“A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk.”

Interjú a YCO Digital Agency csapatával
2024-04-24

A mai interjúnkban a YCO Digital Agency csapatát kérdeztük, akik Márkasite kategóriában Minőségi díjat szereztek.
A YCO Digital Agency csapata azt tanácsolja azoknak, akik most kezdik el honlapuk fejlesztését, hogy minden esetben legyen tiszta az üzleti cél.  Az interjúban azt is elárulták, hogy mely fogyasztói emóciók a legfontosabbak. 

 

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Szeretnénk örömet okozni a megrendelőinknek azzal, hogy egy országos szinten elismert szakmai zsűri tartja érdemesnek kitüntetni egy díjjal az általunk készített weboldalt.

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? 

A mottónk: Digitális jelenléted, amire mi is büszkék lehetünk. Minden projektünk során erre törekszünk. Természetesen ezen túl megannyi szempont szerepet játszik egy ilyen régóta fennálló cég esetén, mint a Gyermelyi. 

Az alapvető élelmiszerek piacán nem jellemző, hogy egy B2C vásárló a gyártói weboldal alapján választ terméket. Ennek köszönhetően próbáltunk a termékadatlapokon kívül egyéb hasznos / izgalmas tartalmakkal is feldobni a száraztésztákat.  Gondoljunk itt a receptekre, a különböző nyereményjátékokra, valamint a múltidéző cégbemutatásra.

 

Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen?

Többkörös egyeztetés a megrendelővel, valamint a meglévő oldal adatainak és felépítésének megismerésével kezdődött a folyamat. A felhasználói útvonalak megismerése nélkülözhetetlen volt, hogy mind a B2B, mind a B2C látogatókat megfelelően ki tudjuk szolgálni (a B2B útvonal még nem elérhető).

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

Kreatív csapatunk szeret elrugaszkodni minden kötöttségtől, de egy több, mint 70 éve meglévő cég esetén, ahol kizárólag a weboldal újragondolása volt a feladatunk erre természetesen nem volt lehetőség. Megannyi arculati elem, offline területen már jól bevált megoldásnak meg kellett jelennie a webes felületen is.

A Republic Group már évek óta kivette részét az offline kommunikációban, így a Republic kreatív csapatával közösen volt lehetőségünk megoldásokat szállítani.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? 

Az oldal októberben lett élesítve, és ezen rövid időszak alatt nem tudnék olyan trendet említeni, mely módosítást / fejlesztés generálna.

 

Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését?

Minden esetben legyen tiszta az üzleti cél, valamint az egyes célcsoportok perszónája. Kiemelten fontos, hogy elsősorban ne magunknak feleljünk meg hanem a leendő látogatóknak. Tervezzük meg a felhasználói útvonalakat (meglévő adatok esetén, természetesen azok felhasználásával) és mihamarabb vonjuk be a megrendelőt a tervezési folyamatba.

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción?

Célunk volt, hogy már az első pillanattól egy olyan felület fogadja a látogatót ami nem megszokott. Az oldal egyik kiemelt része a receptek, ahol a saját gyártású Gyermelyi termékeket felhasználva vezetjük be a látogatót a főzés rejtelmeibe. A receptek kiemeléséhez az oldal “hero” szekciójában egy stop motion animációt álmodtunk meg, mely interaktívan, szkrollozásra játszódik le. A főoldalon ezen túl a következő izgalmas / interaktív megoldások találhatók: termékek parallax mozgatása (ez a legtöbb termék adatlapon is alkalmazásra került), háttérszín váltása az egyes termékkategóriák esetében, amely összhangban van a termékcsomagolás arculatával, teljesen egyedi idővonal a vállalat történetének bemutatására.

 

Milyen hatással volt szerintetek a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek titeket?

Mint minden díjunkat így a sokadik ‘Az Év Honlapja’ díjat is promótáljuk social felületeinken, valamint a sales anyagainkban. A hatás egyértelmű. Egy szakmai díj minden esetben bizalmat ébreszt a leendő partnerekben, és ez bizonyosan hozzájárul a hatékonyabb értékesítéshez.

 

Milyen UX és UI szempontokra fókuszáltatok, hogy sikeres weboldalt hozzatok létre?

Kihívást jelentett a mobil nézetek kialakítása oly módon, hogy ne csorbuljon a tartalom az asztali nézethez képest. A receptek megjelenítése valamint szűrése is sok tervezést igényelt, hogy az a lehető legjobban a felhasználók igényeit szolgálja ki (főzési idő / nehézség / tésztaforma / típus).

 

Mely fogyasztói emóciók a legfontosabbak számotokra?

A célunk az volt, hogy egy mindenki számára jól ismert tradicionális márkát, mint a Gyermelyi izgalmas, a mai trendeknek megfelelő interaktív megoldásokkal mutassunk be. Mind a termékek, mind a receptek vizuális megjelenítése azt a célt szolgálja, hogy a kívánatos és egyúttal a minőségi jelzők társuljanak a márkához.

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés?

Büszkeséget és önigazolást, hogy oly sok szakmában töltött év után is képesek vagyunk egyedit és izgalmasat alkotni.

 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Tovább tágítani ismereteinket a digitális tervezés során, és - ahogy eddig is - feszegetni a határokat a front-end fejlesztőkkel az egyes interakciókkal kapcsolatos megoldások terén.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek