Online marketing trendek és stratégiák – előrejelzés 2020-ra 1.rész

2019-09-18

A közösségi média gyökerestől megváltoztatta az online marketing menetét. Attól a pillanattól kezdve, hogy a közösségi hálózatok is csatlakoztak az online marketingesek digitális arzenáljához, a vezető platformok rohamos fejlődésnek indultak, ami a mai napig is folyamatosan zajlik.

Újabban például egyre több hangsúly kerül a személyre szabásra, a videóra, a mesterséges intelligenciára, a vizuális keresésre, és a hangalapú keresésre is. Határozott léptekkel haladunk egy olyan világ irányába, ahol a technológia hétköznapjaink minden mozzanatánál jelen lesz majd, legyen szó családról, munkahelyről, vagy bármilyen közösségi interakcióról.

A különféle technológiák elterjedésével az emberek igényei, elvárásai is változnak. A modern vásárlók és ügyfelek maximális kényelmet, 24/7-es elérhetőséget, közvetlen kommunikációt, pontos információkat, és személyre szabott szolgáltatásokat illetve ajánlatokat követelnek meg a márkáktól.

Mindezt figyelembe véve, az online marketingesek fő célja az emberek elégedettségének biztosítása kell, hogy legyen. Más szóval: felejthetetlen élményt kell kínálnod meglévő és leendő ügyfeleidnek.

Online marketing trendek 2020, No.1.: Adatok helyett éleslátás

Manapság minden egyes online marketing-segédeszköz kínál valamilyen analitikai, statisztikai, vagy más elemző felületet, ami adatokat biztosít teljesítményedről egy adott területen. Azt azonban, hogy mit kezdj ezekkel az információkkal viszont már magadnak kell kitalálnod.

Habár a konkrét adatok mindig is fontosak lesznek, a jövőben egyre inkább az éleslátásra kerül majd át a hangsúly, vagyis hogy milyen konkrétumokba biztosítanak bepillantást az összegyűjtött adatok. E tudás lesz az, amely segítségével optimalizálhatod majd stratégiádat, és fellendítheted marketing- és értékesítési teljesítményedet is.

Bizonyos eszközök már képesek erre valamilyen szinten – a MAXG például bepillantást és javaslatokat kínáló motor, amely nem csak általános tippeket kínál, hanem a begyűjtött adatokra alapozza javaslatait.

Online marketing trendek 2020, No.2.: Chatbotok

A chatbotok a mesterséges intelligencia erejét hasznosítják az ügyfelekkel való azonnali kommunikáció lebonyolítására. 

Ezekről már korábban is hallhattál az online marketing kapcsán, de vajon miért terjedtek el ennyire ezek a néhány éve futurisztikusnak vélt eszközök? Mert a chatbotok egyszerűbbé, gördülékenyebbé, és hatékonyabbá teszik az ügyfelek és a márkák közötti kommunikációt. 

Az ügyfelek élvezik a személyre szabott 24/365 segítséget, míg a cégek rengeteg időt, erőforrást és pénzt spórolnak meg. A mesterséges intelligenciának köszönhetően ezek a digitális asszisztensek egyre pontosabb képet alkotnak az ügyfelek preferenciáiról, miközben beszélgetnek velük. Egyre több iparág (pl. bankok, gyógyszeripar) alkalmaz chatbotokat a legegyszerűbb feladatok elvégzésére, és a leggyakrabban felmerülő kérdések megválaszolására. 

Ahogy a mesterséges intelligencia egyre fejlődik, úgy a chatbotok is egyre összetettebb feladatokat lesznek képesek elvégezni, kiváló felhasználói élményt kínálva ezzel az ügyfelek számára.

Online marketing trendek 2020, No.3.: Személyre szabottság

A személyre szabottság nem is igazán a jövő zenéje, hiszen az erre való igény már évek óta körülvesz bennünket. Azok a márkák, amelyek haladnak a korral már most alkalmazzák a rendelkezésre álló taktikák és eszközök jó részét.

A közösségi médián például interaktív, egyéni márkaélményeket teremthetsz, de ezt a fajta hozzáállást minden csatornára érdemes kiterjeszteni. Ügyfeleid hűségét személyre szabott e-mailekkel, tartalmakkal, és élményekkel fokozhatod, hogy egy minden eddiginél szorosabb kapcsolatot építhess ki köztük és márkád között.

A személyre szabott e-mailek például releváns üzeneteket közölnek, méghozzá a megfelelő hangnemben. Ezekkel bizonyíthatod, hogy odafigyelsz ügyfeleidre, és nem csak statisztikaként kezeled őket. Igyekezz mindenkire azonos figyelmet fordítani, függetlenül attól, hogy leadek, vagy új, esetleg visszatérő ügyfelekről van-e szó.

Holnapi cikkünkben további 4 trendről fogunk beszámolni, ne hagyja ki!

Forrás: https://www.matebalazs.hu/online-marketing-trendek.html
Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek