“Tapasztalataink szerint a hírek, új információk és hivatali ügyintézés miatt térnek leginkább vissza a látogatók.”

Interjú a Gyenesdiás Önkormányzattal
2024-11-25

A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Gyenesdiás Önkormányzatot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben. 

 

1. Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

Gyenesdiás, a Nyugat-Balaton térség egyik legdinamikusabban fejlődő települése. Lenyűgözve tekintünk környezetünk áldott kincseire. Gyenesdiás a zalai Balaton-parton, a Keszthelyi-hegység koszorújában fekszik, 2 km-re Keszthelytől, 7 km-re a világhírű gyógyfürdőtől, Hévíztől. Településünk, kedvező fekvésének, remek klímájának, az ötcsillagos Diási Játék- és Gyenesi Lidóstrandjainak köszönhetően gazdag programkínálatával, változatos turisztikai vonzerőivel, valamint vendégszeretetével ideális célpont minden korosztály számára. Közvetlen környezetünkben tanúhegyekkel szegélyezett tájak, élményt és felüdülést kínáló termál és gyógyfürdők, a balatoni Riviéra látképileg legszebb pontjait összekötő, véget nem érő túrákra, kirándulásokra csábító gyalog- és kerékpáros utak, valamint a környék hűvös pincéiben, a napsütötte domboldalakon érlelődött, zamatos borok és széles választékú gasztronómiai élmények gazdagítják pihenésük pillanatait. Önkormányzatunk weboldalának, mobil applikációjának és Facebook oldalának célja, hogy a településen élők és az iránta érdeklődők információs igényét minél szélesebb körben, naprakészen, korszerűen kielégítse.

2. Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Gyenesdiás Nagyközség Önkormányzata kiemelt figyelmet fordít arra, hogy a település érintettjeit -lakosokat, nyaralókat, idegenforgalmi vendégeket és a hivatalos ügyeket intéző ügyfeleket, - korszerűen tájékoztassa. Ezt integrált kommunikációs eszköztárral végzi, melyben az önkormányzat (gyenesdias.hu) és a Gyenesdiási Turisztikai Egyesület weboldala (gyenesdias.info.hu), az önkormányzat Facebook oldala, az önkormányzat mobil applikációja, valamint az önkormányzat youtube csatornája játszik elsősorban online módon közös szerepet. Önkormányzati weboldalunkat folyamatosan fejlesztjük, így az akadálymentesség megvalósítása mellett fontos szempont az új hírek kategorikus megjelenítése, illetve az állandó tartalmak, szakszerű és olykor élményszerű megjelenítése (lsd. települési monográfiák: https://gyenesdias.hu/hu/gyenes-info/monografia-kotetek/1-kotet-gyenesdias-tortenete) is.

3. Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat? 

Látva más hasonlóan jól működő önkormányzatok weboldalát és szinergikus online kommunikációs eszköztárát, úgy gondoltuk próbára tesszük a saját platformjainkat is.

4. Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja? 

Az önkormányzat weboldalának egy-két erőssége: reszponzívitás, akadálymentesség, idősebbek részére nagyobb navigációs gombok, a külföldi lakosok részére a legfontosabb oldalakról angol nyelvű fordítások, hírek kategorizálása, online hivatali ügyintézés, könyvtartalmak élményszerű megjelenítése, közvetlen átjárás a mobilapplikációra és a turisztikai weboldalra.

5. Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

Tapasztalatunk szerint egy biztos alapokon működő weboldal ma már alapvető igény, melyet naprakészen kell tartani. A hírek, tartalmak fogyasztása – különösen a fiatal és középkorosztályú- célcsoportnál azonban eltolódik a mobiltelefonra szabott megjelenésre. Ezért fontos a weboldal reszponzívitása, a push üzeneteket küldő mobil applikáció használata és a népszerű közösségi oldalak (Facebook, Intsagram, Tik-Tok) és videó megosztó csatornák (Youtube) együttes működtetése. Mind ezeket a csatornákat az önkormányzat a Turisztikai Egyesülettel közösen alkalmazza, és aktuális tartalmakkal tölti. A lakosság idősebb generációja pedig továbbra is előszeretettel olvassa a havonta megjelenő Gyenesdiási Híradó havilapot, de ma már természetesnek számít a szép korúak Facebook tartalmainak fogyasztása is.  Gyenesdiás internetes megjelenése úgy érezzük ezekkel az integrált és célcsoporthoz illeszkedő széles platformhasználatokkal teljes körű. 

6. Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Elsődleges szempont a funkciók és tartalmak megjelenítésénél a könnyen észrevehető és kezelhető tematikus tagolás. Egy önkormányzat esetében fontos, hogy a települést érintő valamennyi hír könnyen megtalálható legyen, az önkormányzatiságra vonatkozó dokumentációk (jegyzőkönyvek, előterjesztések, stratégiai tervek, befektetési portfoliók) naprakészek rendelkezésre álljanak és a hivatali ügyintézéshez kapcsolódó oldalak is flottul működjenek. Ezenkívül a település történetét, működését, intézményeit és civil hálózatát is könnyen elérhetővé kell tartani az érdeklődők számára. 

7. Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

A weboldal elején egy rövid élmény videó nyújt betekintést a település hangulatvilágába. A település arculata (logó és négyszínű színvilág) markánsan segíti a felhasználót abban, hogy a tartalmakra kategorikusan emlékezzen (így a Hivatal a piros blokkban, az önkormányzat a világoskékben, a legfontosabb információk a zöld sávban, a turizmus pedig a sötétkék részben jelenik meg.) Ez segíti a felhasználót abban, hogyha valamit keres a színek alapján könnyebben megtalálja. A színek minden platformon történő következetes használata pedig emlékezetessé teszi az egyes oldalakat is, közöttük pedig szinergiát teremt.

8. Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során? 

Véleményünk szerint mindenképp fontos szempont egy széles társadalmi réteget kiszolgáló weboldal esetében a felhasználóbarát működés, a könnyű navigáció, az akadálymentesség és reszponzívitás, az egyes online platformok közötti könnyű átjárhatóság. Applikáció esetében pedig a legszükségesebb hírekről push- üzenetben történő tájékoztatás.

9. Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az? 

A weboldalt folyamatosan a felhasználók és a különböző hivatalos ügyintézéshez szükséges elvárásoknak megfelelőn fejlesztjük. Természetesen szemmel tartva a többi önkormányzati jó gyakorlatot is igyekszünk a lakossági visszajelzések alapján finom hangolni és bővíteni a weboldalt további tartalmakkal.

10. Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

Az analitikához a Google analitikai eszközöket használjuk, ezeket elemezzük ki időszakonként és igazítjuk a weboldal szerkezetét a látogatói statisztikákhoz. Tapasztalataink szerint a hírek, új információk és hivatali ügyintézés miatt térnek leginkább vissza a látogatók.

11. Hogyan segíti a weboldal az önkormányzati ügyek átláthatóságát és a lakosok tájékoztatását?

A weboldal tagoltsága jól tükrözi az önkormányzat működését. A legfontosabb hírek kategóriákra bontva olvashatóak. Külön rész tartalmazza az önkormányzatiságot érintő ügyeket, külön pedig a hivatali ügyintézéshez tartozó oldalakat. A harmadik blokk pedig a település életét meghatározó szervezetek, közösségek információkat tartalmazza. A tájékoztatás összetett, hiszen a weboldalra feltöltött információkat gyakran osztjuk meg a közösségi oldalakon, mobil applikáción.

12. Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

A jövőben is természetesen kiemelten igyekszünk erősíteni a weboldal felhasználóbarát jellegét, hogy a keresett információt az ügyfél minél gyorsabban, zökkenőmentesen megtalálja. További kreatív elemekkel pedig nemcsak hasznossá, hanem egy kis fiatalos  gyenesdiási életérzéssel is szeretnénk elérni azt, hogy a család- s vállalkozóbarát nagyközség iránt érdeklődők az első (talán online) benyomás alapján is kedvező megítélést, bizalmat szavazzanak településünknek.

 

Vissza

A Profession.hu már nem csak weben, hanem appban is kiemelkedőt nyújt

2024. 12. 10.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a Profession alkalmazását. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, az appjuk fejlesztésének főbb szak…
Bővebben

“Élményalapú tanulással tesszük emlékezetessé a tananyagok elsajátítását!”

2024. 12. 09.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, az iMatekot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokb…
Bővebben

Ezért hagyják el a látogatók a weboldalad - Te is ebbe a hibába esel?

2024. 12. 06.
A mai interjúban ’Az Év Honlapja’ pályázat egyik zsűritagjával, Dr. Molontay Patrikkal beszélgettünk. Célunk, hogy a pályázók és a közönség is közelebbről megismerhesse…
Bővebben
További hírek