Magyarország legmeghatározóbb mezőgazdasági vállalata, az Axiál

2021-08-10

Egyre izgalmasabb 'Az Év Honlapja' 20 éves jubileumi interjúsorozata, ugyanis egyre több korábbi nyertessel készítünk interjút. Alig várjuk, hogy mindet megmutathassuk Nektek! Fogadjátok szeretettel a következő szereplőt, az Axiál Kft-t, Magyarország egyik legmeghatározóbb mezőgazdasági, építőipari, anyagmozgatási gépkereskedő, alkatrész-ellátó, és kiterjedt szervizhálózati vállalkozását.
 

1. Bemutatkozás, Kik vagytok, mivel foglalkoztok?

Az AXIÁL Kft. Magyarország egyik meghatározó mezőgazdasági és építőipari, valamint anyagmozgatási gépkereskedője, alkatrész-ellátója, és kiterjedt szervizhálózattal rendelkezik. Termékeinkkel és az általunk nyújtott szolgáltatásainkkal minden piaci igényt ki tudunk elégíteni, a kínálatunkban mindenki megtalálja a számára legoptimálisabb megoldást.

A teljes kollektíva a cég mottója szerint végzi mindennapi tevékenységét: „ A szolgáltatás fontosabb, mint a nyereség. A nyereség nem cél, hanem a szolgáltatás eredménye.” (Henry Ford)

 

2. Mennyire veszitek komolyan a digitális marketing kihívásait?

Teljes mértékben. Speciális szegmensben mozgunk, az alap marketing elvek sem teljesen úgy működnek az agrár közösségben, mint például az FMCG piacon. Igaz ez a digitális stratégiára is. Folyamatosan figyeljük a trendeket, és adaptáljuk azt a saját piacunkra. Amiről tudjuk, hogy biztosan hatékony, azt azonnal használjuk. Vannak eszközök, amelyekről nem vagyunk meggyőződve, hogy sikeresek az agráriumban – ezeket is teszteljük. Ha pozitív értékeket kapunk vissza, akkor hosszabb távon alkalmazzuk.

 

3. Anno miért döntöttetek úgy, hogy beneveztek Az Év Honlapja pályázatra?

Weboldalunk 180 fokos átalakuláson ment keresztül a fejlesztéseinknek köszönhetően. A korábbi oldalunkat nem ráncfelvarrtuk, hanem teljesen új alapokra helyeztük, kiemelt figyelmet fordítottunk a mobilra optimalizálásra, a felhasználói élményekre, a webergonómiára és a tartalomra. Versenytársaink közül ilyen szinten ezt elsőként léptük meg, ugyanakkor nem ez volt a motiváció, hanem a Partnereink minél kényelmesebb, szórakoztatóbb és hasznosabb tartalomfogyasztásának elősegítése.

 

4. Milyen elismerésben részesültetek és melyik évben?

2019. Agrár kategória Minőségi díj

 

5. Milyen előnyöd származott abból, hogy Az Év Honlapja díjazott lettél?

Erkölcsi elismerés ez számunkra. Nagyon jó visszacsatolás arra vonatkozóan, hogy jó úton járunk, munkánkat megfelelő színvonalon végezzük, valamint további motivációt adott a fejlesztésekre.

 

6. Mennyire ösztönzött, hogy a szakmai zsűri elismerte a munkátokat?

Teljes mértékben. Csapatunk minden tagja aktívan kiveszi a részét a weboldalunk minőségi színvonalának fenntartásáért, ez a lendület folyamatosan kitart azóta is

 

7. Mit jelent számodra egy jó weboldal? Amikor a saját díjnyertes weboldalatokat fejlesztettétek, milyen szempontokat vettetek figyelembe?

A hozzánk látogatók könnyen tudják használni az oldalunkat, megtalálják, amit keresnek. Átlátható, releváns tartalommal rendelkezzen. Ne csak száraz ismereteket nyújtsunk, de szórakoztassunk is. Fontos, hogy mély benyomást keltsünk, visszatérjen később is hozzánk. A figyelmét fent kívánjuk tartani, és boldogok vagyunk, ha a keresett információ megtalálása után is velünk marad, ezt segítjük elő a linkelések és a kapcsolódó tartalmak használatával. Fontos szempont volt, hogy ergonómiailag is tökéletesen megfelelő oldalunk legyen, egyértelmű funkciókkal.

 

8. Számodra mit jelent a digitalizáció, milyen céges vagy személyes kihívások előtt állsz?

A digitalizáció életünk minden pillanatában velünk van, éppen ezért nyomon kell követni a fejlődést, és mindazon könnyen hozzáférhető dolgokat, amelyek számunkra előnyöket biztosít, be kell építeni a mindennapjainkba. Ez magánéletünkre éppúgy igaz, mint szakmai mindennapjainkra. Mind személyes, mind céges kihívásként élem meg a folyamatosan változó világban a technológia fejlődésének követését. „Y-generációsként” még nem ebbe a világba nőttünk bele, így az elsajátítás nem feltétlenül alapkészségként működik.

Amiben biztosak vagyunk, hogy nem lehet egy pillanatra sem behunyni a szemünket, a trendeket követve készen kell állnunk a folyamatos fejlődésre, új eszközök és megoldások alkalmazására.

 

9. Mit gondolsz, mit hoz a digitális jövő a szakmádban? Merre érdemes tartani?

Mit hoz a jövő? Könnyen, gyorsan, egyszerűen elérhető tartalmak igényét. Olyan szolgáltatások iránti keresletet, amelyek megkönnyítik a mindennapokat, vagy szórakozási lehetőségeket nyújtanak. Teljes mobilizációt. A technológia még gyorsabb fejlődését. Felhő alapú adattárolás mindennapossá válását. Az írásos kommunikáció háttérbe szorulását. Webshopok előtérbe kerülését, ebből kifolyólag kiélezettebb versenyt (ár, termékkínálat, disztribúció…).
Merre érdemes tartani? A fentiekre felkészülni, alkalmazkodni, és figyelni a piacon lévő trendeket.

 

10. Kiknek ajánlanád, hogy vegyenek részt Magyarország legnagyobb digitális versenyén?

Mindenkinek, aki naprakész akar maradni. Remek motivációs lehetőség a fejlődésre és a visszacsatolásra.

 

11. Mit kívánsz Pályázatunknak 20. éves szülinapja alkalmából?

Boldog Születésnapot! ???? További sikeres működést, minden évben egyre nagyobb érdeklődést a pályázatok iránt. Számtalan szuper emberi kapcsolat kialakulását a pályázatok által. Illetve a legfontosabb: jó egészséget mindenkinek, aki részt vesz a projektben!

 

12. Mi volt a legérdekesebb történeted, ami a digitalizációhoz kapcsolódik?

Személyes történetet mesélnék el. Online marketing szakirányú továbbképzésem szakdolgozati témája az AXIÁL Kft. precíziós gazdálkodási üzletág digitális marketing elemzése volt. Néhány évvel később pedig megkaptam ezen divíziónk marketing támogatásának lehetőségét. (Szinte) véletlen egybeesés.

 

13. A partnereid hány százaléka érkezik a weboldaladról vagy a közösségi média felületeidről?

Ezt nehéz meghatározni, mivel nagyon erős a személyes értékesítés szerepe vállalkozásunknál. Erős értékesítői hálózatunk van, amelyet inkább támogat a weboldalunk illetve a közösségi média felülete. Természetesen nagyon fontos, hogy bárki számára releváns, hasznos, és értékesítést elősegítő információkat találjanak meg az online csatornáinkon, de ezeknek célja elsősorban nem az értékesítés, hanem annak támogatása.

 

14. Min lepődtél meg a weboldaladdal kapcsolatban?

Az elmúlt években végbement változásokon. Alapvetően sejteni lehetett, hogy az oldalak átlagos olvasási ideje folyamatosan csökken, ahogyan a munkamenetenkénti átlagos oldal szám fenntartásához is jelentős munkára van szükség. De említhetjük a mobil / desktop használók arányainak módosulását is.
Ami érdekes volt – egyre nagyobb szeletet hasítanak a 65+ korosztály tagjai a felhasználók számában, ahogyan például a nők jelenléte is stabil, illetve növekszik.

 

15. Milyen fejlesztéseket terveztek a weblapon?

Folyamatosan apró fejlesztéseket hajtunk végre, a felmerülő igényeknek megfelelően. Jelenleg az oldalunk naprakésznek tekinthető, de 1 (maximum 2) éven belül szükséges egy széleskörű audit, amely alapján ismét akár nagyobb átalakításokra lehet szükség. Addig is a jelenlegi stratégia mentén haladunk, azaz az aktuális igényekre való reagálás, fejlesztés.

 

16. Hogyan látod, merre fejlődik a digitális jövő?

A 9-es kérdésre adott válaszaim itt is helytállnak. A digitalizáció elengedhetetlen része lesz a mindennapjainknak. Nézzünk szét a helyiségben, ahol vagyunk! Már most nem tudjuk megszámolni két kezünkön sem, mennyi digitális megoldás van körülöttünk. A fejlesztések hatalmas ütemben zajlanak – ha csak az agrár iparágat tekintem, ott is észrevehetőek azok a megoldások, amelyek kényelmesebbé, egészségesebbé, gyorsabbá és költséghatékonyabbá teszik a termelést. Ugyan teljesen önvezető traktorokról még nem beszélhetünk, de hatalmas technológiai megoldások állnak már most rendelkezésre!

Vissza

“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

2024. 04. 24.
A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek. A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kez…
Bővebben

"Az online Árfigyelő hiteles és megbízható információkat szolgáltat a fogyasztók számára."

2024. 04. 21.
Mai interjúnkban a Gazdasági Versenyhivatalt kérdeztük, Horváth Bálint kommunikációs vezető válaszolt kérdéseinkre. "Az Év Honlapja" pályázaton Kormányzat kategóriában Minőség…
Bővebben

Hogyan kommunikálj a közönségeddel?

2024. 04. 19.
Gondolatainkat és önmagunkat akkor tudjuk a legjobban kifejezni, ha kommunikálunk. A kommunikációs folyamat során mindig információkat adunk át és cserélünk az online- és az offline tér…
Bővebben
További hírek