One pager design

2019-07-04

Egyre többen ismerik és kedvelik az úgynevezett one pager vagy magyarosan „egyoldalas” designt. Azonban még sokan nem ismerik, még nem fedezték fel a benne rejlő lehetőségeket. A Usernet segítségével bemutatjuk, hogy pontosan mit jelent a one pager design, milyen előnyei és hátrányai vannak, és hogyan lehet kihozni belőle a legtöbbet.

Mi a one pager weboldalak célja?

A one pager design használatának a célja, hogy a látogatók számára tökéletes (kevés olvasással feldolgozható) mennyiségű információt biztosítson a döntéseik meghozatalában. A one pager designnal készült weboldalakon nincsenek aloldalak, az egyetlen oldal maga a nyitólap, ahol a látogató közvetlenül minden információt megtalál, amit közölni szeretnénk vele.

A one pager, magyarul egyoldalas weboldalak előnye, hogy kiváló olvashatóságot, gyors navigációt, elegáns dizájnt és természetesen teljes mobil kompatibilitást tesznek lehetővé. A mai világban, amikor minden csatornán információk tömege zúdul a felhasználókra, a one pager oldalak egyszerű felépítése felüdülést jelent minden weboldal-látogató számára.

A one pager designban kiváló lehetőség rejlik sokak számára, azonban ez nem jelenti azt, hogy az egyoldalas weboldalak használata univerzális megoldást kínál mindenki számára.

A one pagernek mégiscsak vannak aloldalai?

Az előbbiekben kifejtettük, hogy mi is pontosan a one pager weboldalak célja, miért törekszik a minimális oldalhasználatra. Van azonban néhány eset, mikor az aloldalak használata elfogadott és megengedett.

Ha aloldalakat hozunk létre, akkor mindig tartsuk be a következő szabályokat:

Az aloldal teljes mértékben kapcsolódjon a főoldalhoz, és ne tartalmazzon semminemű felesleges információt.
Az aloldalak linkjei csak a láblécben legyenek elhelyezve, ezáltal nem vonják el a látogatók figyelmét a tartalomról, viszont könnyen elérhetőek legyenek, ha szükség van rájuk.

A legtöbb európai uniós országban kötelező a weboldalakon az „impresszum” feltüntetése. Illetve amennyiben a weboldalon adatokat is kezelünk, vagy termékeket/szolgáltatásokat kínálunk, akkor kötelező elem az Adatvédelmi és a Vásárlási Tájékoztató megléte!

Mikor éri meg one pager designt használnom?

Mielőtt belefognál a weboldalad gyökeres átalakításába, mindenképpen mérlegelj: ez a legjobb lehetőség céljaid eléréséhez? A következőkben segítséget nyújtunk a döntés meghozatalában.

Neked ajánljuk ezt a stílust, ha nem rendelkezel túl sok tartalommal, és a meglévő tartalom egy téma köré összpontosul.

Néhány példa arra, amikor a one pager design használata előnyös lehet:

  • Személyes weboldal vagy online portfólió
  • Mikro- és kisvállalatok weboldalai, melyek néhány terméket vagy szolgáltatást értékesítenek
  • Egy terméket bemutató oldal
  • Promócióhoz kapcsolódó érkeztető oldal (landing page)
  • Online önéletrajz
  • Események oldalai, mint például konferenciák és esküvők.

 

Mikor nem ajánljuk a one pager designt?

Ha a weboldalad összetett, sok információ és tartalom van oldaladon, melyek folyamatosan bővülnek, akkor az egyoldalas webdesignt semmiképpen sem ajánljuk. One pagert ne válassz …

  • sok termékkel rendelkező webshopok esetén
  • sok menüpontból álló céges weboldalak esetén
  • portál oldalaknál
  • seo szempontból kiemelten fontos projekteknél

/Forrás: piacesprofit.hu/

Vissza

Vásárlási folyamat

2024. 06. 24.
A vásárlási folyamat egy többlépcsős rendszer. Több lépésen megy át a vásárló mire eljut a termék vagy szolgáltatás kiválasztásához, a vásárlói igény felismerésétől kezdve az információ…
Bővebben

Fedezd fel a szervezeti kultúra titkait!

2024. 06. 15.
A céges kultúra olyan közös értékek, normák, elvek, gyakorlatok és magatartásformák összessége, amelyek hatással vannak a szervezetre és annak tagjainak viselkedésére. Egy sikeres válla…
Bővebben

Hogyan változtatja meg az AI a művészeti világot?

2024. 06. 11.
Új eszközöket és lehetőségeket kínálva a művészeknek, jelentős változások történtek a művészet világában és ez mind a rohamos technológiai fejlődésnek köszönhető. A technológia nem csup…
Bővebben
További hírek