Online marketing trendek és stratégiák – előrejelzés 2020-ra 1.rész

2019-09-18

A közösségi média gyökerestől megváltoztatta az online marketing menetét. Attól a pillanattól kezdve, hogy a közösségi hálózatok is csatlakoztak az online marketingesek digitális arzenáljához, a vezető platformok rohamos fejlődésnek indultak, ami a mai napig is folyamatosan zajlik.

Újabban például egyre több hangsúly kerül a személyre szabásra, a videóra, a mesterséges intelligenciára, a vizuális keresésre, és a hangalapú keresésre is. Határozott léptekkel haladunk egy olyan világ irányába, ahol a technológia hétköznapjaink minden mozzanatánál jelen lesz majd, legyen szó családról, munkahelyről, vagy bármilyen közösségi interakcióról.

A különféle technológiák elterjedésével az emberek igényei, elvárásai is változnak. A modern vásárlók és ügyfelek maximális kényelmet, 24/7-es elérhetőséget, közvetlen kommunikációt, pontos információkat, és személyre szabott szolgáltatásokat illetve ajánlatokat követelnek meg a márkáktól.

Mindezt figyelembe véve, az online marketingesek fő célja az emberek elégedettségének biztosítása kell, hogy legyen. Más szóval: felejthetetlen élményt kell kínálnod meglévő és leendő ügyfeleidnek.

Online marketing trendek 2020, No.1.: Adatok helyett éleslátás

Manapság minden egyes online marketing-segédeszköz kínál valamilyen analitikai, statisztikai, vagy más elemző felületet, ami adatokat biztosít teljesítményedről egy adott területen. Azt azonban, hogy mit kezdj ezekkel az információkkal viszont már magadnak kell kitalálnod.

Habár a konkrét adatok mindig is fontosak lesznek, a jövőben egyre inkább az éleslátásra kerül majd át a hangsúly, vagyis hogy milyen konkrétumokba biztosítanak bepillantást az összegyűjtött adatok. E tudás lesz az, amely segítségével optimalizálhatod majd stratégiádat, és fellendítheted marketing- és értékesítési teljesítményedet is.

Bizonyos eszközök már képesek erre valamilyen szinten – a MAXG például bepillantást és javaslatokat kínáló motor, amely nem csak általános tippeket kínál, hanem a begyűjtött adatokra alapozza javaslatait.

Online marketing trendek 2020, No.2.: Chatbotok

A chatbotok a mesterséges intelligencia erejét hasznosítják az ügyfelekkel való azonnali kommunikáció lebonyolítására. 

Ezekről már korábban is hallhattál az online marketing kapcsán, de vajon miért terjedtek el ennyire ezek a néhány éve futurisztikusnak vélt eszközök? Mert a chatbotok egyszerűbbé, gördülékenyebbé, és hatékonyabbá teszik az ügyfelek és a márkák közötti kommunikációt. 

Az ügyfelek élvezik a személyre szabott 24/365 segítséget, míg a cégek rengeteg időt, erőforrást és pénzt spórolnak meg. A mesterséges intelligenciának köszönhetően ezek a digitális asszisztensek egyre pontosabb képet alkotnak az ügyfelek preferenciáiról, miközben beszélgetnek velük. Egyre több iparág (pl. bankok, gyógyszeripar) alkalmaz chatbotokat a legegyszerűbb feladatok elvégzésére, és a leggyakrabban felmerülő kérdések megválaszolására. 

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre fejlődik, úgy a chatbotok is egyre összetettebb feladatokat lesznek képesek elvégezni, kiváló felhasználói élményt kínálva ezzel az ügyfelek számára.

Online marketing trendek 2020, No.3.: Személyre szabottság

A személyre szabottság nem is igazán a jövő zenéje, hiszen az erre való igény már évek óta körülvesz bennünket. Azok a márkák, amelyek haladnak a korral már most alkalmazzák a rendelkezésre álló taktikák és eszközök jó részét.

A közösségi médián például interaktív, egyéni márkaélményeket teremthetsz, de ezt a fajta hozzáállást minden csatornára érdemes kiterjeszteni. Ügyfeleid hűségét személyre szabott e-mailekkel, tartalmakkal, és élményekkel fokozhatod, hogy egy minden eddiginél szorosabb kapcsolatot építhess ki köztük és márkád között.

A személyre szabott e-mailek például releváns üzeneteket közölnek, méghozzá a megfelelő hangnemben. Ezekkel bizonyíthatod, hogy odafigyelsz ügyfeleidre, és nem csak statisztikaként kezeled őket. Igyekezz mindenkire azonos figyelmet fordítani, függetlenül attól, hogy leadek, vagy új, esetleg visszatérő ügyfelekről van-e szó.

Holnapi cikkünkben további 4 trendről fogunk beszámolni, ne hagyja ki!

Forrás: https://www.matebalazs.hu/online-marketing-trendek.html
Vissza

8 tipp a felhasználói élmény növelésére a weboldaladon

2020. 10. 29.
A user experience (UX), vagy magyarul felhasználói élmény meghatározza a felhasználó általános tapasztalatait, amikor egy termékkel vagy szolgáltatással interakcióba lépnek. Általában w…
Bővebben

Meghosszabítottuk a nevezési határidőt!

2020. 10. 19.
Meghosszabbított nevezési határidővel 2020. november 5. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb ho…
Bővebben

Reszponzív Design

2020. 10. 16.
A különböző felületeken való optimális megjelenés biztosításához, a reszponzív design alkalmazkodik a böngészők képernyőjének méretéhez. Ez azt jelenti, hogy a weboldal mind telefonon,…
Bővebben
További hírek