5 tipp az egyedi Instagram marketinghez

2014-08-29

Már jó ideje elérhető az Instagram for Business, ahol a márkák tippeket és esttanulmányokat olvashatnak az Instagram megfelelő kiaknázásáról, újszerű alkalmazásáról. A Social Media Examiner összegyűjtött 5 példát arra, hogy miként érdemes használni az Instagramot marketing szempontból.

1. Legyél közvetlen!

Ha rajongószerzésről van szó, akkor a Starbucks-nak nincsenek problémái ezen a téren. Azt viszont érdemes megemlíteni, hogy a brand alapvetően a kis helyi kávéházaira épül. Annak érdekében, hogy ezt az idilli képet megőrizze, igyekszik barátságos és közvetlen hangnemben kommunikálni a rajongóival a kávézólánc. 

A Starbucks legutóbbi Instagram kampánya, a #whereintheworld nagyon nagy sikert aratott a rajongóik körében. Az alapötlet egyszerű: a rajongóknak ki kellett találniuk, hogy melyik kávézó látható a Starbucks fotóján. 

 

A kampánnyal sikerült bemutatni az egyes kávézók egyediségét és növelni a rajongók elkötelezettségét. 

2. Használj videókat!

Már több mint egy éve él a videómegosztási funkció az Instagramon. Ennek ellenére a Fortune 500 top márkája közül csak 4% használja ezt a megoldást.

Ugyanakkor például a Forever 21 kifejezetten a videókra építi az Instagram marketing stratégiáját.

A cég célközönsége azok a fiatal lányok, akik az iskolakezdésre újragondolnák magukat, és kipróbálnának egy új stílust. A játék részeként a lányoknak táncos videót kell forgatniuk és megosztaniuk, használni a #F21StatementPiece hashtaget, és máris esélyük lesz a 10.000 dolláros ösztöndíjra. A kampány két hete tart, de már több száz videó érkezett. 

 

3. Kérj tartalmat a felhasználóktól!

Annak, aki nem tudná, a 9GAG a legnagyobb online humorra (elsősorban mémekre) specializálódott oldal. Az Instagramot alapvetően a legnépszerűbb tartalmainak megosztására használja. Emellett azonban néha spontán versenyeket is hirdetnek, a legutóbbi éppen ez volt:

 

Ez a fóka egy közismert mém a felhasználóik körében. A felhívás pedig arra vonatkozott, hogy ki tud ugyanilyen arcot vágni. Annak ellenére, hogy a verseny csak 1 napig tartott, többezer képet, említést, beszélgetést generált.

A 9GAG "kampánya" azért lehetett ilyen sikeres, mert egyedi, felhasználói tartalmakat kértek, ami mellé humort is csempésztek, így a rajongók örömmel vettek részt benne.

 

4. Tarts meg a márkád irányelveit!

A National Geographic már több mint 100 éve ismert a minőségi természetfotóiról. A fotók tehát a márka  legfontosabb elemei, éppen ezért nehéz kérdés volt számukra az Instagramhoz való csatlakozás. Az Instagram fotókat ugyanis sokan vádolják a minőség hiányával...

A National Geographic Instagram posztjai azonban biztos, hogy nem ilyenek. Minden képen látszik, hogy nem telefonnal készítik őket, illetve nem a megszokott Instagram szűrőkkel dolgoznak. Emellett kihasználja azt a lehetőséget, hogy a képleírásban nincsen karakterszám limit, és minden egyes kép mellé egy-egy rövidebb sztorit is mellékelnek az adminok, így létrehozva egy "mini-magazint".

 

Ugyanakkor az más kérdés, hogy az Instagram nem egy újabb fotómegosztó felület, ahova feltölthetik a márkák a már meglévő képeiket, hanem a spontaneitásról szól, de ezt a National Geographic nem engedheti meg magának (szerinte). 

5. Légy következetes!

A Triangl elsőre úgy tűnhet, hogy kissé kilóg a sorból. Noha egy kevésbé ismert márka, Instagramon több mint 1.2 millió követővel rendelkezik. Miért?

Nézzük meg a legutóbbi posztokat, és találjuk ki:

 

A Triangl legnagyobb zsenialitása az, hogy fegyelmezett. Tudja, mit akarnak látni a rajongók és ettől nem tér el. Minden fürdőruhás nő után egy-egy nagyszerű tengerparti kép következik. Akár egy sorminta, amit nem unnak meg az emberek. 

A Triangl példája arra mutat rá, hogy keresd meg Te is, mi érdekli a rajongóidat, aztán pedig maradj annál a témánál. Nem mindig van szükség nagy változtatásokra.

--
SocialDaily Magyarország, Social Media Examiner

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek