Állj ellen vagy legyél te is innovátor!

Vajon a marketingesek meglévő igényt keltenek fel vagy újakat teremtenek?
2014-03-24

Ha fogyasztói szemmel nézem, számos olyan termék, szolgáltatás létezik, amelyek nélkül boldogan meglennénk, de annak tudatában, hogy már léteznek, és azt sugallják felénk, hogy ezek nélkül félemberek vagyunk, érezzük, hogy kellenek nekünk, szükségünk van rájuk. De azelőtt, hogy hozzájutottunk volna ezekhez, nem érzékeltük hiányukat. Egyes termékeket életünk részévé tettek. Én nem tudok meglenni az okostelefonom nélkül, egy percet sem. Rengeteg appot használok, fényképezek, az online kapcsolataimat ápolom. Mert nekem vannak online kapcsolataim. 

Szükséged volt piramis alakú teafilterre? Érezted a hiányát egy jó cukorgyantás szőrtelenítésnek? Gondoltad volna, hogy a gyerekedet egyszer Kids Tabbal fogod meglepni karácsonykor?

A piramis alakú teafilter beszerzése egy impulzív vásárlás eredménye. Kétlem, hogy bárki előre tudatos döntést hozna arról, hogy ez belekerüljön a kosarába. Hiszen a vásárlási döntésnek van folyamata. Először kialakul a szükséglet, majd a vásárló információt gyűjt a termékről, szolgáltatásról, mérlegel, hogy anyagilag megengedheti-e magának végül a kereslet találkozik a kínálattal és megtörténik a vételezés. Nos, ez a folyamat az impulzív vásárlásnál hiányzik.

A marketing jó módszer arra, hogy a figyelmet felkeltsék, értesítsék a populációt az újdonságokról, és fenntartsák az érdeklődést. Miért bűn ez? Nem köteleznek senkit a vásárlásra, mindenkinek szíve joga dönteni arról, hogy vásárol-e vagy sem. Befolyásolják a véleményt, hatással vannak a közönségre, de ellen lehet állni. Az más kérdés, hogy nehéz.

A fogyasztók csoportosíthatók vásárlási szokásaik szerint. Innovátorok, korai elfogadók, korai többség, késői többség, lemaradók.

Az innovátorok azok, akik az elsők között próbálnak ki minden újdonságot. Kíváncsiságuk és a trendkövetés iránti vágyuk hatalmas, de ehhez pénz kell, így nagyrészt a tehetősebb rétegből válnak ők ki.

Korai elfogadók. Jó célközönség. Bár vannak ellenvetéseik az innovációval kapcsolatosan, de könnyen befolyásolhatók. Érdeklődőek, nyitottak a világ felé.

A korai többséget alkotják azok, akik körültekintőek, megfontoltak és ez jellemzi a vásárlási szokásaikat is. Nem lesznek azonnal fogyasztók, sok időt igényel az, hogy rászánják magukat a vásárlásra, pláne az elköteleződésre.

A késői többség csapata rendkívül elővigyázatos. Csak abban az esetben cselekszenek, ha a vásárlás előtt megbizonyosodtak arról, hogy a termék megéri az árát.

A legkevésbé úttörő a lemaradók rétege. Ők nem tesznek hozzá a fejlődéshez. Nem szeretik a változásokat, ragaszkodnak a megszokott dolgokhoz, nehezen nyitnak az új felé.

Ezáltal a marketing legkoncentráltabban az innovátorokkal és a korai elfogadókkal törődik, hiszen ők azok, akik hajlamosak az újdonságok befogadására, ösztönözhetők a vásárlásra és a többiek majdhogy nem kiesnek a látókörükből. A válasz ebben rejlik. Náluk lehet új igényeket teremteni, a többieknél marad a meglévők hangsúlyozása.

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek