A SEO tanácsadó előrejelzése: Ezek lesznek 2020 legfontosabb SEO trendjei 1.rész

2019-09-23

Összefoglaltuk egy cikkben mindazt a keresőoptimalizálásról, amit egy marketingesnek 2020-ban tudnia érdemes, ha konverziókat szeretne az organikus Google találatokból. 

Elég csupán néhány évig foglalkozni a keresőoptimalizálással, és hamar egyértelművé válik, hogy a SEO bizony folyamatosan változik. Azok a taktikák, amelyek 2 éve teljesen életképesek voltak, ma már egyetlen keresőmotoron sem működnek, és a megannyi új technológia és eszköz számos új lehetőséget is adott a SEO szakembereknek, amelyekre persze szükségük is volt az eredmények elérése és megőrzése érdekében. 

Habár senki sem tudja, hogy fél éven belül milyen újításokkal áll majd elő a Google, egy meglehetősen pontos képet festhetünk fel a keresőoptimalizálás jövőjéről, ha a jelenleg felkapott trendeket vesszük alapul

1. A webhelyek sebessége

Köztudott, hogy a Google olyan webhelyeket, illetve tartalmakat kínál szívesen a találatai között, amelyek pozitív felhasználói élményt biztosítanak a keresők számára. Ha valami, akkor a sebesség meghatározó szempont ilyen téren, ezért is vezetett be a Google 2018-ban egy új irányelvet, ami a mobileszközökön mért sebességet helyezte előtérbe az asztali számítógépekkel szemben.

Az emberek egyre gyorsabb böngészésre vágynak, és a Google frissítése óta azok a webhelyek kerülnek előnybe, amelyek minél gyorsabb betöltést kínálnak mobileszközökre.

A Google egy érdekes kutatás során kiderítette, hogy csupán néhány másodpercnyi késedelem is elég ahhoz, hogy elveszítsd látogatóid nagy részét (pontosabban, hogy azok visszaforduljanak az oldalról, amire webhelyedre érkeztek a Google-ból): 3 másodperc várakozás 32%, 5 másodperc 90%, 6 másodperc pedig már 106%-nyi visszalépést jelent 1 másodperchez képest.

Ezek 2017-es adatok, és ahogy az emberek egyre kevesebb ideig hajlandók odafigyelni a dolgokra, és egyre inkább azonnali eredményeket követelnek meg, biztos lehetsz benne, hogy az arányok egyre drasztikusabbak lesznek majd.

2. A helyi SEO egyre fontosabb

A Google egyre nagyobb hangsúlyt fektet a helyi keresőoptimalizálásra, így kétségtelen, hogy ami kihat helyi adatlapodra, az a rangsorolásodon is megérződik majd.

Ha még nem foglalkozol helyi SEO-val, akkor itt az ideje, hogy belevágj az online marketing ezen ágazatába is, ugyanis a Google jó eséllyel egyre komolyabban veszi majd a földrajzi célzású kereséseket és találatokat.

A helyi SEO sikerének egyik alapja, hogy céged alapadatai minden erre alkalmas felületen (a különféle céggyűjtő webhelyeken) karakterről-karakterre pontosan egyezzenek egymással. Ezek a szolgáltatások nagyon népszerűvé váltak az elmúlt évek során, és ez a népszerűség nem mostanában látszódik lankadni.

3. A vélemények hatalma

A vélemények már régóta részei a keresőoptimalizálásnak. A Google egyik cikkében megmagyarázza, hogy a jó minőségű, pozitív értékelések javítják a cég láthatóságát, és persze annak az esélyét is, hogy a felhasználók felvegyék a kapcsolatot cégeddel. Egyértelmű tehát, hogy a vélemények és értékelések a helyi SEO fontos elemét képezik, aminek fontosságáról az előbb már beszámoltunk.

2018-ban Darren Shaw publikálta éves Google helyi rangsorolását vizsgáló kutatásának eredményeit, amelyekből kiderült , hogy a Google nagyjából 15%-ban a vélemények alapján rangsorolja a helyi cégeket.

A helyi keresés egyre fontosabb, ezért fokozott figyelmet kell fordíts a pozitív vélemények és értékelések beszerzésére. Ezért persze minőségi szolgáltatásokat és/vagy termékeket kell kínálnod!

4. A keresőoptimalizálás technikai oldala

A technikai SEO a keresőoptimalizálás fontos része. Egy technikailag jól optimalizált webhely nem csak jó felhasználói élményt biztosít a látogatók számára, hanem a Google elvárásainak is megfelel.

A Google igyekszik úgy tanítani mesterséges intelligenciával működő robotjait, hogy azok a felhasználókhoz hasonlóan böngészgessék webhelyedet. Tehát ha a felhasználók valamit nehezen találnak meg, akkor jó eséllyel a Google is észleli majd ezt a hiányosságot. Ha pedig a Google valamit nem talál webhelyeden, vagy szimplán nehezen navigálhatónak ítéli meg azt, akkor az a pozíciódra sem lesz jó hatással.

https://www.matebalazs.hu/seo-tanacsado.html 
Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek