Hogyan csökkentsük oldalunkon a visszafordulási arányt?

2020-01-31

A visszafordulási arány a maximum egy oldalt látogatók százalékos aránya. Kiszámításának módja: az oldalt elhagyó látogatók száma osztva az összes látogató számával. A visszafordulási arány kiszámítására továbbá segítségünkre lehet az ingyenes Google Analytics program.

Arra kell törekednünk, hogy a visszafordulási arány minél kisebb legyen, hiszen így a legnagyobb az érdeklődés, illetve a legnagyobb az esély, hogy a látogató vásárol.

Íme pár tipp, hogy hogyan lehet csökkenteni a visszafordulási arányt:

Megfelelő tartalom

Amellett, hogy fontos, hogy a látogatóink számára releváns, érdekes, egyedi és hasznos tartalmakat szolgáltassunk, szükséges, hogy weboldalunk minden látogató számára érthető, a szöveg jól olvasható, a betűtípus és háttérszín megfelelő, a weboldal egyszerűen áttekinthető, illetve jól formázott és tördelt legyen.

Érdemes alcímeket használni az egyes pontok kiemelésére, ezzel is segítve a látogatók eligazítását, illetve kiemelni a kulcsszavakat. A tartalmak befejezéseként ajánlott cselekvésre ösztönző összefoglalót létrehozni. A CTA (Call to Action) gombok használata nagyban elősegíti a visszafordulási arány csökkentését.

Továbbá jó ötlet lehet a megfelelő helyeken különböző grafikákat, képeket, ábrákat és diagramokat használni.

Mobilbarát oldal

Manapság egyre többen böngésznek mobiljukon keresztül, mint korábban, ezért fontos, hogy weboldalunkat/webshopunkat mobilra is optimalizáljuk, azáltal a látogató különböző eszközökön is tökéletesen lássa weboldalunkat.

Sebesség

Ha oldalunk lassú, és hosszú a várakozási idő, akkor félő, hogy a visszafordulási arány megnő, így szükséges, hogy oldalunk betöltésének sebességét növeljük. Egy átlagos látogató általában 3 másodpercnél többet nem ad az oldal betöltésére, ez mobil használata esetén növekedhet, azonban itt is fontos, hogy oldalunk gyorsaságát minél jobban növeljük.

Meta leírás

A keresési találati oldalon a cím alatt megjelenő rövid szöveg (amely megmagyarázza, hogy az adott oldal milyen tartalmat foglal magában) optimalizálása magas fokú odafigyelést igényel. Érdemes az általunk korábban kiválasztott kulcsszavakat belefoglalni, illetve egyedi szöveget írni. A meta leírásnak pontosan kell fedni az oldalon található tartalmat, egyéb esetben a látogató becsapva érezheti magát, ami csökkenthetii a bizalmat.

Kívülre mutató linkek

Érdemes beállítani, hogy a weboldalunkról a linkek új ablakban nyíljanak meg, így a látogatók számára könnyebb tájékozódni, és kevesebb problémát okoz az oldalak közötti ugrálás, ugyanis, ha többszörösen a „vissza” gombra kell kattintaniuk az új felugró ablakok között, az egy idő után unalmasság vagy idegesítővé válhat számukra.

Megbízható, hiteles kép kialakítása

Amennyiben új látogató érkezik weboldalunkra fontos, hogy elnyerjük bizalmukat. Erre segítség lehet, ha pl. a már megszokott fizetési módokat használjuk oldalunkon, vagy hiteles forrásból származó információkat osztunk meg.

Vissza

Hogyan legyen mobilbarát weboldalunk?

2020. 02. 18.
Az okostelefonok elterjedésével megnőtt a felhasználók mobilon való böngészésének száma, ezáltal a mobilon való weboldalak látogatottsága is az utóbbi időben, így lényeges, hogy webolda…
Bővebben

Az Év Honlapja 18 éve számokban

2020. 02. 06.
Büszkék vagyunki rá, hogy nagykorúak lettünk! Büszkék vagyunk Az Év Honlapja Team-re, a fiatalos lendületre, amely 18 év után is kitart. Hálások vagyunk partne…
Bővebben

Érvek a chatbotok mellett

2020. 02. 03.
A chatbotok a mesterséges intelligencia segítségével tartják a kapcsolatot az ügyfelek és a cég vagy márka között, ezáltal gördülékenyebbé téve a kommunikációt. Az előre megírt parancss…
Bővebben
További hírek