Mire figyeljünk oda, ha webshopot indítunk -1. rész

2020-01-17

Ha webshopot szeretnénk felépíteni fontos, hogy az oldalunk könnyen kezelhető és felhasználóbarát legyen, mivel ezek a tényezők is hatással lehetnek a potenciális vásárlókra.   

Ne féljünk akár saját tapasztalatainkra is hagyatkozni, mivel, ha legalább egyszer már vásároltunk online, akkor már van egy képünk arról, hogy milyen elemek vannak jelen egy webshopban, illetve a pozitív és negatív tapasztalatokból is tudunk majd építkezni.

Kezdőlap

Legtöbb esetben a vásárlók ezzel az oldallal találkoznak először, ezért fontos, hogy átlátható legyen a felülete és pozitív benyomást keltsen a felhasználóban. Az nChannel statisztikái szerint 10 látogatóból 4-en visszafordulnak egy webhelyről, ha nem találják elég szépnek. Amire érdemes odafigyelni, az az, hogy egyértelmű legyen, hogy milyen termékeket lehet vásárolni, mivel nem szeretnénk a vásárlók idejét rabolni, ha nem található meg az a termék, amire neki szüksége van.

Navigáció

Ha már a kezdőlapunk meggyőzte a potenciális vásárlót arról, hogy maradjon az oldalunkon, a következő lépésben a navigáció az amire oda kell figyelnünk. Ha logikusan és egyszerűen van felépítve a webshopunk, növelhetjük a felhasználói élményt, ami jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználó legközelebb is minket válasszon.

Képek minősége

Bár elsőre fontosabb szempontnak tűnhet az oldal technikai részének a felépítése, mégis a képek, amik megjelennek az oldalunkon, ugyanúgy szerves részei webshopunknak. Szánjuk rá a pénzt és az időt profi képek készítésére, mivel ezzel igényességet kommunikálunk a vevők felé. Ha jobban belegondolunk, akkor mi magunk is szeretjük, ha a leírás mellett meg is tekinthetjük, hogy hogyan néz ki a választott termék.

Felhívás

Amikor a vásárló a kezdőlapra érkezik, akkor általában egy felhívással találkozik, ami egy aktuális kedvezményre vagy új termékre hívja fel a figyelmet. Törekedjünk arra, hogy vásárlást ösztönző üzeneteket jelenítsünk meg, ami tovább vezetheti a látogatót.

Landing page

A landing oldalak egy terméket, akciót vagy promóciót emelnek ki, azonban ezen kívül nem szerepel rajta más, ebben különbözik a kezdőlaptól is. Az a célja, hogy elősegítse az értékesítést.

Termékoldalak

Fontos szerepet játszanak abban, hogy sikerül-e eladni az adott terméket vagy sem. Sajnos az, hogy idáig elért a felhasználó nem garantálja azt, hogy vásárolni is fog, így fontos, hogy a weboldalunk kellően meggyőző legyen.

Videók

Bár a fotók nélkülözhetetlenek a weboldalról, videókat már ritkábban látunk termékeknél, azonban vannak esetek, amikor hasznos lehet egy tutorial videó arról, hogy hogyan kell összeszerelni/ használni egy terméket.

Forrás: https://matebalazs.hu/5-fontos-oldaltipus-webaruhazaknak.html
Vissza

Meghosszabítottuk a nevezési határidőt!

2020. 10. 19.
Meghosszabbított nevezési határidővel 2020. november 5. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb ho…
Bővebben

Reszponzív Design

2020. 10. 16.
A különböző felületeken való optimális megjelenés biztosításához, a reszponzív design alkalmazkodik a böngészők képernyőjének méretéhez. Ez azt jelenti, hogy a weboldal mind telefonon,…
Bővebben

Jelentkezz most!

2020. 10. 12.
2020. október 14. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! 
Bővebben
További hírek