Tippek a helyes kulcsszavak kiválasztásához

2020-03-06

A sikeres keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, hiszen ezek segítségével a kereső előbbre sorol a találati listán, így növelve látogatóink számát.

A kulcsszavak akkor hozzák a legnagyobb sikert, ha megegyeznek a vevőink által keresett kulcsszavakkal, azonban fontos odafigyelni, hogy ne soroljunk fel minden olyan szót, mely kapcsolódik a témánkhoz, termékünkhöz, ugyanis ezt a Google lepontozza, a kulcsszóhalmozás végett. A megfelelő mennyiségű kulcsszú nagyjából 5-6 db, amelyre weboldalunkat optimalizálni érdemes.  Kiválasztásuk előtt érdemes kutatást végezni, majd listát írni az általunk használni kívánt short-tail és long-tail kulcsszavakról, ezáltal könnyebb lesz a későbbiekben is ezekre koncentrálni.

Íme tehát, pár tipp, hogy hogyan is tudjuk kiválasztani a leghatékonyabb szavakat. Ezek betartásával sikeresebbek lehetünk a keresőoptimalizálásban:

 

1. Válasszunk releváns kulcsszavakat

Igyekezzünk releváns kulcsszavakat választani témánkhoz. A Google Adwords segítségével megnézhetjük, hogy milyen más számunkra megfelelő kulcsszavakat választhatunk, majd érdemes ezekre több keresőoptimalizált szöveget írni.

 

2. Gondolkozzunk a látogatók fejével

Próbáljunk meg a potenciális vevőink fejével gondolkozni és írjunk össze minél szélesebb körben minél több szót vagy kifejezést, amire rákereshetnek, vagy akár mi írnánk a keresőbe.

Olyan szavakat és kifejezéseket válasszunk ki, amelyeket az átlagemberek használnak problémájuk megoldásához, és ne az általunk, illetve a versenytársaink által használt szakszavakat. A jövőbeli vásárlóink által használt szavakat és kifejezéseket legkönnyebben úgy tudjuk kideríteni, ha megkérdezzük őket, akár online kérdőív segítségével, akár offline. Amennyiben erre nincs lehetőség, segítségül hívhatjuk a Google Adwords-ot.

 

3. Figyeljünk oda a szavak népszerűségére

Válasszunk olyan kulcsszavakat, amelyek nem nagyon felkapottak, hiszen ezekkel már nagy valószínűséggel rengeteg cikk került ki, így nagyobb a verseny, azáltal nehéz a találati listán jó helyezést elérni. Azonban a helyi havi keresés száma ne legyen 100 alatt, ezt a Google Kulcsszóválasztó Eszköz használatával ellenőrizhetjük. Érdemes inkább több számunkra releváns, ellenben kevésbé népszerű kulcsszót kiválasztani. A Google Keresési Trendek segítségével ellenőrizhetjük kulcsszavaink népszerűségét, illetve ezeket csoportba is rendezhetjük.

 

Összességében tehát, ha ezeket az egyszerű íratlan szabályokat betartjuk, viszonylag olcsón juttathatunk sok releváns látogatót oldalunkra.

Vissza

Legyen a Tiéd ’Az Év Technológiai és Digitális Megoldása’!

2024. 07. 26.
Idén is 30 kategóriában keressük az innovatív technológiai és digitális megoldásokat alkalmazó kreatív honlapokat és applikációkat.
Bővebben

Forma-1 Magyar Nagydíj Marketingstratégiája

2024. 07. 24.
A Forma-1 Magyar Nagydíj nem csupán egy jelentős sportesemény Magyarország számára, hanem egy komplex marketinggépezet, amely évente több százezer rajongót vonz és jelentős gazdasági ha…
Bővebben

Legyen a Tiéd Az Év Kreatív Megoldása!

2024. 07. 22.
Sokan úgy vélik, hogy még egy telített piacon is elég csupán egy kreatív ötlettel előállni (például egy új termék, szolgáltatás, vagy a digitális közegben létrehozott tartalom) a sikerh…
Bővebben
További hírek