A digitalizáció több a céges honlapnál

2018-09-17

Elindult 'Az Év Honlapja'!

A pályázatokat 2018. október 15-ig lehet leadni a www.azevhonlapja.hu weboldalon. A közönségszavazás csupán egy kattintás, így a nevezők rajongóik, közösségük bevonásával és mozgósításával egyszerűen gyűjthetnek szavazatokat.
Az ünnepélyes díjátadó 2018. november 14-én a ’Marketing Summit Hungary’ konferencián lesz.

 

A webes jelenlét már elég erős, de magára a céges feladatok elvégzésére még kevés magyar cég használja a rendelkezésre álló digitális megoldásokat – derül ki az UniCredit Bank és az Inspira Research Üzleti Potenciál kutatásából.
 

Az UniCredit Bank és az Inspira Research reprezentatív kutatás* keretében kis- és középvállalkozások cégvezetőivel vagy tulajdonosaival készített interjúkat. Technológiai újításokról, innovációról és digitalizációról is kérdezték az 51 millió és 1,5 milliárd forint közötti éves árbevétellel rendelkező kkv-k (kb. 77 000 cég) közül azokat (kb. 20 000 cég), amelyek jelenlegi piaci helyzetük és teljesítményük, innovációs terveik és jövőbeni várakozásaik alapján a legmagasabb üzleti potenciállal rendelkeznek.

A magas üzleti potenciállal – főleg a magasabb árbevétellel is – rendelkező kkv-k „szűken” értelmezik az innováció fogalmát, és csak az olyan, technológiai újításon alapuló megoldásokat tekintik innovációnak, mint amilyen például egy CRM rendszer fejlesztése.  Az olyan területeket, mint a cégen belüli kommunikáció fejlesztése és a humánerőforrás tervezése szintén innovációs területnek tekintik, de az elmúlt években ezek automatizálására és digitalizációjára még nem került sor.
 

Milyen a magas üzleti potenciállal bíró kkv-k digitális jelenléte?

A legnagyobb üzleti potenciállal rendelkező cégek többcsatornás és intenzív online jelenléte kimagasló. Vállalati honlapja (85%) szinte minden vállalkozásnak van, de használják az online platformokat, főleg a Facebookot (68%) és elterjedőben van már a LinkedIn (23%) is. Saját vagy bérelt online webáruházat a cégek 26%-a működtet, és 8%-uknak saját blogja is van.

A kutatásból az is kiderült, hogy a családi vállalkozások számára kiemelten fontos, presztízsértékű és szinte szívügy a céges honlap. Feltűnő, hogy az általuk működtetett weboldal mennyivel nagyobb tudású. Ők szinte minden tipikus céges honlapfunkciót nagyobb arányban építenek bele a honlapba, mint a nem családi vállalkozások.  A nem családi vállalkozások a családi vállalkozásokhoz képest nagyobb hangsúlyt fektetnek a LinkedIn-jelenlétre.

Nagyobb árbevételű cégeknél a honlapon lényegesen gyakoribb funkció az üzletkereső, az online árlista, illetve a cégről megjelent cikkgyűjtemény. A legpotensebb (diamond) cégek gyakrabban publikálják céges adataikat, közölnek árlistát, de ritkábban alkalmaznak hírleveleket, illetve sajtóközlemény-gyűjteményt.



 

Milyen a kkv-k fintech-hez való viszonya?

A magas üzleti potenciállal bíró vállalkozások 45%-a hallott már vagy van elképzelése a fintechről (nem banki online fizetésről), de csak 10%-uk használja és további 20%-uk tervezi a jövőben hosszú távon használni. A fő korlátot az jelenti, hogy az előzőekkel ellentétben az ügyfelek mindössze 7%-a lenne hajlandó hozzáférést is biztosítani banki, pénzügyi, könyvelési adataihoz – vagyis a szenzitív adatokhoz. A fintech használatával szemben a fő aggályt az jelenti, hogy a cégeknek csak nagyon kis hányada (5-10%-a) lenne hajlandó egy külső, nem banki online szolgáltató részére megadni a banki és könyvelési adatait.

A nem családi vállalkozások közel fele ismeri a fintech szolgáltatást, a családi vállalkozásoknál ez az arány valamivel kisebb: 41%. A különbség inkább abban van, hogy a nem családi vállalkozások 15%-a már használja is ezt a nem banki fizetési megoldást, a családi vállalkozások viszont egyáltalán nem.

 

Milyen fejlesztéseket terveznek a kkv-k következő öt évben?

A családi vállalkozásoknak nyilvánvalóan minden beruházást, innovációt alaposan át kell gondolni, és ez meg is látszik visszafogott modernizációs politikájukban. A nem családi vállalkozások digitalizációs igénye ezzel szemben hatványozottabban jelen van a logisztikai nyilvántartások, a vállalati pénzügyi tervezés, a számlázási rendszer, a készlet- vagy raktárkezelő, és a vállalatirányítási rendszerek terén.

A nagy árbevételű (700M HUF felett) cégeknek égetően fontos a korszerű, digitalizált vállalatirányítási rendszer telepítése, a kisebb árbevételűek (51-700 M között) inkább az ügyfélnyilvántartásra, CRM rendszerre helyezik a hangsúlyt.

„A kutatási eredmények alapján derűlátók vagyunk: a kkv-k sokat hangoztatott online lemaradását mi nem tapasztaljuk, sőt, a magas üzleti potenciállal bíró kkv-k 85%-os honlap-penetrációját, egyre elterjedtebb közösségi média használatát és erős innovációs, digitalizációs hajlandóságát nagyon biztatónak találjuk. A cégek egyre tudatosabbak, hosszabb távon terveznek. Főleg a kisebb (51-100 M HUF bevételű) cégek esetében látjuk, hogy rendkívül gyorsan nőnek, high-tech megoldásokra is nyitottak, és az innovációs-digitalizációs platformokon is arra törekednek, hogy rendszereik, kommunikációs csatornáik, céges kultúrájuk a lehető legnaprakészebb legyen, ügyfélélményben pedig a maximumot nyújtsák” – mondta el Bolyán Róbert, az UniCredit kis- és középvállalkozási üzletág igazgatója.


/piacesprofit.hu/

Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek