A SEO tanácsadó előrejelzése: Ezek lesznek 2020 legfontosabb SEO trendjei 2.rész

2019-09-24

Összefoglaltuk egy cikkben mindazt a keresőoptimalizálásról, amit egy marketingesnek 2020-ban tudnia érdemes, ha konverziókat szeretne az organikus Google találatokból. 

Cikkünk folytatása következik.

5. Long-tail kulcsszavak

Egyes források szerint a Google keresések fele 4 vagy több szóból áll, tehát long tailnek minősül. Ahogy az interneten egyre több tartalom érhető el, a felhasználók kénytelenek egyre konkrétabb kifejezésekkel keresni, hogy releváns találatokat kapjanak a motortól.

A long-tail kulcsszavak használata már évek óta fontos a keresőoptimalizálásban, de ahogy a webhelyek és egyéb online tartalmak száma folyamatosan nő, 2020-ban minden eddiginél fontosabb lesz ezekre is koncentrálni a SEO során.

6. Biztonság mindenek felett

A Google Chrome 2018 nyara óta külön figyelmezteti a felhasználókat, ha egy olyan webhelyre érkeznek, amely nem rendelkezik SSL tanúsítvánnyal (tehát HTTP-vel kezdődik HTTTPS helyett). Nem kérdés, hogy a biztonság fontos szempont a Google számára, és egy SSL tanúsítvány beszerzése (erről itt írtam) csupán egy a megannyi biztonsági intézkedés közül, amelyeket illik eszközölni egy modern webhelyen.

7. Hangos keresés

A hangos, vagy hangalapú kezelés már évek óta felkapott téma a keresőoptimalizálás világában. Az egész 2011-ben kezdődött, amikor az Apple bemutatta a világnak Sirit, a hangos segédet. A technológia azóta rengeteget fejlődött, és több cégóriás is elkészítette saját változatát (gondolunk itt például az Amazon Alexára vagy a Google Segédre).

Habár tudásuk folyamatosan bővül, az ilyen segédek elsődleges funkciója továbbra is a keresés, és egyre több felhasználó használja ki ezt a lehetőséget okostelefonja segítségével. Erre a jelenségre a SEO-val foglalkozóknak is jó odafigyelniük, ugyanis egy teljesen más jellegű keresésről van szó a hagyományos gépeléshez képest.

A hangalapú keresés főként abban különbözik a begépelt lekérdezősektől, hogy az emberek szóban egész máshogyan kommunikálnak okoseszökzeikkel, mint írásban. A hangalapú lekérdezések gyakran több egymást követő kérdésből is állnak, és konkrét nyelvi szerkezeteket használnak az egyszerű kulcsszavak begépelése helyett.

Fontos szempont továbbá, hogy a hangalapú keresések háromszor gyakoribbak a helyi jellegűek, mint a begépeltek. Csupán még egy ok, amiért érdemes odafigyelni a helyi keresőoptimalizálásra.

8. Kapcsolódó kérdések

A Google 2015 óta teszteli a „Mások ezeket a kérdéseket is felteszik” funkciót. Sokan – különösen az előbb említett hanggal keresők – kérdéseket tesznek fel a Google-nak egyszerű kulcsszavak helyett, és a keresőmotor igyekszik minél relevánsabb kérdéseket (és válaszokat) megjeleníteni a találatok között, hogy a felhasználók további információhoz juthassanak anélkül, hogy el kellene hagyniuk a találati oldalt.

A Mozcast 2018-as adatai szerint az általuk figyelt lekérdezések 30%-ához mellékelt a Google ilyen hasonló kérdéseket. Ahogy az emberek egyre gyakrabban tesznek fel kérdéseket a keresőmotornak, úgy az egyre több lekérdezéshez tud majd kapcsolódó kérdéseket kínálni a felhasználók számára. Kétségtelen, hogy erre is érdemes lesz odafigyelni 2020-ban (habár egyelőre a magyar nyelv még nem támogatott, vagy csak nagyon kis arányban).

9. A minőség továbbra is fontosabb, mint a mennyiség

Ahogy a Google mesterséges intelligenciával felszerelt algoritmusai egyre több tartalmat értelmeznek az interneten, annál egyszerűbben lesznek képesek felismerni az igazán jó minőségűeket. Mindez azt jelenti, hogy a tartalomkészítőknek egyre keményebben kell küzdeniük azért, hogy a csúcsra juthassanak írásaikkal.

A kulcsszavak már messze nem elegendőek önmagukban – tartalmaiddal bizonyítanod kell szakértelmedet az adott témában, hogy kiérdemelhesd előkelő pozíciódat a találatok között. Elképzelhető, hogy éppen ezért egyre több marketingügynökség keresi majd szakemberek segítségét a tartalmak elkészítésében, ahelyett, hogy egy olyan témakörben alkossanak, amihez egyáltalán nem értenek.

10. A SEO önmagában nem elegendő

Sokan kérnek tőlünk árajánlatot keresőoptimalizálásra. Nyilván nem véletlen, hiszen nemcsak ez a blog, de ügyfeleink oldalai is szinte minden kifejezésre az elsők között jönnek a Google találati listáján. Mégis mindenkit lebeszélek arról, hogy csak a keresőoptimalizálással foglalkozzon, ha az online marketingre gondol. Nem azért, mert nem ez a leghatékonyabb és legolcsóbb marketing eszköz, hanem azért, mert komplex stratégiában sokkal jobban működik, mint egymagában.

https://www.matebalazs.hu/seo-tanacsado.html
Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek