One pager design

2019-07-04

Egyre többen ismerik és kedvelik az úgynevezett one pager vagy magyarosan „egyoldalas” designt. Azonban még sokan nem ismerik, még nem fedezték fel a benne rejlő lehetőségeket. A Usernet segítségével bemutatjuk, hogy pontosan mit jelent a one pager design, milyen előnyei és hátrányai vannak, és hogyan lehet kihozni belőle a legtöbbet.

Mi a one pager weboldalak célja?

A one pager design használatának a célja, hogy a látogatók számára tökéletes (kevés olvasással feldolgozható) mennyiségű információt biztosítson a döntéseik meghozatalában. A one pager designnal készült weboldalakon nincsenek aloldalak, az egyetlen oldal maga a nyitólap, ahol a látogató közvetlenül minden információt megtalál, amit közölni szeretnénk vele.

A one pager, magyarul egyoldalas weboldalak előnye, hogy kiváló olvashatóságot, gyors navigációt, elegáns dizájnt és természetesen teljes mobil kompatibilitást tesznek lehetővé. A mai világban, amikor minden csatornán információk tömege zúdul a felhasználókra, a one pager oldalak egyszerű felépítése felüdülést jelent minden weboldal-látogató számára.

A one pager designban kiváló lehetőség rejlik sokak számára, azonban ez nem jelenti azt, hogy az egyoldalas weboldalak használata univerzális megoldást kínál mindenki számára.

A one pagernek mégiscsak vannak aloldalai?

Az előbbiekben kifejtettük, hogy mi is pontosan a one pager weboldalak célja, miért törekszik a minimális oldalhasználatra. Van azonban néhány eset, mikor az aloldalak használata elfogadott és megengedett.

Ha aloldalakat hozunk létre, akkor mindig tartsuk be a következő szabályokat:

Az aloldal teljes mértékben kapcsolódjon a főoldalhoz, és ne tartalmazzon semminemű felesleges információt.
Az aloldalak linkjei csak a láblécben legyenek elhelyezve, ezáltal nem vonják el a látogatók figyelmét a tartalomról, viszont könnyen elérhetőek legyenek, ha szükség van rájuk.

A legtöbb európai uniós országban kötelező a weboldalakon az „impresszum” feltüntetése. Illetve amennyiben a weboldalon adatokat is kezelünk, vagy termékeket/szolgáltatásokat kínálunk, akkor kötelező elem az Adatvédelmi és a Vásárlási Tájékoztató megléte!

Mikor éri meg one pager designt használnom?

Mielőtt belefognál a weboldalad gyökeres átalakításába, mindenképpen mérlegelj: ez a legjobb lehetőség céljaid eléréséhez? A következőkben segítséget nyújtunk a döntés meghozatalában.

Neked ajánljuk ezt a stílust, ha nem rendelkezel túl sok tartalommal, és a meglévő tartalom egy téma köré összpontosul.

Néhány példa arra, amikor a one pager design használata előnyös lehet:

  • Személyes weboldal vagy online portfólió
  • Mikro- és kisvállalatok weboldalai, melyek néhány terméket vagy szolgáltatást értékesítenek
  • Egy terméket bemutató oldal
  • Promócióhoz kapcsolódó érkeztető oldal (landing page)
  • Online önéletrajz
  • Események oldalai, mint például konferenciák és esküvők.

 

Mikor nem ajánljuk a one pager designt?

Ha a weboldalad összetett, sok információ és tartalom van oldaladon, melyek folyamatosan bővülnek, akkor az egyoldalas webdesignt semmiképpen sem ajánljuk. One pagert ne válassz …

  • sok termékkel rendelkező webshopok esetén
  • sok menüpontból álló céges weboldalak esetén
  • portál oldalaknál
  • seo szempontból kiemelten fontos projekteknél

/Forrás: piacesprofit.hu/

Vissza

Hajlamtól a realitásig, avagy hogyan induljunk el internetes megjelenésünk kialakításában

2025. 09. 16.
Egy cég sikerességét nagy mértékben meghatározza marketingkommunikációja, vagyis annak meghatározása és tervezése, hogy célcsoportunkat milyen módon szeretnénk megszólítani. Fontos lépé…
Bővebben

Pályázatunk ’AI alapú marketing megoldások’ kategóriája idén is várja a jelentkezőket!

2025. 09. 12.
Az AI technológia az utóbbi években a soha meg nem álló digitális fejlődés egyik legfőbb képviselőjévé vált. Sok szakirányban használata erősen ajánlott annak érdekében, hogy a vállalko…
Bővebben

Digitális élménytervezés a jövő honlapjain – a felhasználói élmény, mint a weboldalak új mércéje

2025. 09. 11.
A mai weboldalak már jóval túlmutatnak az információközlés és a termékbemutatás hagyományos szerepén. Az új generációs honlapok elsődleges célja, hogy élményt nyújtsanak a látogató…
Bővebben
További hírek