"Egyedi tartalmak előállítására törekszünk!"

Interjú a MAON Online Marketing Ügynökséggel
2024-12-19

A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, a MAON Online Marketing Ügynökséget. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szakaszaiba, és azokba a kihívásokba, melyekkel szembesültek az út során. Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, amelyekkel tovább szeretnék erősíteni jelenlétüket az online térben. 

 

1. Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden?

Kelet-Magyarország egyik legjelentősebb online marketing ügynöksége vagyunk. Csapatunkat 7 képzett marketing szakember alkotja.

„Online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk” – minden nap erre az alapelvre támaszkodva építkezünk. Bár mátészalkai székhelyű vállalkozás vagyunk, de országhatáron belül – vagy akár országhatáron túl is – minden partnerünkkel a személyes kapcsolattartásra helyezzük a hangsúlyt. Így tudunk hosszú távon, kölcsönösen gyümölcsöző partneri kapcsolatokat kialakítani.

Az egészségügy, az építőipar, a szolgáltatás és a B2B területen kiemelt marketing tapasztalattal rendelkezünk. Fő szolgáltatásaink közé tartozik a hirdetéskezelés, a hírlevélkészítés, a social media kommunikáció, a weboldalkészítés, valamint a grafikai munkálatok.

Ügynökségünknek korábban egy one-pager weboldala volt, de ez a felület nem tükrözte azt a minőséget, amit a mindennapokban képviselünk; és gyakran szembesültünk a ténnyel, hogy nem tudjuk megfelelően átadni az üzenetünket a célközönségünknek. 2024 elején született meg az elhatározás, hogy új weboldalt alakítunk ki. Az eddigi visszajelzések pozitívak, az új felület élesedése óta pedig látványosan megemelkedett a weboldalunkon keresztül érkező ajánlatkérések száma.

2. Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

Már tavaly is kacérkodtunk a gondolattal, de idén éreztük igazán elérkezettnek az idejét, hogy – legalább a saját felületünkkel – megmérettessük magunkat. Jövőre több ügyfelünk weboldalával is készülünk nevezni.

3. Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a honlapotokat/applikációtokat?

A 2023-as „Az Év Honlapja” versenyfelhívás kapcsán vetettük fel házon belül először, hogy „Mi lenne, ha elindulnánk?”. Mostanra ért be a gondolat.

4. Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?

  • áttekinthetőség
  • logikus felépítés
  • gyors oldalbetöltés
  • reszponzív kialakítás
  • informatív aloldalak
  • kifejezetten a célcsoportunknak szóló, hasznos saját cikkek
  • egyre erősödő SEO (kiemelt kulcsszavak, amelyekre optimalizálunk: online marketing ügynökség, egészségügyi marketing, építőipar marketing, szolgáltató marketing, B2B marketing, maon)

 

5. Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális térben?

Gyakran tapasztaljuk, hogy a túlgondolt látvány és az egyedi megoldások a „könnyen fogyaszthatóság”, a reszponzivitás, vagy az oldalbetöltési sebesség rovására mennek. Weboldalunk kialakításánál arra törekedtünk, hogy modern megjelenéssel, de az imént említett problémák elkerülésével adjuk át a legfőbb üzeneteinket.

Weboldalunkon nemcsak hagyományos ajánlatkérésre, hanem – jutalékfizetés mellett – partnerek ajánlására is lehetőséget biztosítunk. Bár ez még egy viszonylag új irány ügynökségünk életében, de máris érkeztek olyan ajánlások, amelyek kecsegtető együttműködéseket ígérnek.

6. Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új funkciókat vagy tartalmakat terveztek?

Egy mondatban át kell tudnunk adni bárkinek, hogy mi az ajánlatunk (weboldalak kialakításánál például ennek a hajtás feletti részben meg kell történnie).

Egyedi, sablonokat és sablonos megoldásokat mellőző tartalmak előállítására törekszünk.

Az AI kínálta eszközökre lehetőségként tekintünk – amelyek meggyorsíthatnak folyamatokat –, de az általunk előállított tartalmak értékét munkatársaink kreativitása adja.

7. Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de emlékezetes is legyen?

  • Rövid, velős, de könnyen befogadható üzenetek.
  • Célcsoportra optimalizált tartalmak.
  • Személyre szabott ajánlatok.

 

8. Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy honlap/applikáció fejlesztése során?

Ha a mai világban az online marketing területén valaki nem akar lemaradni, elengedhetetlen az AI kínálta lehetőségek ismerete és használata a mindennapokba – még akkor is, ha ez szembe megy az alapelveivel.

Sablonokra támaszkodva manapság már – egy kis túlzással – szinte bárki létre tud hozni egy látványos weboldalt. A hosszú távú talpon maradáshoz elengedhetetlenek az egyedi megoldások.

9. Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, akkor mi lenne az?

A konverzióoptimalizálás érdekében be lehetne építeni az oldalba még olyan funkciókat, amelyek elősegíthetnék az ajánlatkérés megszületését.

Valamint szeretnénk minden kiemelt kulcsszóval az első három találat között szerepelni a keresőben – ezen a téren egyre közelebb vagyunk a célhoz, de még picit dolgoznunk kell rajta.

10. Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami miatt visszatérnek?

A mi esetünkben nem a visszatérés, hanem az azonnali meggyőzés (ajánlatkérés), és a hosszú távú partneri kapcsolatok kialakítása a legfőbb cél – és természetesen az, hogy ezekből minél több legyen.

A weboldalunkkal kapcsolatos látogatói elégedettségét az egyre sokasodó pozitív visszajelzések mellett az oldalon eltöltött idő, valamint a visszafordulási arány és az elköteleződési arány elemzésével térképezzük fel (az új weboldalunk élesítése után ezek a mérőszámok is látványosan javultak a korábbi felületünk eredményeihez képest).

11. Hogyan segítette a weboldalatok dizájnja és navigációja a felhasználók számára, hogy könnyebben rátaláljanak a keresett szolgáltatásokra?

A főoldalunkon és az aloldalaink hajtás feletti részében minden szükséges információt elhelyeztünk, amire egy szolgáltatásaink iránt érdeklődő potenciális ügyfélnek szüksége lehet. Főoldalunkról közvetlenül is el lehet jutni a konkrét szolgáltatásaink aloldalaihoz, de egy szolgáltatásokat összegző – és a főoldalhoz képest azokat részletesebben bemutató – aloldalról is tovább lehet navigálni.

Mivel weboldalunkat a fekete, a fehér és a szürke árnyalatok uralják, ezért az egyéb színek mágnesként vonzzák a tekintetet. A tervezés során ennek a hatásnak a tudatában helyeztünk el színes részeket a weboldalon.

12. Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok fejlődését a jövőben?

Továbbra is az lesz számunkra az elsődleges cél, hogy a legfőbb üzeneteinket korosztálytól és a weboldalunk megtekintésére használt eszköztől függetlenül, mindenki azonos módon tudja befogadni.

Amennyiben lehetőséget látunk arra, hogy ezt az alapelvet szem előtt tartva újító megoldásokkal gazdagítsuk a weboldalunkat – amelyek könnyebbé teszik a látogatók számára a tájékozódást, és elősegítik az ajánlatkérés megszületését –, szívesen beemeljük a felületünkbe.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek