“A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk.”

A mai interjúnkban a Danone Magyarország külső kommunikációs specialistájával, Kiss Pannival beszélgettünk..
2024-05-02

A Danone csapata az "Az Év Honlapja" pályázaton, Rendezvény kategóriában, Az Év Honlapja díjat zsebelte be. A nevezéssel nem csupán a kihívások izgalmát keresték, céljuk a fogyasztók és a szakmai közönség figyelmének felkeltése volt.

Bemutatták a Flexi Fórumhoz kapcsolódó weboldalukat és applikációjuk innovatív jellegét, valamint a társadalmi és környezeti tudatosság előmozdítására irányuló elkötelezettségüket.

Mi motivált arra, hogy nevezz ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

A Magyar Marketing Szövetséggel működő több éves együttműködésünk miatt remek lehetőségnek gondoltunk, hogy megmutassuk azon honlapjaink egyikét, amit a hivatalos weboldalunktól függetlenül, valamelyik nagyobb projektjeinkhez kapcsolódóan készítettünk.

 

Milyen szempontokat vettél figyelembe a weboldal/applikáció megalkotása során? Milyen fázisokon kellett végig menni ahhoz, hogy a weboldal sikeres, jól strukturált legyen? 

A fiatalok elérése és rendezvényre invitálása nem könnyű feladat, ennek teljesítéséhez sokszor a megszokott vállalati eszközöktől és megoldásoktól eltérő módon kell megszólítani őket. Tavaly rendeztük meg először a Flexi Fórumot, egy kifejezetten a Z-generációt célzó növényi konferenciát, amit egy országos pályázati felhívás is megelőzött. Az Alproval és a Debreceni Egyetem Gazdaságtudományi Karával közösen egy olyan felületet álmodtunk meg, ami nemcsak fiatalos és figyelemfelkeltő, de funkcionalitásában is jó szolgálatot tesz. Fontos volt, hogy széleskörűen tájékoztassa az érdeklődőket a rendezvényről, zökkenőmentesebbé tegye az eseményre való regisztrációt, megkönnyítse a pályázatok leadásának folyamatát, valamint a rendezvénytől függetlenül az érdeklődők elmélyedhessenek a Flexi Fórum által is hangsúlyozott témában: a növényi étrendek lehetőségeiben.

 

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültél a folyamat alatt?

Több szempontot megfontolva végül úgy döntöttünk, hogy a weboldal létrehozását és működtetését nem szervezzük ki alvállalkozónak, hanem cégen belül, a meglévő erőforrásainkkal gazdálkodunk. A wireframe-től elkezdve, a brand kiten át, az utolsó köszönő hírlevél kiküldéséig minden feladatot házon belül oldottunk meg. Kihívás mindössze csak az idővel és energiával való zsonglőrködés volt: amikor egy honlap működtetése mellett rendezvényt szervezünk, a közösségi médiát is saját tartalmakkal kezeljük, és a napi feladatainkat is elvégezzük az eseménytől függetlenül... akkor azért a kollégákkal néha átgondoljuk, hogy érdemes volt-e belevágni, de a válasz végül mindig ’igen’ volt.

 

Milyen változásokra/trendekre figyeltetek fel az elmúlt időszakban, amellyel érdemes a mihamarabb kiegészíteni a honlapokat? Milyen jó tanáccsal látnátok el azokat, akik most kezdik a honlapjuk fejlesztését? Hogy jelenik meg a felhasználói élmény a honlapon/applikáción? 

Nagyon gyorsan változnak a honlapokat érintő trendek, legyen szó akár a dizájnról, akár a funkcionalitásról. De ha általánosságban nézzük, az egy mindent összegző landing page, és az átlátható menüsor felépítése elengedhetetlen a felhasználói élményhez. A telefonos nézet nélkül egy weboldal elveszti a legitimitását, de a megbízhatósága is csökkenhet abban az esetben, ha a látogató számára nem elérhetők az adatvédelmi nyilatkozatok, a különböző szabályzatok és hasonló dokumentumok. A lényeg, hogy a felhasználó azt érezze, hogy a weboldalon tényleg örömmel várjuk, teljeskörűen informáljuk, az adatainak megadásáról, a hírlevelekre való fel- és leiratkozásról ő dönthet (és könnyen meg is teheti mindkettőt). Ha a felhasználó számára érhető, hogy mit akarunk neki átadni anélkül, hogy elveszne az információban vagy bizonytalanságot keltenénk benne az oldal megbízhatóságát illetően, az már fél siker.

A dizájnt illetően nehéz általános tanácsot adni, hiszen annak passzolnia kell a célközönséghez, az apropóhoz, és sok más olyan tényezőhöz, ami honlaponként változó. Számunkra a letisztult képek és videós loopok alkalmazása, valamint a nagy, egyedi betűtípusok minimalista fontokkal való ötvözése érte el a kellő hatást.

 

Hogy támogatja a weboldal azt, hogy sikeres legyen egy rendezvény?

A Flexi Fórum weboldalán minden információ elérhető volt a rendezvénnyel kapcsolatban. Kompakt módon, egyszerűen elérhetővé tettük a regisztrációt, az előadók listáját, a programot, az online közvetítéshez való csatlakozási lehetőségeket, a pályázati nevezést. Ezen felül minden közösségi médián és rendezvényen futó nyereményjátékunk szabályzata és adatkezelési tájékoztatója megtalálható volt az oldalon. Az érdeklődő egy csetfülön keresztül felvehette velünk a kapcsolatot. A honlap pedig nem árvult el a rendezvényt követően sem, a kommunikációt folytattuk rajta keresztül, hogy a látogatókkal és a rendezvényrésztvevőkkel való kialakult kapcsolatot életben tartsuk. Mondhatni egy felületen volt elérhető minden tudnivaló, érdekesség, nem volt szükség arra, hogy különböző csatornákról kelljen levadászni az információkat.

 

Milyen hatással volt szerinted a pályázat arra, hogy a közönség és a fogyasztók jobban megismerjenek? Mit jelent számodra a kapott elismerés? 

A flexitáriánus és növényi alapú étrendek témája rendkívül fontos, amit a Danone Kft. egész évben hangsúlyoz. Elengedhetetlennek tartjuk az erről való edukációt, hiszen egy tavalyi felmérésünk bebizonyította, hogy valójában a fiatalok a legnyitottabbak az alternatív termékek, a tudatos fogyasztási szokások és az étrend bolygóra gyakorolt hatásai iránt. A Flexi Fórum nagyszerű lehetőség volt arra, hogy egy számos aktivitással színesített rendezvényen erről edukálhassuk a fogyasztóinkat, a pályázat pedig remek célt szolgált azt illetően, hogy a küldetésünket más, hasonló területen dolgozó vállalatok számára is népszerűsítsük.

 

Milyen céljaid vannak a közeli és távoli jövőben?

A tavalyi volt az első Flexi Fórum, de nem a legutolsó, ebben biztosak vagyunk.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek