Hogyan csökkentsük oldalunkon a visszafordulási arányt?

2020-01-31

A visszafordulási arány a maximum egy oldalt látogatók százalékos aránya. Kiszámításának módja: az oldalt elhagyó látogatók száma osztva az összes látogató számával. A visszafordulási arány kiszámítására továbbá segítségünkre lehet az ingyenes Google Analytics program.

Arra kell törekednünk, hogy a visszafordulási arány minél kisebb legyen, hiszen így a legnagyobb az érdeklődés, illetve a legnagyobb az esély, hogy a látogató vásárol.

Íme pár tipp, hogy hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt:

Megfelelő tartalom

Amellett, hogy fontos, hogy a látogatóink számára releváns, érdekes, egyedi és hasznos tartalmakat szolgáltassunk, szükséges, hogy weboldalunk minden látogató számára érthető, a szöveg jól olvasható, a betűtípus és háttérszín megfelelő, a weboldal egyszerűen áttekinthető, illetve jól formázott és tördelt legyen.

Érdemes alcímeket használni az egyes pontok kiemelésére, ezzel is segítve a látogatók eligazítását, illetve kiemelni a kulcsszavakat. A tartalmak befejezéseként ajánlott cselekvésre ösztönző összefoglalót létrehozni. A CTA (Call to Action) gombok használata nagyban elősegíti a visszafordulási arány csökkentését.

Továbbá jó ötlet lehet a megfelelő helyeken különböző grafikákat, képeket, ábrákat és diagramokat használni.

Mobilbarát oldal

Manapság egyre többen böngésznek mobiljukon keresztül, mint korábban, ezért fontos, hogy weboldalunkat/webshopunkat mobilra is optimalizáljuk, azáltal a látogató különböző eszközökön is tökéletesen lássa weboldalunkat.

Sebesség

Ha oldalunk lassú, és hosszú a várakozási idő, akkor félő, hogy a visszafordulási arány megnő, így szükséges, hogy oldalunk betöltésének sebességét növeljük. Egy átlagos látogató általában 3 másodpercnél többet nem ad az oldal betöltésére, ez mobil használata esetén növekedhet, azonban itt is fontos, hogy oldalunk gyorsaságát minél jobban növeljük.

Meta leírás

A keresési találati oldalon a cím alatt megjelenő rövid szöveg (amely megmagyarázza, hogy az adott oldal milyen tartalmat foglal magában) optimalizálása magas fokú odafigyelést igényel. Érdemes az általunk korábban kiválasztott kulcsszavakat belefoglalni, illetve egyedi szöveget írni. A meta leírásnak pontosan kell fedni az oldalon található tartalmat, egyéb esetben a látogató becsapva érezheti magát, ami csökkenthetii a bizalmat.

Kívülre mutató linkek

Érdemes beállítani, hogy a weboldalunkról a linkek új ablakban nyíljanak meg, így a látogatók számára könnyebb tájékozódni, és kevesebb problémát okoz az oldalak közötti ugrálás, ugyanis, ha többszörösen a „vissza” gombra kell kattintaniuk az új felugró ablakok között, az egy idő után unalmasság vagy idegesítővé válhat számukra.

Megbízható, hiteles kép kialakítása

Amennyiben új látogató érkezik weboldalunkra fontos, hogy elnyerjük bizalmukat. Erre segítség lehet, ha pl. a már megszokott fizetési módokat használjuk oldalunkon, vagy hiteles forrásból származó információkat osztunk meg.

Vissza

Hajlamtól a realitásig, avagy hogyan induljunk el internetes megjelenésünk kialakításában

2025. 09. 16.
Egy cég sikerességét nagy mértékben meghatározza marketingkommunikációja, vagyis annak meghatározása és tervezése, hogy célcsoportunkat milyen módon szeretnénk megszólítani. Fontos lépé…
Bővebben

Pályázatunk ’AI alapú marketing megoldások’ kategóriája idén is várja a jelentkezőket!

2025. 09. 12.
Az AI technológia az utóbbi években a soha meg nem álló digitális fejlődés egyik legfőbb képviselőjévé vált. Sok szakirányban használata erősen ajánlott annak érdekében, hogy a vállalko…
Bővebben

Digitális élménytervezés a jövő honlapjain – a felhasználói élmény, mint a weboldalak új mércéje

2025. 09. 11.
A mai weboldalak már jóval túlmutatnak az információközlés és a termékbemutatás hagyományos szerepén. Az új generációs honlapok elsődleges célja, hogy élményt nyújtsanak a látogató…
Bővebben
További hírek