A képek fontossága a honlapon és a közösségi médiában

2019-08-12

Kutatások kimutatták, hogy az emberek 80%-a emlékszik arra amit látott, és csupán 20%-a arra amit olvasott. Az MIT szerint az emberi agy 13 millimásodperc alatt képes feldolgozni a látott képeket. Az emberek 65%-a vizuális típus. Többek közt ezek a felmérések is hozzájárulnak ahhoz a feltételezéshez, hogy a képek erőteljes kommunikációs eszközök. 

 

A képek az interneten bármilyen okból kifolyólag használhatók: azért, hogy barátságosabbá tegyenek egy oldalt, termékeket és szolgáltatásokat mutassanak be, vagy akár önmagában is beszédesebb lehet, mint a mellékelt szövegek, és persze a közösségi médiában is fontos szerepet játszanak. Talán az egyik legfontosabb funkciójuk az az, hogy megszüntetik a nyelvi korlátokat, így a világon bárki könnyedén megértheti az üzenetet.

Naponta 3,2 milliárd képet osztanak meg a neten, írja a Brandwatch, és ezek közül számos kép márkát jelenít meg, mindenféle szöveg nélkül. De hogyan követik a márkák azokat, akik megjelenítik őket? Ez a technika a "vizuális hallgatás", amely elengedhetetlen a media monitoringhoz. Képfelismerő technológiát használnak, hogy felmérjék a képi említések (leginkább logók) mennyiségét és mivoltát. 

A felhasználói élmény növeléséhez fontos képeket használnunk, hiszen ennek a célja a tekintet megragadása. Komlpex üzeneteket hordozhatnak magukkal - például egy hotel szoba képe bemutathatja a dekort, a design-t és egyéb szolgáltatást anélkül, hogy hosszas cikkeket kellene olvasnunk.
Releváns képek szintén javítják az élményt helykitöltő képek helyett, amelyek csak arra szolgálnak, hogy esztétikusabbá tegyék egy adott cikket. A képek galériába helyezése stresszmentes böngészést biztosít.

A honlapon elhelyezett képek úgynevezett user engagementet, vagyis felhasználói bevonódást eredményeznek, mellyel javítják a Google találti listán való elhelyezkedést.
A képek minden weboldal tartalomstratégiájának szerves részét képezik. A legjobb képeket kiemelik, így csalogatják az olvasókat, mindamellett, hogy hasznos információt tartalmaznak. Ezeknek közvetlenül az oldal szövegéhez kell kapcsolódniuk, és ideális esetben eredeti képeknek kell lenniük.

Javítsd a honlapi SEO-t

Feltéve, hogy a használt kép megegyezik a szöveggel, jobban szerepel a keresőmotorok képkeresési szakaszában. A képkeresés nagyon fontos a webhelyére irányuló forgalom szempontjából. A MOZ és a Jumpshot által végzett kutatás szerint a Google Images az USA-ban végzett keresések 26,79% -át teszi ki, meghaladva a YouTube 3,71% -át és más Google-tulajdonát.

A SEO és a képek

Bár a Google már kifejlesztett képfelismerő algoritmusokat, és számos szabadalommal rendelkezik a képfelismerő rendszerek és módszerek számára, a képeinek SEO-hoz történő optimalizálása továbbra is jó gyakorlat. Mint a fenti ábra mutatja, a képkeresés nagy forgalomforrás lehet. Fontos, hogy releváns képeket használjunk, a fájlokat okosan nevezzük el és optimalizáljuk a képeket az online használathoz.

Végül pedig néhány információ, statisztika, melyek szemléltetik, hogy valójában mennyire is fontos a képek (helyes) használata a közösségi médiában:

 

  • „A felhasználók figyelmet fordítanak az információhordozó képekre, amelyek a jelen feladat szempontjából releváns tartalmat mutatnak. A felhasználók figyelmen kívül hagyják a dekoratív képeket, amelyek nem adnak valódi tartalmat az oldalhoz. ” (Jakob Nielsen, 2010)
  • A képeket tartalmazó tweetek 150% -kal több retweetet és 18% -kal több kattintást kapnak, mint a képek nélküliek.
  • A látás minden érzéket felülmúl: A hallott információ 10%-ára emlékszünk három nap elteltével, de adjunk hozzá egy képet, és 65% -ra fogunk emlékezni. (John Medina)
Forrás: www.carmelon-digital.com
 
Vissza

Meghosszabítottuk a nevezési határidőt!

2020. 10. 19.
Meghosszabbított nevezési határidővel 2020. november 5. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb ho…
Bővebben

Reszponzív Design

2020. 10. 16.
A különböző felületeken való optimális megjelenés biztosításához, a reszponzív design alkalmazkodik a böngészők képernyőjének méretéhez. Ez azt jelenti, hogy a weboldal mind telefonon,…
Bővebben

Jelentkezz most!

2020. 10. 12.
2020. október 14. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! 
Bővebben
További hírek