Van amiben verjük a szomszédokat

2015-09-24

Erőteljesen emelkedik az online bevásárlások aránya Magyarországon: 2014-ben már csaknem a háztartások negyede vásárolt legalább egy alkalommal napi fogyasztási cikket interneten. E-kereskedelemben tehát verjük a szomszédokat.

Dinamikusan nő az online bevásárlások száma Magyarországon: míg 2012-ben a magyar háztartásoknak mindössze 2 százaléka vásárolt napi fogyasztási cikkeket online is, addig 2014-ben már 23 százalékuk. A vásárlók többet is költenek a virtuális térben egy bevásárlás alkalmával, mint az üzletekben: az átlagos online bevásárlókosár mérete háromszorosa az „offline” kosárénak.

(Az e-kereskedelmet Brüsszel is “nyomja”.)

A legkeresettebb termékek a netes vásárlásnál a kozmetikumok, az állateledelek és az ásványvíz, de egyre többen szerzik be online a frissárut, tejtermékeket is. Az ismertebb márkákat még mindig szívesen választják, de egyre kelendőbbek a saját márkás termékek is – mondta el dr. Kozák Ákos, a GfK Hungária Piackutató Intézet igazgatója, a Budapesti Gazdasági Főiskola docense. Bár továbbra is az ismert, megbízhatóbbnak tartott brandeket keresik a hazai vásárlók, erőteljesen nő a bizalmuk a saját márkás termékek iránt is. Míg 2013-ban csupán az online vásárlások 5%-át tették ki a saját márkás termékek, 2014-re 12%-ra nőtt az arányuk a vásárlói kosarakban.

„A visegrádi országok közül hazánkban a legmagasabb (1%) az online vásárlások aránya a napi fogyasztási cikk kereskedelemben; Csehországban 0,8%, Lengyelországban 0,6%, Szlovákiában pedig 0,4% a netes bevásárlások aránya. Eltérés mutatkozik továbbá a bevásárlások időbeni megoszlását illetően is. Míg Szlovákiában, Csehországban és Lengyelországban főként pénteken és szombaton emelkedik meg az online bevásárlások száma, addig hazánkban hétfőn vásárolnak a legtöbben interneten keresztül” – tette hozzá dr. Kozák Ákos.

TÉNYLEG ROBBANÁS ELŐTT AZ E-KERESKEDELEM
Még mindig a magyar fogyasztók több mint fele egyáltalán nem vásárol online, ezért jelentős növekedési potenciál van az e-kereskedelem előtt, méghozzá az élelmiszer-értékesítésben jöhet nagy fellendülés.

/www.piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek