A képek fontossága a honlapon és a közösségi médiában

2019-08-12

Kutatások kimutatták, hogy az emberek 80%-a emlékszik arra amit látott, és csupán 20%-a arra amit olvasott. Az MIT szerint az emberi agy 13 millimásodperc alatt képes feldolgozni a látott képeket. Az emberek 65%-a vizuális típus. Többek közt ezek a felmérések is hozzájárulnak ahhoz a feltételezéshez, hogy a képek erőteljes kommunikációs eszközök. 

 

A képek az interneten bármilyen okból kifolyólag használhatók: azért, hogy barátságosabbá tegyenek egy oldalt, termékeket és szolgáltatásokat mutassanak be, vagy akár önmagában is beszédesebb lehet, mint a mellékelt szövegek, és persze a közösségi médiában is fontos szerepet játszanak. Talán az egyik legfontosabb funkciójuk az az, hogy megszüntetik a nyelvi korlátokat, így a világon bárki könnyedén megértheti az üzenetet.

Naponta 3,2 milliárd képet osztanak meg a neten, írja a Brandwatch, és ezek közül számos kép márkát jelenít meg, mindenféle szöveg nélkül. De hogyan követik a márkák azokat, akik megjelenítik őket? Ez a technika a "vizuális hallgatás", amely elengedhetetlen a media monitoringhoz. Képfelismerő technológiát használnak, hogy felmérjék a képi említések (leginkább logók) mennyiségét és mivoltát. 

A felhasználói élmény növeléséhez fontos képeket használnunk, hiszen ennek a célja a tekintet megragadása. Komlpex üzeneteket hordozhatnak magukkal - például egy hotel szoba képe bemutathatja a dekort, a design-t és egyéb szolgáltatást anélkül, hogy hosszas cikkeket kellene olvasnunk.
Releváns képek szintén javítják az élményt helykitöltő képek helyett, amelyek csak arra szolgálnak, hogy esztétikusabbá tegyék egy adott cikket. A képek galériába helyezése stresszmentes böngészést biztosít.

A honlapon elhelyezett képek úgynevezett user engagementet, vagyis felhasználói bevonódást eredményeznek, mellyel javítják a Google találti listán való elhelyezkedést.
A képek minden weboldal tartalomstratégiájának szerves részét képezik. A legjobb képeket kiemelik, így csalogatják az olvasókat, mindamellett, hogy hasznos információt tartalmaznak. Ezeknek közvetlenül az oldal szövegéhez kell kapcsolódniuk, és ideális esetben eredeti képeknek kell lenniük.

Javítsd a honlapi SEO-t

Feltéve, hogy a használt kép megegyezik a szöveggel, jobban szerepel a keresőmotorok képkeresési szakaszában. A képkeresés nagyon fontos a webhelyére irányuló forgalom szempontjából. A MOZ és a Jumpshot által végzett kutatás szerint a Google Images az USA-ban végzett keresések 26,79% -át teszi ki, meghaladva a YouTube 3,71% -át és más Google-tulajdonát.

A SEO és a képek

Bár a Google már kifejlesztett képfelismerő algoritmusokat, és számos szabadalommal rendelkezik a képfelismerő rendszerek és módszerek számára, a képeinek SEO-hoz történő optimalizálása továbbra is jó gyakorlat. Mint a fenti ábra mutatja, a képkeresés nagy forgalomforrás lehet. Fontos, hogy releváns képeket használjunk, a fájlokat okosan nevezzük el és optimalizáljuk a képeket az online használathoz.

Végül pedig néhány információ, statisztika, melyek szemléltetik, hogy valójában mennyire is fontos a képek (helyes) használata a közösségi médiában:

 

  • „A felhasználók figyelmet fordítanak az információhordozó képekre, amelyek a jelen feladat szempontjából releváns tartalmat mutatnak. A felhasználók figyelmen kívül hagyják a dekoratív képeket, amelyek nem adnak valódi tartalmat az oldalhoz. ” (Jakob Nielsen, 2010)
  • A képeket tartalmazó tweetek 150% -kal több retweetet és 18% -kal több kattintást kapnak, mint a képek nélküliek.
  • A látás minden érzéket felülmúl: A hallott információ 10%-ára emlékszünk három nap elteltével, de adjunk hozzá egy képet, és 65% -ra fogunk emlékezni. (John Medina)
Forrás: www.carmelon-digital.com
 
Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek