Tippek a helyes kulcsszavak kiválasztásához

2020-03-06

A sikeres keresőoptimalizálás egyik legfontosabb része a megfelelő kulcsszavak kiválasztása, hiszen ezek segítségével a kereső előbbre sorol a találati listán, így növelve látogatóink számát.

A kulcsszavak akkor hozzák a legnagyobb sikert, ha megegyeznek a vevőink által keresett kulcsszavakkal, azonban fontos odafigyelni, hogy ne soroljunk fel minden olyan szót, mely kapcsolódik a témánkhoz, termékünkhöz, ugyanis ezt a Google lepontozza, a kulcsszóhalmozás végett. A megfelelő mennyiségű kulcsszú nagyjából 5-6 db, amelyre weboldalunkat optimalizálni érdemes.  Kiválasztásuk előtt érdemes kutatást végezni, majd listát írni az általunk használni kívánt short-tail és long-tail kulcsszavakról, ezáltal könnyebb lesz a későbbiekben is ezekre koncentrálni.

Íme tehát, pár tipp, hogy hogyan is tudjuk kiválasztani a leghatékonyabb szavakat. Ezek betartásával sikeresebbek lehetünk a keresőoptimalizálásban:

 

1. Válasszunk releváns kulcsszavakat

Igyekezzünk releváns kulcsszavakat választani témánkhoz. A Google Adwords segítségével megnézhetjük, hogy milyen más számunkra megfelelő kulcsszavakat választhatunk, majd érdemes ezekre több keresőoptimalizált szöveget írni.

 

2. Gondolkozzunk a látogatók fejével

Próbáljunk meg a potenciális vevőink fejével gondolkozni és írjunk össze minél szélesebb körben minél több szót vagy kifejezést, amire rákereshetnek, vagy akár mi írnánk a keresőbe.

Olyan szavakat és kifejezéseket válasszunk ki, amelyeket az átlagemberek használnak problémájuk megoldásához, és ne az általunk, illetve a versenytársaink által használt szakszavakat. A jövőbeli vásárlóink által használt szavakat és kifejezéseket legkönnyebben úgy tudjuk kideríteni, ha megkérdezzük őket, akár online kérdőív segítségével, akár offline. Amennyiben erre nincs lehetőség, segítségül hívhatjuk a Google Adwords-ot.

 

3. Figyeljünk oda a szavak népszerűségére

Válasszunk olyan kulcsszavakat, amelyek nem nagyon felkapottak, hiszen ezekkel már nagy valószínűséggel rengeteg cikk került ki, így nagyobb a verseny, azáltal nehéz a találati listán jó helyezést elérni. Azonban a helyi havi keresés száma ne legyen 100 alatt, ezt a Google Kulcsszóválasztó Eszköz használatával ellenőrizhetjük. Érdemes inkább több számunkra releváns, ellenben kevésbé népszerű kulcsszót kiválasztani. A Google Keresési Trendek segítségével ellenőrizhetjük kulcsszavaink népszerűségét, illetve ezeket csoportba is rendezhetjük.

 

Összességében tehát, ha ezeket az egyszerű íratlan szabályokat betartjuk, viszonylag olcsón juttathatunk sok releváns látogatót oldalunkra.

Vissza

A Profession.hu már nem csak weben, hanem appban is kiemelkedőt nyújt

2024. 12. 10.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Profession alkalmazását. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, az appjuk fejlesztésének főbb szak…
Bővebben

“Élményalapú tanulással tesszük emlékezetessé a tananyagok elsajátítását!”

2024. 12. 09.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, az iMatekot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokb…
Bővebben

Ezért hagyják el a látogatók a weboldalad - Te is ebbe a hibába esel?

2024. 12. 06.
A mai interjúban ’Az Év Honlapja’ pályázat egyik zsűritagjával, Dr. Molontay Patrikkal beszélgettünk. Célunk, hogy a pályázók és a közönség is közelebbről megismerhesse…
Bővebben
További hírek