Tippek a helyes kulcsszavak kiválasztásához

2020-03-06

A sikeres keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, hiszen ezek segítségével a kereső előbbre sorol a találati listán, így növelve látogatóink számát.

A kulcsszavak akkor hozzák a legnagyobb sikert, ha megegyeznek a vevőink által keresett kulcsszavakkal, azonban fontos odafigyelni, hogy ne soroljunk fel minden olyan szót, mely kapcsolódik a témánkhoz, termékünkhöz, ugyanis ezt a Google lepontozza, a kulcsszóhalmozás végett. A megfelelő mennyiségű kulcsszú nagyjából 5-6 db, amelyre weboldalunkat optimalizálni érdemes.  Kiválasztásuk előtt érdemes kutatást végezni, majd listát írni az általunk használni kívánt short-tail és long-tail kulcsszavakról, ezáltal könnyebb lesz a későbbiekben is ezekre koncentrálni.

Íme tehát, pár tipp, hogy hogyan is tudjuk kiválasztani a leghatékonyabb szavakat. Ezek betartásával sikeresebbek lehetünk a keresőoptimalizálásban:

 

1. Válasszunk releváns kulcsszavakat

Igyekezzünk releváns kulcsszavakat választani témánkhoz. A Google Adwords segítségével megnézhetjük, hogy milyen más számunkra megfelelő kulcsszavakat választhatunk, majd érdemes ezekre több keresőoptimalizált szöveget írni.

 

2. Gondolkozzunk a látogatók fejével

Próbáljunk meg a potenciális vevőink fejével gondolkozni és írjunk össze minél szélesebb körben minél több szót vagy kifejezést, amire rákereshetnek, vagy akár mi írnánk a keresőbe.

Olyan szavakat és kifejezéseket válasszunk ki, amelyeket az átlagemberek használnak problémájuk megoldásához, és ne az általunk, illetve a versenytársaink által használt szakszavakat. A jövőbeli vásárlóink által használt szavakat és kifejezéseket legkönnyebben úgy tudjuk kideríteni, ha megkérdezzük őket, akár online kérdőív segítségével, akár offline. Amennyiben erre nincs lehetőség, segítségül hívhatjuk a Google Adwords-ot.

 

3. Figyeljünk oda a szavak népszerűségére

Válasszunk olyan kulcsszavakat, amelyek nem nagyon felkapottak, hiszen ezekkel már nagy valószínűséggel rengeteg cikk került ki, így nagyobb a verseny, azáltal nehéz a találati listán jó helyezést elérni. Azonban a helyi havi keresés száma ne legyen 100 alatt, ezt a Google Kulcsszóválasztó Eszköz használatával ellenőrizhetjük. Érdemes inkább több számunkra releváns, ellenben kevésbé népszerű kulcsszót kiválasztani. A Google Keresési Trendek segítségével ellenőrizhetjük kulcsszavaink népszerűségét, illetve ezeket csoportba is rendezhetjük.

 

Összességében tehát, ha ezeket az egyszerű íratlan szabályokat betartjuk, viszonylag olcsón juttathatunk sok releváns látogatót oldalunkra.

Vissza

Interjú az IngatlanLulu csapatával

2025. 11. 14.
Az IngatlanLulu központi célja, hogy új szemléletet hozzon az ingatlankezelés világába - emberközeli, átlátható és innovatív módon. Egyedi megoldásaikkal arra törekszenek, hogy tehermen…
Bővebben

Az ’Önkormányzatok és Települések’ kategória idén is várja a pályázókat!

2025. 11. 14.
A kategóriában minden olyan jelentkezőt várunk, akik hazai települések és önkormányzatok weboldalát kezelik. Az elmúlt időben egyre több hazai település és önkormányzat ismeri fel menny…
Bővebben

Ismerd meg a Peter Mosoni Photography-t interjúnkban

2025. 11. 13.
A Peter Mosoni Photography weboldala a vizuális profizmus digitális levetülése. Céljuk, hogy harmonikus és érzelemmel teli élményt nyújtsanak látogatóiknak, melyből esetükben nem hiányo…
Bővebben
További hírek