A social media stratégia 4 legfontosabb eleme

2018-04-10

“Közösségi média hirdetések nélkül nem létezik tartalommarketing” – ezt igazolja az a tény is, hogy a social media kampányok eredményenkénti költsége a többi digitális csatornával összehasonlítva magasan a legjobb. A siker persze nem jön magától, a hirdetőknek erős és átgondolt stratégiával kell rendelkezniük.

A mai bejegyzésünkben a közösségi média stratégia 4 legfontosabb elemét szeretnénk bemutatni neked, amelyekkel sikeres social media kampányokat készíthetsz.

1. Célzott közönség elérése

A követőid számának folyamatos emelkedése még nem jelent automatikus garanciát arra, hogy egyre sikeresebb leszel a közösségi médiában. A sikerhez ugyanis célzottan kell bővítened követőid táborát, vagyis potenciális vásárlókból álló közösséget kell létrehoznod üzleti profilod számára. Legalább ennyire fontos, hogy a követőidet el is tudd érni: ez utóbbihoz jellemzően hirdetésben kell gondolkodnod.

“Kiváló lehetőséget jelenhet az organikus elérésed növelésére egy Facebook csoport létrehozása és az Instagram hashtagek helyes használata“– véli Joanelli Tamás a Be Social alapítója és közösségi média szakértője.

2. Elkötelezett rajongók 

A közösségi média aktivitás egyik legfontosabb célja a követők elkötelezettségének (például: nagyfokú márkahűség) megteremtése, amit nagyon nehéz elérni, ám ha sikerül, akkor busásan megtérülhet a befektetett energiád. Ennek sikerét alapvetően az határozza meg, hogy a megfelelő célközönséget kell a megfelelő módon megszólítanod, amihez egyedi és számukra releváns tartalmat kell előállítanod és hirdetned. Arra is érdemes ügyelned, hogy rendszeresen publikáld a tartalmaidat.

3. Számszerűsíthető adatok

A közösségi média igenis képes arra, hogy számszerűsített adatokon keresztül mérd a sikerét. A social media kampányokat számos célra optimalizálhatod, a termékek vagy szolgáltatások vásárlásától, egészen a feliratkozásig.

4. Retargeting

A közösségi média segítségével kiválóan megcélozhatod azokat a korábbi látogatókat is, akik egyszer már érdeklődést mutattak a tartalmaid iránt, de végül elhagyták az oldalt. A retargeting lehetőségét tehát feltétlenül érdemes beépíteni a stratégiádba, mert a korábbi érdeklődőkből sokkal nagyobb eséllyel válik vásárló.

/marketingmorzsak.hu; Social Media Today/

Vissza

A social media stratégia 4 legfontosabb eleme

2018. 04. 10.
“Közösségi média hirdetések nélkül nem létezik tartalommarketing” – ezt igazolja az a tény is, hogy a social media kampányok eredményenkénti költsége a többi digi…
Bővebben

Az ütős marketing öt alapelve

2018. 03. 29.
Hogyan lehet elmondani 5 mondatban, hogy mi a marketing célja, hogyan legyen ütős és eredményes, és közben költséghatékony a kampányod? Ismerd meg John Jantsch szigszalag-marketing mode…
Bővebben

Az eSport és marketingjének világa, 5 lépésben

2018. 03. 26.
Sport-e az eSport? Mitől ilyen népszerű manapság? Mennyire lehet fontos a marketing világában?   5 lépéses gyorstalpaló az elektronikus-sport világában.
Bővebben
További hírek