Gerillamarketing a gyakorlatban

2024-05-03

Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az üzenetet olyan módon kommunikálja, hogy az felkeltse az emberek figyelmét, és emlékezetessé tegye a márkát vagy terméket anélkül, hogy hagyományos reklámcsatornákat használna. Ezáltal a vállalatok képesek hatékonyan növelni a márkafelismerést és az elkötelezettséget a célközönségükben, miközben minimalizálják a költségeket.

Oreo - „Dunk in the Dark”

A 2013-as Super Bowl áramszünet idején az Oreo megragadta a pillanatot egy egyszerű, de hatásos tweet-tel, amely így szólt: "Power out? – vagyis Elment az áram? Nem probléma! A sötétben is tudsz zsákolni". Az időszerű és szellemes tweet gyorsan vírus szerűén elterjedt. Az Oreo valós idejű marketingéről és kreativitásáról pedig mindenki insptirálódhat, hiszen ez egy rendkívüli marketingfogás volt, de csak úgy működött, hogy azonnal reagáltak.

Airbnb - „Ne menj oda. Élj ott.”

Az Airbnb rövidfilm-sorozatot indított a "Don't Go There. Live There." kampányt, amely egyedi és egzotikus úti célokat mutat be a világ minden tájáról. A vizuálisan lenyűgöző videók széles körű figyelmet kaptak, és arra ösztönözték a nézőket, hogy a következő utazási élményükhöz fontolják meg az Airbnb-t.

Red Bull - Stratos

A Red Bull Stratos projektje, amelyben Felix Baumgartner a sztratoszférából visszaugrott a Földre, megragadta a világ figyelmét. A Red Bull élőben közvetítette az eseményt, amely rekordot döntött a YouTube-on a legnézettebb élő eseményként, és jelentős felhajtást generált a márka számára.

ALS Association - Ice Bucket Challenge

Bár nem egy hagyományos vállalat, az ALS Association Ice Bucket Challenge (ALS Egyesület jégvödör-kihívása) a történelem egyik legsikeresebb felkapott marketingkampánya lett. A résztvevők filmre vették magukat, amint vödörnyi jeges vizet öntenek a fejükre, hogy felhívják a figyelmet az ALS-re. A kampány vírusként terjedt a közösségi médiában, több millió dollárt gyűjtött az ALS-kutatásra, és jelentősen növelte a betegséggel kapcsolatos ismertséget.

Ezek a példák azt mutatják, hogy a kreativitás, a humor és az időben történő kivitelezés milyen erőt képvisel a felkapott marketingkampányok létrehozásában, amelyek milliók figyelmét keltik fel, és a márkákat a reflektorfénybe repítik.

 

Vissza

Interjú a Hegedűs Sajtműhely csapatával

2025. 12. 18.
Interjúnkban egy kis családi vállalkozás kulisszái mögé pillanthattunk be, ahol a kézműves sajtkészítés iránti elkötelezettség a digitális megjelenésben is visszaköszön. Kiemelten fonto…
Bővebben

Interjú a Caffé Perté csapatával

2025. 12. 17.
A Caffé Perté-vel lezajló interjúnkban megismerhettük a minőségi kávé iránti szenvedélyüket, és annak módját, hogy ezt miként demonstrálják digitálisan is. Megjelenésük a márkaidentitás…
Bővebben

Lezárult ’Az Év Honlapja’ 2025 digitális pályázat nevezési időszaka!

2025. 12. 16.
A 24. alkalommal meghirdetett ’Az Év Honlapja’ pályázat nevezési időszaka december 15-én sikeresen lezárult. Az idei évben 251 pályamű érkezett be, amelyek jól tükrözik a ha…
Bővebben
További hírek