Tanuljunk a versenytársaktól - 3 tipp, amit érdemes használni

2020-09-09

Minden vállalati modell része a versenytársfigyelés és a fejlődés. A tapasztalatok alapján a legtöbben mégsem fektetnek rá elég figyelmet, vagy ha mégis, előfordulnak téves gyakorlatok. Mindenekelőtt ügyeljünk arra, hogy a megfelelő versenytársakat válasszuk ki. Körbejártuk a témát, és összegyűjtöttük néhány gyakorlati tippet, amelyet már a mai naptól kezdve használhatsz üzleted fejlesztésére. 

Saját weboldalunk megjelenése

Gondoljunk egy sikeresen működő webshopra magas eladási számokkal. Jogos feltételezés lehet a részünkről, hogy ugyanazokat a funkciókat kell fejlesszünk, hasonló felépítést kell szerkesztenünk a honlapuknak. Egy weboldal profilját azonban több szempont határozza meg. Mindemellett számos olyan folyamat is működik a háttérben, amihez nincs hozzáférésünk, így nem biztos, hogy egy meghozott döntés miértjét érteni fogjuk. 

Ne másoljunk, szánjunk időt saját arculati terv kidolgozására, ami a küldetésünket és céljainkat formailag tükrözi a külvilág felé. Online megjelenésünket úgy alakítsuk, hogy az oldal céljaihoz és a választott célcsoportunkhoz egyaránt illeszkedjen.

 

Tipp #1 Bátran vegyünk ihletet nagyobb játékosoktól, de legyen meg a saját elképzelésünk.  Modellezzünk egy alap elképzelést és építsük rá saját karakterisztikánkat.

 

Versenytársak hibái

Az egyéniségünket fókuszban tartva nézzünk szét a vállalkozási szektorunkon belül, merítsünk ötleteket, de ne engedjük el a kritikusan szemlélő attitűdöt. Nézzünk két esetet, hogy mikor tudunk tanulni a versenytársaink hibájából. 

A) Az első tipikus botlás a ’Csak legyen egy weboldal’ mentalitás. Napjainkban elvárás, hogy a cégeknek és a szervezeteknek legyen honlapja. Sokan úgy vannak vele, hogy a tevékenységükhöz nem prioritás a honlap, elég, ha egyszerűen megtalálhatóak online. 

Hogyan tudjuk kideríteni kik azok, akik csak jelen vannak? Utalhat rá a honlap frissítésének az évszáma vagy a legutóbbi bejegyzés dátuma. Beszédes lehet még social media felületekkel való összekötöttség mértéke. Már bevett művelet a Facebook-kal való összekapcsolás, viszont az Instagram-mal való összekötés még ritkának számít. Azok az oldalak, amiknél többféle közösségi oldalt találunk valószínűleg aktívabbak média-felületeiken is.  

Az érdeklődők tucatjainak a figyelmét veszítjük el nap mint nap, tudtunk nélkül, ha a nemtörődömség hibájába esünk. Ne felejtsük el, hogy a honlapunk egy kommunikációs felület, amin keresztül bemutatkozunk, termék információkat, fotókat osztunk meg és küldetésünket írjuk le a potenciális vevőknek. Továbbá a honlap célja az eladás vagy ösztönzése!

B) Másik eset az évek óta elhanyagolt vagy ritkán frissített weboldalak példája, ami az első hibával szervesen összefügg. Köztudott, hogy a pozitív első benyomás megszerzése személyesen egy kulcsfontosságú lépés az ismerkedésben, ez ugyanúgy igaz a weboldalaknál is. Gondoljunk bele, hogy mennyi időt töltünk el azon a weboldalon, ahova először érkezünk. Valószínűleg nem sokat. A 21. században nem számíthatunk több mint 6 másodperc figyelemre az átlagos felhasználótól. Ennyi időnek elégnek kell lennie ahhoz, hogy a fogyasztó szimpátiáját megnyerjük, ezért ne nehezítsük meg a helyzetét visszatetsző dizájnnal, végtelenségig görgethető vagy rendezetlen felülettel. Csak a fontos dolgokat közöljük vele, mindezt aszerint, mennyire tudatos használóról van szó. 

Törődjünk a honlapunkkal, folyamatosan frissítsük és tekinsük hatékony kommunikációs csatornaként. Foglalkozzon az oldal bármilyen területtel legyen felhasználóbarát! Így aki azelőtt még soha nem látta az oldalt az is megtalálja azonnal, ami őt érdekelheti.

 

Tipp #2 Kérjük meg egy laikus ismerősünket, családtagunkat, nézzen rá az oldalunkra és keressen meg egy-egy információt rajta. Hallgassuk meg a véleményét. 

 

Vegyük észre a piac lehetőségeit 

A konkurencia sem reagál mindig a legújabb trendekre, melyeket a piacvezetők szoktak diktálni. Figyeljük a nagyhalak mintáit, és csatlakozzunk minél előbb a friss és leleményes ötletekhez, mielőtt azok elcsépeltté válnának. A megvalósítást fordítsuk le a saját oldalunk ‘nyelvére’. 

Megközelíthetjük a piaci rést a versenytársaink általános kommunikációja felől is.  Gondolhatunk arra a tényre, ha mindenki azonos stílusban és hasonló módon tájékoztatja a célcsoportját, akkor falakba ütközhet. Ne essünk abba a hibába, hogy elfogadjuk mások megszokásait. 

Példa: Fodrászattal foglalkozó weboldalt üzemeltetünk, a városban működő többi fodrászüzlet oldala szöveggel és fotókkal kommunikál. Dinamizáljuk oldalunkat és tegyünk fel videót arról, hogyan készül el nálunk egy hajkorona. 

Hasznos piaci rés még az együttműködés is. Ne csak a versenyszellemet lássuk, hanem a lehetőséget arra, hogy másokkal együtt dolgozzunk. Hagyjuk, hogy az elégedett partnereink segítsenek nekünk, például, hogy a nevüket adják az oldalunkhoz referenciaként.  

 

Tipp #3 Rendszeresen szánjunk rá időt a legújabb minták felfedezésére.

 

A honlapunk célja, hogy előnyt biztosítson a piaci versenyben, ezért folyamatosan monitorozzuk versenytársainkat és azokat a szereplőket, aki új elképzelésekkel gazdagítják az online teret.

Nézd meg tavalyi nyertesek honlapjait és meríts ihletet saját oldaladhoz. 

 

Vissza

"Az online Árfigyelő így hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban az Online Árfigyelő csapatát kérdeztük, akik "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőségi díjat vihettek haza. A kategóriában való indulással…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben

“Egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon.”

2024. 04. 17.
Mai interjúnkban dr. Radics Ottót kérdeztük, az Utánvét Ellenőr alapítóját és tulajdonosát, akit innovációjáért Az Év Technológiai megoldása kategóriában különdíjjal jutalmaztunk, így i…
Bővebben
További hírek