Van amiben verjük a szomszédokat

2015-09-24

Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. E-kereskedelemben tehát verjük a szomszédokat.

Dinamikusan nő az online bevásárlások száma Magyarországon: míg 2012-ben a magyar háztartásoknak mindössze 2 százaléka vásárolt napi fogyasztási cikkeket online is, addig 2014-ben már 23 százalékuk. A vásárlók többet is költenek a virtuális térben egy bevásárlás alkalmával, mint az üzletekben: az átlagos online bevásárlókosár mérete háromszorosa az „offline” kosárénak.

(Az e-kereskedelmet Brüsszel is “nyomja”.)

A legkeresettebb termékek a netes vásárlásnál a kozmetikumok, az állateledelek és az ásványvíz, de egyre többen szerzik be online a frissárut, tejtermékeket is. Az ismertebb márkákat még mindig szívesen választják, de egyre kelendőbbek a saját márkás termékek is – mondta el dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense. Bár továbbra is az ismert, megbízhatóbbnak tartott brandeket keresik a hazai vásárlók, erőteljesen nő a bizalmuk a saját márkás termékek iránt is. Míg 2013-ban csupán az online vásárlások 5%-át tették ki a saját márkás termékek, 2014-re 12%-ra nőtt az arányuk a vásárlói kosarakban.

„A visegrádi országok közül hazánkban a legmagasabb (1%) az online vásárlások aránya a napi fogyasztási cikk kereskedelemben; Csehországban 0,8%, Lengyelországban 0,6%, Szlovákiában pedig 0,4% a netes bevásárlások aránya. Eltérés mutatkozik továbbá a bevásárlások időbeni megoszlását illetően is. Míg Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban főként pénteken és szombaton emelkedik meg az online bevásárlások száma, addig hazánkban hétfőn vásárolnak a legtöbben interneten keresztül” – tette hozzá dr. Kozák Ákos.

TÉNYLEG ROBBANÁS ELŐTT AZ E-KERESKEDELEM
Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.

/www.piacesprofit.hu/

Vissza

8 tipp a felhasználói élmény növelésére a weboldaladon

2020. 10. 29.
A user experience (UX), vagy magyarul felhasználói élmény meghatározza a felhasználó általános tapasztalatait, amikor egy termékkel vagy szolgáltatással interakcióba lépnek. Általában w…
Bővebben

Meghosszabítottuk a nevezési határidőt!

2020. 10. 19.
Meghosszabbított nevezési határidővel 2020. november 5. éjfélig várják a jelentkezésedet az online szakma legrangosabb díjára, ’Az Év Honlapja’ pályázatra! A legjobb ho…
Bővebben

Reszponzív Design

2020. 10. 16.
A különböző felületeken való optimális megjelenés biztosításához, a reszponzív design alkalmazkodik a böngészők képernyőjének méretéhez. Ez azt jelenti, hogy a weboldal mind telefonon,…
Bővebben
További hírek