Mire figyeljünk oda, ha webshopot indítunk -1. rész

2020-01-17

Ha webshopot szeretnénk felépíteni fontos, hogy az oldalunk könnyen kezelhető és felhasználóbarát legyen, mivel ezek a tényezők is hatással lehetnek a potenciális vásárlókra.   

Ne féljünk akár saját tapasztalatainkra is hagyatkozni, mivel, ha legalább egyszer már vásároltunk online, akkor már van egy képünk arról, hogy milyen elemek vannak jelen egy webshopban, illetve a pozitív és negatív tapasztalatokból is tudunk majd építkezni.

Kezdőlap

Legtöbb esetben a vásárlók ezzel az oldallal találkoznak először, ezért fontos, hogy átlátható legyen a felülete és pozitív benyomást keltsen a felhasználóban. Az nChannel statisztikái szerint 10 látogatóból 4-en visszafordulnak egy webhelyről, ha nem találják elég szépnek. Amire érdemes odafigyelni, az az, hogy egyértelmű legyen, hogy milyen termékeket lehet vásárolni, mivel nem szeretnénk a vásárlók idejét rabolni, ha nem található meg az a termék, amire neki szüksége van.

Navigáció

Ha már a kezdőlapunk meggyőzte a potenciális vásárlót arról, hogy maradjon az oldalunkon, a következő lépésben a navigáció az amire oda kell figyelnünk. Ha logikusan és egyszerűen van felépítve a webshopunk, növelhetjük a felhasználói élményt, ami jelentősen hozzájárul ahhoz, hogy a felhasználó legközelebb is minket válasszon.

Képek minősége

Bár elsőre fontosabb szempontnak tűnhet az oldal technikai részének a felépítése, mégis a képek, amik megjelennek az oldalunkon, ugyanúgy szerves részei webshopunknak. Szánjuk rá a pénzt és az időt profi képek készítésére, mivel ezzel igényességet kommunikálunk a vevők felé. Ha jobban belegondolunk, akkor mi magunk is szeretjük, ha a leírás mellett meg is tekinthetjük, hogy hogyan néz ki a választott termék.

Felhívás

Amikor a vásárló a kezdőlapra érkezik, akkor általában egy felhívással találkozik, ami egy aktuális kedvezményre vagy új termékre hívja fel a figyelmet. Törekedjünk arra, hogy vásárlást ösztönző üzeneteket jelenítsünk meg, ami tovább vezetheti a látogatót.

Landing page

A landing oldalak egy terméket, akciót vagy promóciót emelnek ki, azonban ezen kívül nem szerepel rajta más, ebben különbözik a kezdőlaptól is. Az a célja, hogy elősegítse az értékesítést.

Termékoldalak

Fontos szerepet játszanak abban, hogy sikerül-e eladni az adott terméket vagy sem. Sajnos az, hogy idáig elért a felhasználó nem garantálja azt, hogy vásárolni is fog, így fontos, hogy a weboldalunk kellően meggyőző legyen.

Videók

Bár a fotók nélkülözhetetlenek a weboldalról, videókat már ritkábban látunk termékeknél, azonban vannak esetek, amikor hasznos lehet egy tutorial videó arról, hogy hogyan kell összeszerelni/ használni egy terméket.

Forrás: https://matebalazs.hu/5-fontos-oldaltipus-webaruhazaknak.html
Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek