Mit tett 'Az Év Honlapja' 6 évvel ezelőtt az eSolution-ért?

2021-07-22

Egyre többen adnak nekünk interjút, hogy anno milyen tapasztalatokat, élményeket szereztek 'Az Év Honlapja' díj elnyerésével. Mit adott vállalkozásuknak ez az elismerés. És örömmel olvassuk, hogy minden szerencsés nyertesünk csak jó emlékekkel gondol vissza a versenyre.

Fogadjátok szeretettel az eSolution interjúját közös múltunkról!

Továbbá aki meg szeretné mérettetni weboldalát, applikációját, vagy bármilyen egyéb fajta digitális megoldását, augusztus 12-től nevezheti művét Az Év Honlapja weboldalán! 

1. Bemutatkozás, Kik vagytok, mivel foglalkoztok?

Immár több mint 20 éve foglalkozunk arculat- és felülettervezéssel, fejlesztéssel, valamint üzemeltetéssel. Csapatunk tagjai dolgoztak ügynökségi és multinacionális környezetben, részt vettek banki megoldások, zárt rendszerek fejlesztésében. Ügyfeleink között megtalálhatók a művészeti és zenei élet jeles képviselői, oktatási és egyházi intézmények, állami hivatalok.

Az általunk fejlesztett rendszerek szinte kivétel nélkül egyedi funkcionalitású, összetett webes alkalmazások, melyek olykor más beszállító partnererek megoldásával kommunikálnak.

Idehaza az elsők között kezdtünk el Python alapú Django keretrendszerben fejleszteni. Ez a piacon levő legtöbb megoldáshoz képest rugalmasabb és könnyebben testre szabható, mi ebben szereztünk jártasságot. Az online térben kiemelt fontosságú a biztonság kérdése, több esetben közhiteles adatok kezelésével is foglalkozunk, gyakran tesztelik az oldalainkat etikus hackeléssel.

 

2. Mennyire veszitek komolyan a digitális marketing kihívásait?

Kampánytervezés szempontjából mi ennek a kivitelezői oldalán állunk, amit ebben meg lehet oldani, azzal maximálisan próbáljuk támogatni ügyfeleink tevékenységét.

 

3. Anno miért döntöttetek úgy, hogy beneveztek Az Év Honlapja pályázatra? 

Általában az általunk elkészített oldalakat az ügyfél nevezi a pályázatra, nem minden esetben vagyunk nevesítve. Mi rendszeresen validáljuk a munkáinkat, de hitelesebb, ha nem mi állítjuk magunkról, hogy jól dolgoztunk.

 

4. Milyen elismerésben részesültetek és melyik évben?

Igazán büszkék vagyunk a 2015-ös évre, amikor két nevezésből mind a kettő elnyerte az adott kategória legjelentősebb díját, azaz Az Év Honlapja lett. Az egyik Márkasite kategóriában a Herendi Porcelánmanufaktúra Zrt. weboldala, a másik Oktatás kategóriában az IBS International Business School weboldala volt.

Jelentőségteljes év volt 2012 is. A Közbeszerzési Hatóság megújított honlapja volt az első általunk tervezett és fejlesztett munka, amely akkor Az Év Honlapja különdíját kapta. Illetve büszkék vagyunk még a legfrissebb díjazottra, a Budapesti Fesztiválzenekar honlapjára is, mely Kúltúra kategóriában lett a legjobb 2020-ban. Ez utóbbinál mi a frontend és backend feladatokat láttuk el.

 

5. Milyen előnyöd származott abból, hogy Az Év Honlapja díjazott lettél?

Néhány tender meghívás kifejezetten amiatt érkezett, mert Az Év Honlapja díjazottak között láttak minket, a munkáinkat megtekintve pedig felkerestek bennünket.

 

6. Mennyire ösztönzött, hogy a szakmai zsűri elismerte a munkátokat? 

Mindenképp jóleső érzés, amikor nem csak az ügyfél elégedett. Az elsődleges nyilván az, hogy a magunk által kitűzött sztenderdeknek megfeleljünk úgy, hogy mindez az ügyfél megelégedettségét is szolgálja. Ezen felül, ha ezt még szakmai szinten is elismerik az kiemelt örömöt jelent, mert a zsűri olyan szempontokat is figyelembe vesz, amelyek az ügyfél számára inkább közvetett módon hasznosak.

 

7. Mit jelent számodra egy jó weboldal? Amikor a saját díjnyertes weboldalatokat fejlesztettétek, milyen szempontokat vettetek figyelembe?

A legfőbb szempont az, hogy az oldal funkcionális legyen. Minden összetettebb weboldal csapatmunka az ügyféllel vagy adott esetben az ügyfél partnereivel, egyéb beszállítókkal. Fontos, hogy maga a folyamat jól követhető és transzparens legyen mindenkinek, hogy egy jó tervezési és fejlesztési élmény részesei legyünk, emellett a megjelenített tartalmat a megfelelő kontextusban tudjuk létrehozni.

Mindez ki kell, hogy terjedjen a szerveroldali megoldásokra, a frontendre, a tipográfiai részletekre. Ezek összehangolása kihívás is egyben, mert általában azok az oldalak működnek jól, amiknél sikerül valamilyen wow-faktort elérni. Meg kell találni azt az egyensúlyt, ahol már elég látványos ahhoz, hogy emlékezetessé váljon, de még nem öncélú.

 

8. Számodra mit jelent a digitalizáció, milyen céges vagy személyes kihívások előtt állsz?

Miután az egész életünk a digitális térben zajlik, és itt meg lehet említeni az autónkat, az otthonunkat, illetve magunkat is, hiszen a munkánk is ehhez kötődik, nekünk ez a természetes közegünk. Amikor ez a kérdés felvetődik, mindig olyankor kap hangsúlyt amikor az informatikát keresztezzük az élet más területeivel, ahol organikus folyamatokat és emberi igényeket kell leképezni és automatizálni. A digitalizáció azt jelenti számunkra, hogyan tud az informatika szolgálni más szakterületeket.

 

9. Mit gondolsz, mit hoz a digitális jövő a szakmádban? Merre érdemes tartani?

Lehetséges irány a mesterséges intelligencia kézzel foghatóvá tételele kkv-k belső folyamatai szemszögéből – ez számunkra egy igazán izgalmas terület. Miután egy weboldal elkészítése is összetett folyamat, minden elemével kapcsolatban megfogalmazhatók hasonló gondolatok. A kulcs, mint minden vállalkozás működésének kulcsa is, az igényfelismerés és az arra adott adekvát válasz.

 

10. Kiknek ajánlanád, hogy vegyenek részt Magyarország legnagyobb digitális versenyén?

Mindenkinek. Az egészséges versengés mindig segít elhelyezni az embert, hogy az aktuális tudása, képességei hova pozícionálják. Ez egy jó visszajelzés. Miután mást lát fontosnak egy ügyfél, mást egy szakmai zsűri, ezért segít fókuszban tartani mi az ami lényeges.

 

11. Mit kívánsz Pályázatunknak 20. éves szülinapja alkalmából?

Boldog születésnapot! Még sokáig ilyen alapossággal végezzétek ezt a küldetést!

 

12. Mi volt a legérdekesebb történeted, ami a digitalizációhoz kapcsolódik?

Legérdekesebb talán az afiu.hu projektünk volt, amelyet a Magyarországi Református Egyház megbízásából készítettünk 2012-ben. Abban az időben a parallax scroll megoldásokkal már igazán érdekes hatásokat lehetett elérni. Ezen a weboldalon egy bibliai történetet olyan parafrázisában mutathattuk meg, olyan résztvevőkkel, ami ritkán adódik. Ez egy nagyon kedves együttállás volt. A projekt nevezése elmaradt mert Karácsonyra készült el, de az akkori Facebook lájkolásokból kiindulva díjazott is lehetett volna, nagyon pozitív lett a visszhangja.

 

13. A partnereid hány százaléka érkezik a weboldaladról vagy a közösségi média felületeidről?

Mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy gyakorlatilag nulla direkt értékesítési és marketing tevékenységet végzünk, mert ajánlások útján keresnek meg ügyfeleink. Emiatt egyelőre nem generálódott a saját weboldalunkkal kapcsolatos tapasztalat vagy fejlesztési igény.

Aki az interneten keresztül talál meg minket, tulajdonképpen hallott, látott rólunk valamit valahol, – például Az Év Honlapja díjazottjai között, vagy egy elkészült honlap impresszumában –, így célirányosan keres minket.

 

14. Hogyan látod, merre fejlődik a digitális jövő?

A mi szempontunkból van az egyik véglet amikor még valaki nem tudja, hogy mit nem tud. Számára edukációval és evangelizációval lehet megmutatni, hogyan lehet élvezetessé tenni a fájdalmasan unalmas, ismétlődő feladatok elvégzését.

A másik véglet, amikor egy támogató attitűddel igazán kihasználjuk a választott technológia adta lehetőségeket. Ez az adott feladat függvényében nagyon eltérő megoldásokat jelenthet. Legyen az statisztikai alapú adatelemzés, mesterséges intelligencia alkalmazás mintafelismeréssel, vagy eseménykezelés ...stb.

Vissza

"Az online Árfigyelő így hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban az Online Árfigyelő csapatát kérdeztük, akik "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőségi díjat vihettek haza. A kategóriában való indulással…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben

“Egy ilyen szolgáltatásnak igenis helye van a piacon.”

2024. 04. 17.
Mai interjúnkban dr. Radics Ottót kérdeztük, az Utánvét Ellenőr alapítóját és tulajdonosát, akit innovációjáért Az Év Technológiai megoldása kategóriában különdíjjal jutalmaztunk, így i…
Bővebben
További hírek