezzetek.

3. Ingyen fejlesztheted magad. Szerény véleményem szerint a pénz is nagy szerepet játszik az eSportok népszerűségében. Abban az esetben, ha az ember elkezd valamit sportolni, nagy valószínűséggel pénzt kell belefektetnie és sokszor nem is keveset. Vegyük a testépítést ahol a kondibérletet kell újra és újra megvennünk, vagy ha focizni szeretnénk, akkor a havi tagsági díjjal kell megbirkóznunk, ami például egy középiskolásnak, aki kezdeni szeretne magával valamit nem mindig fizethető meg. Viszont, ha a játékokban szeretnénk jobbak lenni barátainknál, vagy csak szimplán fejlődni szándékozunk akkor az interneten rengeteg lehetőségünk van erre és mind ingyen. Az egyik legjobb és legelterjedtebb módja az úgynevezett „streamerek” követése. Ők általában profi játékosok, akik a saját játékélményüket, meccseiket közvetítik különböző platformokon, mint például a Twitch.tv vagy éppen a YouTube. Már attól, hogy figyeljük az ő mozdulataikat és rengeteget adhat a saját játéktudásunkhoz, de eközben még tanítanak is minket és elmagyarázzák, mit miért tesznek, mesélnek az általános bakikról, amit kezdőbb játékosok követnek el, és hogy hogyan kerülhetjük el azokat ezzel növelve a mi képzettségünket az adott játékban.

4. Na és itt jön képbe a marketing. A mai világ influencerei között nagy szerepet kapnak a streamerek. A Twitch.tv manapság legnépszerűbb játékosa, „ninja” több mint 4,2 millió követővel rendelkezik és ez folyamatosan csak nő. Egyre több minőségi streamer jelenik meg és ez nagy lehetőséget nyújt az online-marketing számára, hiszen nap, mint nap több százezren néznek egy-egy játékost akikre a nézők többsége felnéz, ezzel tökéletes lehetőséget adva, hogy hirdettethessük velük saját márkánkat. A szponzorálásnál kicsit más a tészta, ugyanis nem tudják pontosan meghatározni mekkora értéket is kapnak a pénzükért, vagy esetlegesen milyen lehetőséget szalasztanak el egy játékos vagy csapat szponzorálásával. Erre mondják, aki nem mer, az nem is nyer. Ezzel a témával kapcsolatban a Nielsen folyamatos kutatásokat végez, hogy pontosabb képet kaphassunk.

5. Szerencsére láthatunk példát az eSport és sportszövetségek összedolgozására. Magyarországon például az MTK után a Honvéd is elindította a saját eSport akadémiáját. Ez egy nagyon jó kezdeményezés a játékosok fejlődésére és arra, hogy összehozzuk a „gaminget” a már elismert sportokkal, nem beszélve arról, hogy odafigyelnek a gépezők fizikai állóképességére is hogy minél hatékonyabban, de legfőképpen egészségesen folytathassák kedvenc hobbijukat.

Összegezve, az eSport világa folyamatosan fejlődik és bővül, szóval, ha a „játszadozás” nem is érdekel, attól még üzleti szemmel érdemes odafigyelnünk erre a feltörekvő iparágra, hiszen folyamatosan csak nő és nő a népszerűsége. A jövő marketingjéből egy nagy szeletet fog kivágni, ez már most garantált.

#esport #streamer #gaming #marketing #ninja

Vissza

Az igazság védelmében

2018. 11. 28.
A metróállomáson napokig néztem farkasszemet a smasszerekkel. Ketten voltak. Meglepően fiatalok, szépek és kedvesek. Szokatlan ebben a műfajban. Aztán felbukkantak másutt is. Hívogattak…
Bővebben

Íme 2018 legjobb honlapjai

2018. 11. 14.
17. alkalommal került megrendezésre az online marketing-kommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, ‘Az Év Honlapja’ pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Inter…
Bővebben

Közlemény

2018. 11. 08.
Lezárult a 17. ’Az Év Honlapja’ pályázat, a szakmai zsűri már értékeli a 25 kategóriában beérkezett színvonalas pályaműveket.
Bővebben
További hírek