Amatőr logóval a cég is amatőrnek látszik

2018-06-19

Sok cégvezető a költséghatékonyság jegyében olyasmin is spórol, amin nem kellene. Az egyik ilyen az arculat és logó megtervezése és elkészítése, márpedig ezen a területen drágán ráfizethetünk a spórolásra – figyelmeztet Kocsis Zoltán kreatív ügynökségi igazgató.

Hogyan döntheti be a cégét a rossz arculat?

Amikor egy cégvezető a grafikai arculatát szeretné elkészíteni, folyamatosan gondolkodik rajta, hogy mi tükrözze vissza legjobban azt az életérzést, amit megálmodott cégének! Akármilyen tökéletes lesz a megálmodott terv, hosszú évek tapasztalata alapján kijelenthetem, hogy tele lesz megalkuvásokkal, ha nem egy olyan csapatra bízza a munkát, amely nemcsak a látványtervekhez ért, nem a legolcsóbb, hanem tapasztalata van nyomdai téren is.

Miért nagyon fontos a fentebb megfogalmazott kérdés?

Ha az arculata amatőr, cége is annak fog tűnni leendő partnereinek. Egy vállalkozásnak mindig tudnia kell, hogy az arculata a cégére, és a jó cégvezetés egyik alapja. Egy házat is, amikor felépítünk, figyelünk arra, hogy az alapok jók legyenek, mert a legrosszabb esetben összedől a házunk. Amikor logót készíttetünk, nem elég online felületekben, kis felbontású formátumokban gondolkodnunk, hanem a nagy felbontású nyomdai megjelenítés igényeit is figyelembe kell vennünk – még akkor is, ha nem azonnal van szükségünk rá. Mert ha egy kiadványt készítünk, akkor drágán ráfizethetünk a spórolásra.
 

Néhány hiba, amit cégvezetőként elkövethet egy grafikai arculattervezés alatt:

Sógornak, fiamnak, családi ismerősömnek adom ki a logó megtervezését, aki érteget valamit a programokhoz, mert letöltött valamilyen grafikai tervezőprogramot. Igaz, nincs kellő szaktudása, de ő olcsón elkészíti.
Mint cégvezető pénzt fogok vele spórolni, ha én saját magam tervezem meg a cégem grafikai arculatát, szaktudás nélkül, valamilyen online felületről letöltött „logószerkesztő” programmal, a mai trendnek megfelelően.
Vannak külföldi oldalak, amikről szinte fillérekért letölthetek logóterveket, arculatterveket.
Vannak külföldi grafikusi oldalak, ahol megversenyeztetem a logó elkészítését, indiai vagy valamilyen távol-keleti „grafikussal” fillérekért.

Mi az eredmény:
„Elkészítették a grafikai arculatomat! Mondtam, hogy jók lesznek ők, mert az interneten találtam őket, s milyen olcsók voltak!”

Majd egy évvel később:

„Hívogatom őket telefonon. Nem veszik fel. Keresem őket e-mailben, nem válaszolnak, a cég megszűnt. Hogyan tudom megszerezni a logót vektorosan, mert egy plakátra szeretném felnagyítani, de csak jpg-ben adták oda nekem, annak idején!?”

Mik az előnyei, ha felbérel egy professzionális csapatot a grafikai arculatának elkészítéséhez, a logó megtervezéséhez?

A logója, arculata egyedi és megismételhetetlen lesz. Tükrözni fogja azt az érzést, amit át kell adnia a leendő partnereinek, hogy bizalmat árasszon cége felé. Nem lesznek a későbbiekben problémák, ha különböző helyekre különböző formátumban kell leadni az arculati-, grafikai elemeket. jpg, .ai, .eps, .psd, .pdf formátumokban megkapja arculati kézikönyvvel együtt, amelyben ott a leírás, hogy a logó és a különböző grafikai elemek különböző médiafelületeken hogyan helyezkedhetnek el helyesen. Lásd: fenti kép. Szakmailag is megfelel a nyomdai kivitelezéseknek. Egy profi grafikai arculattervező csapat ignorálni fogja a most „menő trendek”-et. Ezáltal hosszú élettartamra tervezi meg az arculatot. Egyfajta identitás-összekapcsolódást végez a cég és a grafikai arculat között.


/piacesprofit.hu/

Vissza

Amatőr logóval a cég is amatőrnek látszik

2018. 06. 19.
Sok cégvezető a költséghatékonyság jegyében olyasmin is spórol, amin nem kellene. Az egyik ilyen az arculat és logó megtervezése és elkészítése, márpedig ezen a területen drágán ráfizet…
Bővebben

Teszteld a logód! Biztosan jó? – A logótervezés 4 aranyszabálya

2018. 05. 21.
Nemrégiben egy érdekes előadáson vettem részt a logókkal kapcsolatban. Az előadást Győr legendás kommunikátora Dusza András (a Kamarai Kommunikációs Klubban) tartotta, amit ezúton is na…
Bővebben

A social media stratégia 4 legfontosabb eleme

2018. 04. 10.
“Közösségi média hirdetések nélkül nem létezik tartalommarketing” – ezt igazolja az a tény is, hogy a social media kampányok eredményenkénti költsége a többi digi…
Bővebben
További hírek