Milyen a felhasználóbarát weboldal 2019-ben?

2019-03-21

A felhasználóbarát weboldalaknak azt kell nyújtaniuk, amire a fogyasztóknak szükségük van. A felhasználói élmény minősége a weboldal készítés alapvető része, éppen ezért a felhasználók igényeivel folyamatosan lépést kell tartani. Ahhoz, hogy a folyamatos fejlődésben ne maradjunk le, keresni kell a fejlődési lehetőségeket. Ehhez mutatunk 4 pontot, amit érdemes figyelembe venni ha felhasználóbarát weboldalt szeretnénk.

▪ Egyszerű elérés

Fontos, hogy a felhasználóbarát weboldal időt takarítson meg a látogató számára. Mindenki jellemzően egy specifikus céllal érkezik egy weboldalra, amit minél hamarabb el akar érni. A leginkább felhasználóbarát weboldal és applikácó dizájnok arra törekszenek, hogy lerövidítsék a felhasználók útját a céljuk eléréséhez, ezzel időt takarítva meg számukra. Az ilyen dizájnok lényege, hogy a felhasználók minél kevesebb lépéssel elérhessék céljukat. 

▪ Megfelelő tartalom

A weboldal legyen áttekinthető, a releváns tartalom könnyen megtalálható rajta. A megfelelően strukturált és könnyen elérhető tartalom kulcsfontosságú ahhoz, hogy a felhasználók élménye jó legyen. Minden zavaró tényezőt ki kell zárni, és a felhasználó figyelmét arra kell irányítani, ami valóban hasznos a számára: a releváns tartalomra.

A tartalom fókuszú felhasználói élmény kétféleképpen érhető el:

  1.  olyan dizájnnal, ami kiemeli a tartalmat
  2.  olyan tartalomkialakítással, ami önmaga keretként is szolgál

 

A fő cél az, hogy biztosítsuk, hogy nincs semmi, ami akadályozná a felhasználót a weboldal tartalmának könnyű elérésében. Az ilyen szemléletben a dizájnerek jellemzően minden vizuális elemet leegyszerűsítenek, és olyan weboldalt alakítanak ki, ami segíti a tartalom kiemelkedését. 

Személyreszabottság

A weboldalunk legyen testreszabott. Mindenkinek azt adja, amire szüksége van. A személyreszabottság párhuzamos a fent említett időtakarékossággal. Az elmozdulás az általános megoldásoktól a személyre szabott felhasználói élmény felé egy fontos aspektus. A marketing egyre inkább a kisebb csoportok, végső soron egyes vásárlók megcélzása irányába mozdul el. Ezért élik ma fénykorukat az influencerek, akik egy-egy körülírható vásárlói kör megszólítását teszik lehetővé. Egyre fontosabbá válik a vásárlók igényeinek és preferenciáinak minél mélyebb megismerése.

A felhasználói adatok mintáinak felismerésével a technológia egyre magasabb szintű alkalmazkodást tesz lehetővé az adott felhasználó igényeire tekintettel. Az egyik legnépszerűbb testreszabási trend a weboldalak között, a személyreszabott ajánlatok bemutatása. Ilyennel találkozhatunk például a Google-nél és a Facebooknál. A testreszabott ajánlat növeli annak az esélyét, hogy egy weboldal látogatóból tényleges vásárló válik, amikor megnézi a weboldalt. 

▪ Videó tartalom

Tömör, informatív videóval még jobban fokozhatjuk a felhasználói élményt. A videó tartalmak előretörése egy meghatározó tendencia a felhasználói élmény javításában. A mobiltelefonos felhasználókra tekintettel a videót elérhetővé kell tenni álló verzióban is. A mobiltelefonon szinte mindig úgy használjuk az internetet, hogy a telefon álló helyzetben van. A videók viszont általában asztali képernyőkhöz készülnek, fekvő képaránnyal. 

Alkalmazkodni kell a rövid figyelmi időtartamokhoz. Mivel a videóban nehezebb átugrani egy-egy részt, mint a szöveges tartalomban, feltétlen olyan gazdagnak kell lennie a videónak, hogy a felhasználók ne akarjanak átugrani semmit. A videós tartalmaknak tehát lényegre törőnek és tömörnek kell lenniük.

+ 1 A képminőség

A weboldalon elérhető képek és videók minősége alapjában véve határozzák meg a felhasználói élményt. Mindenképpen kiváló minőségű kép és videó használata javasolt, ha azt szeretnénk, hogy látogatóink több időt töltsenek el a weboldalon. 

 

Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek