Hogyan válasszunk domain nevet

2020-01-29

A domain egyedi azonosítója a weboldalunknak, ha jól választunk, az a későbbiekben is hasznunkra vállhat. Ha már foglalt a tervezett cím, akkor sajnos újat kell kitalálni, ezért érdemes, több opcióval készülni.

Rövid és egyszerű domainek

Nem ajánlott hosszú nevekben gondolkodni, mivel azokat nehezebb is megjegyezni. Egy olyan címre van szükségünk, ami legjobban illeszkedik a brandünkhöz, valamint a keresőoptimalizálás szempontjából is előnyös, ha egyszerű, lényegre törő webcímet választunk. Próbáljuk meg márkánkhoz 3-4 karakteres címet kitalálni, mivel a későbbiekben az könnyen ábrázolható, ha logót készítünk, valamint nagyobb eséllyel jegyzik meg és térnek vissza a fogyasztók.

 

Kerüljük a speciális karaktereket

Ha ékezetet használunk a nevünkben, legtöbb esetben egy dekódolt változatát látják a felhasználók, így szinte teljesen kizárjuk azt a lehetőséget, hogy ez alapján jutnak vissza hozzánk.

 

Brandépítés része

A webcímünk is fontos része a brandünknek, mivel ezen keresztül érnek el minket és ezt látják meg leghamarabb. Lehet a miénk a legszebb kezdőlap, de ha nem ér el oda az egyén, akkor sokra nem megyünk vele. Plusz egy komolytalan név elriaszthatja a potenciális látogatókat/vásárlókat.

 

Kulcsszavak

Működőképes az a webcím is, ami kulcsszavakra épít. Válasszuk ki azokat a szavakat, amik legjobban leírják a vállalkozásunkat, majd ezek közül döntsük el, melyik működhet jobban.

 

Jogi oldal

Nem csak azért fontos, hogy egyedi webcímet válasszunk, mert ez által megtudjuk különböztetni magunkat, a többi márkától, hanem mert a levédett márkaneveket, városneveket és személyneveket csak külön engedéllyel használhatunk.

 

Forrás:

https://www.honlapkeszites-pecs.com/milyen-a-jo-domain-nev-tanacsok-az-okos-donteshez/

https://www.allbusiness.com/why-domain-names-are-so-important-681-1.html

https://www.domain.com/blog/2018/11/08/why-a-domain-name/

Vissza

Interjú a United Consult Csapatával

2025. 12. 22.
A United Consult digitális megújulása egy hosszabb távú gondolkodás eredménye, amelyben a honlap nem csupán információs felületként, hanem a márka egyik legfontosabb találkozási pontjak…
Bővebben

Interjú a mateking csapatával

2025. 12. 22.
Kevés hazai digitális oktatási projekt mondhatja el magáról azt, amit a mateking: nemcsak túlélte az elmúlt másfél évtized technológiai és oktatási változásait, hanem folyamatosan az él…
Bővebben

Interjú Paszterkó Józseffel

2025. 12. 22.
A digitális jelenlét ma már nem pusztán technikai kérdés, hanem szemléletmód is. Arról árulkodik, hogyan gondolkodik egy vállalkozás a saját szerepéről és a felhasználóiról. Paszterkó J…
Bővebben
További hírek