Weblap tartalom

0000-00-00

Az, hogy mitől lesz egy honlap igazán jó, részben attól függ mi a célunk vele. Ez lehet egy személyes oldal, céges weboldal, webáruház, vagy akár egy iskola saját honlapja. Mind-mind más feltételeknek kell, hogy megfeleljen és minőségben is más lehet az, amit elvárnak a látogatók az adott laptól.  Különösen igaz ez a weblapon megjelenő tartalmakra, melynek kialakításához nyújtunk némi segítséget.

Megjegyeznénk, hogy ezek a tippek elsősorban irányadásként szolgálnak, magát a tartalmat a weblap készítőjének kell kitalálnia.

Fontos, hogy amikor a felhasználó a weboldalra érkezik 10 kérdésre választ kapjon. A kérdések a következőek:

Ki vagy?
Mit csinálsz?
Mitől vagy jobb?
Hol talállak meg?
Ki a célközönséged?
Mit szeretnél tőlem, mit tegyek?
Hogyan működik a szolgáltatásod?
Mennyibe kerül?
Megbízható vagy?
Jelen vagy a közösségi médiában?

Szintén nem elhanyagolható, hogy bizalmat építsünk, ebben segítenek a logók, ajánlások, a közösségi média, hasznos tartalmak és persze az elismerések, mint például Az Év Honlapja díj :)

A tartalom feltöltésénél több dologra kell figyelni, ha a weboldal tartalmának hatékonyságát maximalizálni szeretnénk. Persze a lehetőségeinknek az adminisztrációs felület szab határt, egy jó admin felületen rugalmasan és hatékonyan lehet dolgozni és a keresőoptimalizálási szempontoknak is meg lehet felelni. A tartalom feltöltésénél figyelni kell a formázásra, hogy a formázás segítse a tartalom megértését, a képek felrakásánál figyelni kell a méretre.

 

A főoldalak kialakítása mellett érdemes hangsúlyt fektetni aloldalak létrehozására is.

Rólunk oldal:
A rólunk oldalnak a bizalom építésében van nagy szerepe, és sokszor ezen is múlik, hogy a látogató miként ítéli meg a későbbiekben oldalunkat. Lehet, hogy sokadrangúnak ítéled a rólunk oldalad jelentőségét, ennek ellenére jelentős szerepe van a látogatók meggyőzésében, így érdemes komolyan venni a megtervezését.

Köszönjük oldal:
Megköszönni valamit az embereknek, egy megszokott, barátságos gesztus. A weboldaladon is megteheted bármely konverzió után, hiszen ilyenkor egy látogatód vásárolt tőled valamit, esetleg feliratkozott a hírleveledre. Egy ilyen apróság jelentős mértékben képes javítani a felhasználói élményt. De nem csak ezért fontos egy “köszönjük” oldal létrehozása. Azok akik használják az analitikát vagy hirdetnek, és mérni akarják a konverziókat, tudják, hogy egy céges weboldal számára egy “köszönjük” oldal nagyban leegyszerűsíti a mérést. Máshogy is meg lehet persze oldani, de megkönnyíti a helyzetet.

Kapcsolat oldal:
Ennek az oldalnak a megtervezésére kevesen tesznek erőfeszítést, általában a fontossági lista legalján szerepel. Gyakran a weboldal többi része redesignon esik át, ugyanakkor a Kapcsolat oldal ilyenkor kimarad. Ez azonban nagy hiba hiszen  a Kapcsolat oldal egyike a négy legfontosabb oldalnak minden weboldalon, az egyik leglátogatottabb oldalad. Érdemes tehát figyelni rá, különösen, hogy aktuális információkkal legyen ellátva.

Fontos, hogy nem számít mennyi és milyen információ van a weboldaladon, ha azt nem tudják elérni. Ha ez a része stimmel, fontos az azon található tartalmakat rendezetten, átláthatóan kezelni. Kerüljük a túl sok linket, reklámot, az ömlesztett tartalmakat.

Összegezve, nincs szükség egy komplex, összetett, mindennel telezsúfolt honlapra. Nincs szükség 101 féle funkcióra, melyek közül 99 haszontalan. Próbáljunk a látogató fejével gondolkodni, és az ő szemével látni. A látogató az információt keresi, és szeretné azt minél gyorsabban, minél egyszerűbben megtalálni, ezt érdemes a honlapkészítés folyamán is szem előtt tartani.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek