A social media stratégia 4 legfontosabb eleme

2018-04-10

“Közösségi média hirdetések nélkül nem létezik tartalommarketing” – ezt igazolja az a tény is, hogy a social media kampányok eredményenkénti költsége a többi digitális csatornával összehasonlítva magasan a legjobb. A siker persze nem jön magától, a hirdetőknek erős és átgondolt stratégiával kell rendelkezniük.

A mai bejegyzésünkben a közösségi média stratégia 4 legfontosabb elemét szeretnénk bemutatni neked, amelyekkel sikeres social media kampányokat készíthetsz.

1. Célzott közönség elérése

A követőid számának folyamatos emelkedése még nem jelent automatikus garanciát arra, hogy egyre sikeresebb leszel a közösségi médiában. A sikerhez ugyanis célzottan kell bővítened követőid táborát, vagyis potenciális vásárlókból álló közösséget kell létrehoznod üzleti profilod számára. Legalább ennyire fontos, hogy a követőidet el is tudd érni: ez utóbbihoz jellemzően hirdetésben kell gondolkodnod.

“Kiváló lehetőséget jelenhet az organikus elérésed növelésére egy Facebook csoport létrehozása és az Instagram hashtagek helyes használata“– véli Joanelli Tamás a Be Social alapítója és közösségi média szakértője.

2. Elkötelezett rajongók 

A közösségi média aktivitás egyik legfontosabb célja a követők elkötelezettségének (például: nagyfokú márkahűség) megteremtése, amit nagyon nehéz elérni, ám ha sikerül, akkor busásan megtérülhet a befektetett energiád. Ennek sikerét alapvetően az határozza meg, hogy a megfelelő célközönséget kell a megfelelő módon megszólítanod, amihez egyedi és számukra releváns tartalmat kell előállítanod és hirdetned. Arra is érdemes ügyelned, hogy rendszeresen publikáld a tartalmaidat.

3. Számszerűsíthető adatok

A közösségi média igenis képes arra, hogy számszerűsített adatokon keresztül mérd a sikerét. A social media kampányokat számos célra optimalizálhatod, a termékek vagy szolgáltatások vásárlásától, egészen a feliratkozásig.

4. Retargeting

A közösségi média segítségével kiválóan megcélozhatod azokat a korábbi látogatókat is, akik egyszer már érdeklődést mutattak a tartalmaid iránt, de végül elhagyták az oldalt. A retargeting lehetőségét tehát feltétlenül érdemes beépíteni a stratégiádba, mert a korábbi érdeklődőkből sokkal nagyobb eséllyel válik vásárló.

/marketingmorzsak.hu; Social Media Today/

Vissza

Statikus és dinamikus weboldalak

2019. 02. 18.
Milyen egy statikus weboldal? És milyen egy dinamikus? Mi a különbség a kettő között? Ha úgy érzed, hogy még a statikus vagy dinamikus weboldal jelentése nem teljesen világos, akko…
Bővebben

Harmónia a weblapon

2019. 02. 11.
A harmónia nem más, mint az összetevők egyensúlyának összessége. Mikor látunk valamit, ami tetszetős számunkra és azt gondoljuk milyen jól néz ki, akkor tulajdonképpen a…
Bővebben

Facebook adataink óvása

2019. 02. 05.
Kis odafigyeléssel magunk is tehetünk annak érdekében, hogy a lehető legkevesebb információt halmozza fel rólunk a közösségi oldal. Ehhez mutatunk most öt beállítást, amiket elvégezve n…
Bővebben
További hírek