Hogyan működik a SEO szövegírás? - 1.rész

2019-08-21

Amikor szöveget írunk egy weboldalra, nem árt, ha az a cél is a szemünk előtt lebeg, hogy a keresőtalálatok között jó helyen szerepeljen az oldal. Azt viszont tudni kell, hogy a SEO szövegírás már rég nem azt jelenti, hogy telezsúfoljuk az általunk kiválasztott kulcsszavakkal a szöveget.

Habár még ma is a kulcsszókeresés a kiindulópont a SEO szövegírás során, ez kevés a jó helyezéshez vagy egyáltalán a jó tartalomhoz. Első körben érdemes megismerkedni a SEO rangsorolási tényezőkkel, azon belül is a tartalomról írtakkal. Ha ez megvan, fussunk végig azon, hogy mennyire kifinomultan elemzi ma már a szöveget a Google.

MIÉRT FONTOS A JÓ MINŐSÉGŰ TARTALOM A SEO-BAN?

Sokan rájöttek már arra, hogy SEO szempontból fontosak a tartalmak egy weboldalon. Nem mindenki értette meg azonban azt, hogy nem csak a szöveg jelenléte vagy mennyisége számít, hanem lényeges annak minősége is. De miért is kell nagy erőkkel a minőségi tartalmak készítésére törekedni?

1. MERT AZ EMBEREK JOBBAN MEGÉRTIK, MIT AKARSZ MONDANI NEKIK

Lehet a tartalmad célja a szórakoztatás, az információ átadása, vagy az, hogy meggyőzd őket valamiről, ha rosszul van megírva a szöveg, akkor ezt a célt nem fogod elérni. Az emberek nem értik meg az üzenetedet. Minden blogbejegyzésnek van valamiféle üzenete. Ez az a cél, amiért nekiállsz írni. De mit akarsz mondani? Az üzenetnek világosnak kell lennie. Gondolj arra az esetre, amikor egy szöveg egy weboldalon tájékoztatja a látogatót egy termék tulajdonságairól vagy a szállítási tudnivalókról. Ahhoz, hogy az emberek megértsék, jól átgondoltnak kell lennie a szövegnek, jól strukturáltnak, helyesírási hibáktól és elütésektől mentesnek.

2. MERT CSÖKKENTI A VISSZAFORDULÁSI ARÁNYT

Ha van egy jól megírt, jól strukturált tartalmad, akkor jóval nagyobb az esélyed arra, hogy a látogatók a weboldaladon maradnak a szöveget olvasva. Ez egyben azt is jelenti, hogy csökken a visszafordulási arányod, ami pedig oda vezet, hogy javul a helyezésed a találati oldalakon a keresőben.

3. BIZALMAT ÉPÍTHETSZ VELE

A jól megírt anyagok bizalmat keltenek az olvasókban. Ha a tartalmad jól olvasható, és nincsenek benne például helyesírási hibák, akkor sokkal professzionálisabb hatást kelt. Ez megkönnyíti az emberek számára, hogy bizalommal tekintsenek rád, a cégedre és a weboldaladra. Ha pedig az emberek megbíznak a weboldaladban, akkor sokkal nagyobb az esélye annak, hogy később is visszatérjenek.

4. NAGYOBB FIGYELMET KAPSZ A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBÓL

A jól megírt tartalmakat sokkal nagyobb valószínűséggel osztják meg az emberek a közösségi médiában, vagy beszélnek róla az ismerőseiknek. Ahhoz ugyanis, hogy valaki megosszon egy tartalmat, először meg kell győznöd arról, hogy elolvassa. És ami még fontosabb, azt kell gondolnia, hogy a tartalmad elég értékes a megosztáshoz.

A lényeg tehát az, hogy a jó minőségű tartalom jobb helyezést eredményez a találati oldalakon, és több konverziót. Persze a jól megírt tartalmak nem fognak azonnal felrepíteni a csúcsra a keresőben, de hosszú távon mindenképpen pozitív hatással vannak a helyezésedre. A jó szövegeknek kisebb ugyanis a visszapattanási arányuk, és nagyobb az esélyük arra, hogy felkeltsék a figyelmet a közösségi médiában. Mindez pedig több konverzióhoz vezet a weboldaladon.

Forrás: https://webshark.hu/gyik/hogyan-mukodik-seo-szovegiras/
Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek