Amatőr logóval a cég is amatőrnek látszik

2018-06-19

Sok cégvezető a költséghatékonyság jegyében olyasmin is spórol, amin nem kellene. Az egyik ilyen az arculat és logó megtervezése és elkészítése, márpedig ezen a területen drágán ráfizethetünk a spórolásra – figyelmeztet Kocsis Zoltán kreatív ügynökségi igazgató.

Hogyan döntheti be a cégét a rossz arculat?

Amikor egy cégvezető a grafikai arculatát szeretné elkészíteni, folyamatosan gondolkodik rajta, hogy mi tükrözze vissza legjobban azt az életérzést, amit megálmodott cégének! Akármilyen tökéletes lesz a megálmodott terv, hosszú évek tapasztalata alapján kijelenthetem, hogy tele lesz megalkuvásokkal, ha nem egy olyan csapatra bízza a munkát, amely nemcsak a látványtervekhez ért, nem a legolcsóbb, hanem tapasztalata van nyomdai téren is.

Miért nagyon fontos a fentebb megfogalmazott kérdés?

Ha az arculata amatőr, cége is annak fog tűnni leendő partnereinek. Egy vállalkozásnak mindig tudnia kell, hogy az arculata a cégére, és a jó cégvezetés egyik alapja. Egy házat is, amikor felépítünk, figyelünk arra, hogy az alapok jók legyenek, mert a legrosszabb esetben összedől a házunk. Amikor logót készíttetünk, nem elég online felületekben, kis felbontású formátumokban gondolkodnunk, hanem a nagy felbontású nyomdai megjelenítés igényeit is figyelembe kell vennünk – még akkor is, ha nem azonnal van szükségünk rá. Mert ha egy kiadványt készítünk, akkor drágán ráfizethetünk a spórolásra.
 

Néhány hiba, amit cégvezetőként elkövethet egy grafikai arculattervezés alatt:

Sógornak, fiamnak, családi ismerősömnek adom ki a logó megtervezését, aki érteget valamit a programokhoz, mert letöltött valamilyen grafikai tervezőprogramot. Igaz, nincs kellő szaktudása, de ő olcsón elkészíti.
Mint cégvezető pénzt fogok vele spórolni, ha én saját magam tervezem meg a cégem grafikai arculatát, szaktudás nélkül, valamilyen online felületről letöltött „logószerkesztő” programmal, a mai trendnek megfelelően.
Vannak külföldi oldalak, amikről szinte fillérekért letölthetek logóterveket, arculatterveket.
Vannak külföldi grafikusi oldalak, ahol megversenyeztetem a logó elkészítését, indiai vagy valamilyen távol-keleti „grafikussal” fillérekért.

Mi az eredmény:
„Elkészítették a grafikai arculatomat! Mondtam, hogy jók lesznek ők, mert az interneten találtam őket, s milyen olcsók voltak!”

Majd egy évvel később:

„Hívogatom őket telefonon. Nem veszik fel. Keresem őket e-mailben, nem válaszolnak, a cég megszűnt. Hogyan tudom megszerezni a logót vektorosan, mert egy plakátra szeretném felnagyítani, de csak jpg-ben adták oda nekem, annak idején!?”

Mik az előnyei, ha felbérel egy professzionális csapatot a grafikai arculatának elkészítéséhez, a logó megtervezéséhez?

A logója, arculata egyedi és megismételhetetlen lesz. Tükrözni fogja azt az érzést, amit át kell adnia a leendő partnereinek, hogy bizalmat árasszon cége felé. Nem lesznek a későbbiekben problémák, ha különböző helyekre különböző formátumban kell leadni az arculati-, grafikai elemeket. jpg, .ai, .eps, .psd, .pdf formátumokban megkapja arculati kézikönyvvel együtt, amelyben ott a leírás, hogy a logó és a különböző grafikai elemek különböző médiafelületeken hogyan helyezkedhetnek el helyesen. Lásd: fenti kép. Szakmailag is megfelel a nyomdai kivitelezéseknek. Egy profi grafikai arculattervező csapat ignorálni fogja a most „menő trendek”-et. Ezáltal hosszú élettartamra tervezi meg az arculatot. Egyfajta identitás-összekapcsolódást végez a cég és a grafikai arculat között.


/piacesprofit.hu/

Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek