"Nap mint nap azon dolgozunk, hogy a piaci igényekre reflektálva, újító szemlélettel fejlesszük tovább termékeinket."

Interjú az OTP Mobil Kft. csapatával
2024-04-29

Mai interjúnkban az OTP Mobil Kft. csapatát kérdeztük, akik Az Év Technológiai megoldása díjjal térhettek haza a díjátadóról. 

“A piac kész és nyitott a különböző innovatív fizetési megoldások használatára.” - Olvashattok a SimplePay - Telefonos POS alkalmazásról és arról, hogyan segítheti a vállalkozók, üzlettulajdonosok munkáját a mindennapokban.

Többek között arról is beszélgettünk, hogy milyen kihívással kellett szembenézniük a folyamat során, illetve milyen szempontokat vettek figyelembe az applikáció megalkotásakor. 

 

Mi motivált arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Az Év Technológiai megoldása kategóriában indultunk. Szerettük volna szélesebb körben is bemutatni a SimplePay - Telefonos POS alkalmazásunkat (korábbi nevén SimpleBusiness) és azt, hogyan segítheti a vállalkozók, üzlettulajdonosok munkáját a mindennapokban. Az app használatához a szerződéskötés után internetkapcsolat és egy Androidos okostelefon is elég, hogy POS-terminál telepítése nélkül fogadhassunk kártyás fizetéseket. Úgy gondoltuk, érdemes lehet felhívni a vállalkozói szektor figyelmét arra, hogy nem feltétlenül kell POS-terminált bérelni ahhoz, hogy biztosított legyen a bankkártya-elfogadás.

 

Milyen szempontokat vettetek figyelembe az applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végigmenni ahhoz, hogy sikeres legyen? 

2021-től minden online kasszát használó vállalkozás köteles biztosítani az elektronikus fizetés lehetőségét a vásárlóinak Magyarországon. Az átállás rengeteg kereskedőt és szolgáltatót érintett, erre reagálva fejlesztettük az alkalmazásunkat, annak érdekében, hogy egyszerű és kölséghatékony megoldást kínáljunk nekik a törvényi megfelelőséghez. Kezdetben négy különböző fizetési alternatíva vált elérhetővé az app használatával – QR-kódos kártyás és átutalásos, illetve linkes kártyás és átutalásos opció. Ezek a covid-járvány időszakában is jó szolgálatot tehettek azoknak, akik online kínálták szolgáltatásaikat (például a jóga- vagy táncoktatók), hiszen nem kellett egy légtérben tartózkodniuk vásárlóikkal a tartozás kiegyenlítéséhez.

Később, 2022 tavaszán elérhetővé tettük az érintéses fizetés lehetőségét is. Az új funkció segítségével az alkalmazást használó kereskedők Androidos okostelefonjukat érintéses fizetésre alkalmas bankkártyaelfogadó terminállá alakíthatták. 

 

Milyen kihívással néztetek szembe a folyamat során, hogy a kreatív ötlet valódi technológiai megoldássá váljon?

Az edukáció kérdése rendkívül fontos, mint minden technikai újdonság esetében. Ez igaz mind a kereskedői, mind pedig a vásárlói oldalra. Sokan tartanak az újításoktól vagy bizalmatlanok lehetnek, ha nem a megszokott POS-terminálon keresztül kell fizetniük, ez pedig a kereskedők választására is hatással lehet. Éppen ezért kiemelt figyelmet szentelünk az információmegosztásnak. 

 

Hogy jelenik meg a felhasználói élmény az applikációban? 

Hasonló fejlesztések esetében a kereskedői és a vásárlói ügyfélélmény is egyaránt fontos. A vásárló szeretne minél gyorsabban, akár egy okoseszköz vagy bankkártya érintésével fizetni, amelyre lehetősége nyílik a Telefonos POS alkalmazást használó kereskedőknél, szolgáltatóknál is.

A partnereink mindennapjait olyan funkciókkal szeretnénk könnyebbé tenni az alkalmazás használata közben, mint például a valós idejű tranzakciókövetés, visszatérítések kezelése, részletes analitika és riport exportálási lehetőség. Hiszünk benne, hogy már a regisztrációs és szerződéskötési folyamattal elkezdődik az ügyfélélmény, ezért nálunk erre teljes mértékben online kerül sor, így nagyon rövid időn belül lehetőség nyílik a Telefonos POS használatára.

Végül, mindkét oldal számára egyaránt fontos, hogy kiválaszthassák, az adott szituációban melyik fizetési opció a legkényelmesebb és a legkézenfekvőbb – a SimplePay Telefonos POS erre is lehetőséget biztosít.

 

Szerintetek milyen hatással volt a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek?

Hiszünk benne, hogy hamarosan általánossá válik az okostelefonok POS-terminálhoz hasonló alkalmazása, hiszen a Telefonos POS ugyanolyan megbízható, biztonságos alternatívát jelent. 

 

Mit jelent számotokra a kapott elismerés? 

Az elnyert díj számunkra azt jelzi, hogy a piac kész és nyitott a különböző innovatív fizetési megoldások használatára. Ez pedig újabb lendületet ad nekünk a további fejlesztésekhez, hiszen nap mint nap azon dolgozunk, hogy a piaci igényekre reflektálva, újító szemlélettel fejlesszük tovább termékeinket.

 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

Bízunk benne, hogy hamarosan az iOS eszközök esetében is lehetőség nyílik hasonló megoldások fejlesztésére. Sajnos jelenleg csak az Adroidos okostelefonok válhatnak POS-terminállá, de amint az Apple készülékek gyártója kinyitja a kaput, törekedni fogunk rá, hogy a Telefonos POS minél hamarabb elérhető legyen iOS környezetben is, hiszen rengeteg megkeresés érkezik hozzánk ezzel kapcsolatban.

 

Vissza

“A legfontosabb a jó ötlet és a pontosan megfogalmazott cél volt.”

2024. 05. 18.
A mai interjúnkban Pazirik Kft. csapatát kérdeztük, akik Oktatás kategóriában Az Év Honlapja díjat, Portfólió oldalak kategóriában Különdíjat szereztek, illetve az Abszolút díjat is ők…
Bővebben

Az UI-ről és UX-ről

2024. 05. 16.
Az "UI" és az "UX" két olyan fogalom, melyek gyakran előfordulnak az informatikában és a designer tevékenységekben. Az "UI" a "User Interface" rö…
Bővebben

“A kevesebb néha több! Üde, friss, mozgalmas, informatív legyen a honlap.”

2024. 05. 14.
A mai interjúnkban a Trivega csapatát kérdeztük, akik Agrár kategóriában külön díjat szereztek. A Trivega Kft. csapata mindig szeret új kihívásokkal szembenézni, ez motiválta őket, hogy…
Bővebben
További hírek