Online marketing trendek és stratégiák – előrejelzés 2020-ra 2.rész

2019-09-19

A közösségi média gyökerestől megváltoztatta az online marketing menetét. Attól a pillanattól kezdve, hogy a közösségi hálózatok is csatlakoztak az online marketingesek digitális arzenáljához, a vezető platformok rohamos fejlődésnek indultak, ami a mai napig is folyamatosan zajlik.

Online marketing trendek 2020, No.4.: Videómarketing

A videók az elmúlt évek legnagyobb online marketing-trendjévé váltak. Elég csak ránézni a YouTuberekre, akik közül sokan nemzetközi hírességekké nőtték ki magukat. A online marketingben manapság komoly hangsúlyt fektetünk a videókra, első sorban azért, hogy folyamatos aktivitásra ösztönözzük velük közönségünket.

A videómarketing több platformon is működhet a YouTube-on kívül. A Facebook és az Instagram például előtérbe helyezik az ilyen jellegű tartalmakat, és az elmúlt évek során többféle videó-orientált funkcióval is bővültek ezek a közösségi kedvencek.

Fontos persze figyelembe venni, hogy közönségedet hol érheted el, hiszen az adott platformhoz kell igazítanod videóstratégiádat. Az Instagramra feltölthető videók például legfeljebb egy percesek lehetnek, míg az IGTV („Instagram TV”) videói akár egy órásak is.

Mindemellett szót ejtenénk még a 360-as videókról is, amelyek interaktív jellegükből adódóan garantált aktivitásra késztetik a közönséget. Ez a koncepció nem újdonság, de még így is kevesen alkalmazzák, amit érdemes kihasználni, némi versenyelőny érdekében. Ahogy az idő múlik, a technológia pedig fejlődik, kétség sem fér hozzá, hogy egyre több helyen láthatunk majd 360-as élő videókat is.

Online marketing trendek 2020, No.5.: Minden mikro

A legjobb online marketing-taktikák célja, hogy értékesebbé tegyék ügyfeleid minden egyes márkáddal töltött pillanatát. A mikropillanatok lényege, hogy a megfelelő üzeneteket a megfelelő formátumban és időpontban prezentálod ügyfeleidnek. Ezeken a tényezőkön múlik egy digitális kampány sikere, vagy bukása.

A mikropillanatok azért egyre fontosabbak, mert az emberek is egyre rövidebb ideig képesek egy dologra koncentrálni figyelmüket. Elég csak a nagysikerű Vine-okra gondolni, amelyek hat másodpercnyi időkeretet biztosítottak a felhasználóknak, hogy kiélhessék kreativitásukat, vagy ott vannak még a YouTube néhány másodperces reklámjai is. E sikereken felbuzdulva egyre több marketingügynökség próbálja rövid videókkal elérni közönségeit.

Online marketing trendek 2020, No.6.: Az emberek változó életmódja és viselkedése

A hatékony marketingkampányok kiötléséhez fontos, hogy figyelembe vedd célközönséged folyamatosan változó életmódját. Ma, az okostelefonok korában egyetlen online marketing-ügynökség sem engedheti meg magának, hogy csak asztali készülékekre optimalizálja stratégiáját.

A képkeresés, illetve a hangalapú keresés két remek példa erre. E két trend már most rengeteg felhasználó keresési szokásait változtatta meg, amihez a keresőmarketingeseknek és SEO szakembereknek is alkalmazkodniuk kell. Az emberek például képek alapján kereshetnek rá hasonló termékekre (e technológiának a Pinterest az egyik legfontosabb úttörője).

A hangalapú keresés kétségkívül a keresőmarketing és a dolgok internetének jövője. Sok felhasználó már most is napi szinten keres így okostelefonjával, de egyre több helyen kezdenek elterjedni az okos hangfalak is, minden eddiginél kényelmesebbé téve ezzel a keresés, és egyre több hétköznapi feladat elvégzését is. Ezek a hangvezérelt eszközök egyre inkább átveszik egy asszisztens szerepét az otthonban, ötvözve ezzel a modern technológia és az emberi vonások előnyeit.

Online marketing trendek 2020, No.7.: A marketingtrendek jövője

A online marketing-stratégiák folyamatosan fejlődnek, és mielőtt észbe kapna az ember, a csapból is egy új trend folyik. Hogy milyen új őrület üti fel a fejét holnap, azt természetesen nem lehet előre megjósolni, de biztosak lehetünk benne, hogy bizonyos aktuális trendek az előrelátható jövőben is sok figyelmet kapnak majd a marketingesektől – ezek a trendek a videómarketing, a hang- és képalapú keresés, és persze a mesterséges intelligencia is. 

A videó kétségtelenül ígéretes terület, és jó eséllyel még mindig nem fedeztük fel az összes benne rejlő lehetőséget. Az online marketing-stratégiák fenntartható növekedést biztosítanak, méghozzá néha virális módon, a viralitás pedig szoros kapcsolatban áll a marketing természetével.

Az online videómarketing növekedését (ami természetesen nem ma kezdődött, de továbbra is zajlik) javarészt a YouTube elterjedésének köszönhetjük. Szóval mi a következő lépés? Minden bizonnyal az élő közvetítésekre kerül majd át a hangsúly. Idővel jó eséllyel láthatunk majd élő közvetítéseket minden létező témában, amiket a digitális technológiának köszönhetően valószínűleg bármikor vissza is nézhetünk majd (ezekre már most rengeteg példa van, méghozzá több platformon is).

Forrás: https://www.matebalazs.hu/online-marketing-trendek.html
Vissza

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

Az AR térhódítása

2024. 04. 26.
A kiterjesztett valóság más néven augmentált valóság (angolul augmented reality, AR) a valóság egyfajta virtuális kibővítése valós időben, valós környezetben. Megvalósulhat egy mobiltel…
Bővebben

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben
További hírek