15 tipp a hatékony B2B marketinghez - 1.rész

2019-09-20

Ha B2B marketing kommunikációról van szó, akkor van 15 olyan gyakorlatias tipp, melyek segítségével exponenciálisan meg lehet növelni a leadeket. Mindenki egy meghatározó sablonstratégiára vágyik, amivel elérhetik üzleti céljaikat, de nincs két egyforma cég, így nincs két egyforma B2B stratégia sem, mivel eltérő a célközönség, az erőforrások és a kínálat a különböző vállalatoknál.

 

0.    Készíts dokumentált B2B marketing stratégiát

Mindenekelőtt ki kell tűzni mérhető célokat és megtervezni a hozzájuk vezető utat. Dokumentáltan, hogy el ne felejtsd, mit kell tenned! Határozz meg a célok eléréséhez erőforrásokat, határidőket és felelősöket is, majd ellenőrizd folyamatosan ezek teljesülését!

1. Végezz A/B teszteket

Szinte lehetetlen, hogy egy újonnan létrehozott webhely tökéletesen termelje a leadkonverziókat – folyamatos kísérletezésekre lesz szükség ahhoz, hogy a lehető legtöbbet lehessen kihozni márkád online jelenlétéből.

 

Az A/B tesztek mind az új, meglévő és javításra váró webhelyeken alkalmazhatók. Segítségükkel összevetheted, hogy mely elemek szereznek több leadet márkádnak.

2. Optimalizálj mobileszközökre

A Google már egy jó ideje előnyben részesíti azokat a webhelyeket, amelyek mobileszközökön is megfelelően működnek. Ez már önmagában elég indok arra, hogy mobilra is optimalizáld domainedet, és így nem esik el a vég a lehetőségektől azért, mert a leadfogó űrlap nem jelenik meg rendesen a lehetséges ügyfelek mobileszközein.

3. Nézd meg, mit csinálnak a felhasználók webhelyeden

Amennyiben webhelyed nem kínál elég pozitív felhasználói élményt (UX tervezés), nehéz lesz leadeket szerezni majd vele. Legyen szó lassú betöltési sebességről, logikátlan navigációról, gyenge mobilos funkcionalitásról, temérdek tényező foghatja vissza márkád sikereit.

Ahhoz, hogy megállapítsd, milyen problémák zaklatják webhelyed látogatóit, rögzítened és elemezned kell munkameneteiket (látogatásaikat).

4. Írj vendégblogokat

A vendégblogok nagyszerű lehetőséget kínálnak arra, hogy márkádat egy teljesen új, mégis releváns érdeklődésű közönség elé juttathasd el.

Először találni kell erre alkalmas blogokat, amelyek közönségei érdeklődhetnének márkád iránt. Ha találsz ilyeneket, akkor nézz utána, hogy milyen jellegű tartalmak voltak a legsikeresebbek, amit a márkád webhelyén a közönség értékesnek találhat.

5. Készíts B2B „leadmágneseket”

A leadmágnesek olyan értékes tartalmak amiket e-mail címükért, vagy egyéb elérhetőségi információikért cserébe kínálhatsz fel webhelyed látogatóinak. Leadmágnes sok minden lehet, de ami a legfontosabb, hogy olyan értéket kell, hogy kínáljanak a felhasználóknak, hogy hajlandók legyenek cserébe megadni elérhetőségüket.

6. Használj leadfogó űrlapot

Minél több releváns oldalon szerepel leadfogó űrlap, annál több esély lesz arra, hogy új érdeklődőket kaparints meg a látogatók közül. Ügyelj rá, hogy az űrlap kitűnjön a desingból viszont csak a legalapvetőbb információkat kérd be vele.

7. Készíts microsite-ot

A microsite lényegében egy különálló webhely, ami egyetlen egy téma köré épül fel. Ha például B2B keresőoptimalizálással foglalkozik egy cég, akkor szólhat arról, hogy hogyan segítettek a szolgáltatások különféle területeken működő vállalatoknak. Az ilyen oldalakat rendkívül hatékonyan lehet optimalizálni különféle kívánt kulcsszavakra, így márkád neve számos érdeklődő elé juthat el.

A cégek vezetősége is ugyanúgy szokta használni a Google-t, mint a hétköznapi felhasználók, csak éppen más jellegű keresésekre. Ezeket kell megcélozni tartalmaiddal és microsite-oddal!

Forrás: https://www.matebalazs.hu/

 

Vissza

“Egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon.”

2024. 04. 17.
Mai interjúnkban dr. Radics Ottót kérdeztük, az Utánvét Ellenőr alapítóját és tulajdonosát, akit innovációjáért Az Év Technológiai megoldása kategóriában különdíjjal jutalmaztunk, így i…
Bővebben

AI alapú marketing megoldások

2024. 04. 15.
Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése forradalmasította a marketing világát. Az AI nem csupán egy új technológiai trend, hanem egy olyan eszköz, amely lehe…
Bővebben

“Az oldal elindítását nem lezárásának, hanem sokkal inkább valami új kezdetének tekintjük.”

2024. 04. 13.
Mai interjúnkban a Szerencsejáték Zrt. csapatát kérdeztük, akik E-kereskedelem kategóriában Minőségi, Márkasite kategóriában pedig Az Év Honlapja díjat nyerték el.  Nagy figyelmet…
Bővebben
További hírek