A hulladék nem végállomás, hanem egy új kezdet alapja a körforgásos gazdaságban

Interjú a MOHU képviselőjével
2025-02-28

A mai interjúban betekintést nyerhettünk a MOHU.hu megújításának folyamatába, kihívásaiba és jövőbeli terveibe. Megtudtuk, hogy a platform nemcsak a körforgásos (fenntartható) gazdaság előmozdításának kiemelkedő eszköze, hanem egy olyan digitális megoldás is, amely a lakossági, vállalati és intézményi felhasználók számára egyaránt egyszerűbbé teszi az ügyintézést. A térképes kereső továbbfejlesztése, a felhasználó központú design és a folyamatos innováció mind azt mutatják, hogy a MOHU csapata elkötelezett amellett, hogy minden célcsoport számára értékes és fenntartható megoldásokat nyújtson.

 

Hogyan mutatnátok be magatokat és a projekteteket röviden? 

A MOHU minden magyar ember és vállalkozás életében szereplővé vált az elmúlt években.  Temérdek információ áramlik a szolgáltatás használói, partnerei, a különböző intézmények  és a MOHU között. A MOHU elkötelezett az ügyfélélmény folyamatos fejlesztése mellett,  ezért a MOL-csoport, a MOHU és az Artificial Group szakembereivel együtt azon dolgoztunk,  hogy a MOHU minden ügyfele - legyen az magánszemély, vállalat, intézmény, vagy  szerződött partner - megtaláljon minden számára fontos információt egy esztétikus,  felhasználóbarát weboldalon rendszerezve. 

 

Mi inspirált titeket arra, hogy részt vegyetek ’Az Év Honlapja’ versenyben?

A tervezés során nagy hangsúlyt fektettünk egy olyan design és struktúra megalkotására,  ami hatékony felhasználói élményt nyújt, emberközeli, illetve modern és megfelel a kor  elvárásainak, hogy tényleg minden felhasználónk, mindenféle eszközről választ találhasson  a kérdéseire. Éppen ezek a verseny elsődleges szempontjai is, így kézenfekvő volt, hogy  elindulunk a munkánkkal.

 

Mikor és hogyan fogalmazódott meg bennetek az ötlet, hogy elindítsátok a  honlapotokat/applikációtokat?  

A MOHU szolgáltatási körének és területének bővülésével a weboldalnak egyre több  felhasználói igényt kellett kiszolgálnia, ezért a korábbi struktúra folyamatos alakítását fel  szerettük volna váltani egy teljesen újragondolt honlappal, amely a felhasználói élményt  helyezi előtérbe.

 

Milyen funkciót vagy jellemzőt tartotok a legfontosabbnak a projektetekben, amely a  célcsoport számára a legtöbb értéket nyújtja?  

A MOHU célcsoportja igencsak tág, a weboldalt a lakossági ügyfelek mindennapos  ügyintézési kérdéseitől a különböző hulladékaukciós vásárlók kiszolgálásán át az  önkormányzatok hulladékelszállításáig mindenféle ügyben felkeresik a felhasználóink. Így  nehéz lenne egyetlen funkciót kiemelnünk. Azonban, ha mégis választanunk kellene, a  térképes keresőt említenénk, amely a különböző ügyfélcsoportok számára személyre  szabott információkat kínál. Fontossága miatt ez a felület a jövőbeli fejlesztésekben is  kiemelt szerepet tölt be. Emellett a keresők, például a szolgáltatókereső és az  ügyfélkapcsolati modulok, szintén fontos szerepet játszanak a mindennapi használat során.  Ezek a funkciók jelentősen megkönnyítik az ügyintézést és hozzájárulnak a pozitív  felhasználói élményhez.

 

Miért érzitek úgy, hogy a ti megoldásotok különleges vagy kiemelkedő a digitális  térben? 

A MOHU célja, hogy a hulladékot értékként kezeljük, és ezzel hozzájáruljunk a körforgásos  gazdaság fejlődéséhez Magyarországon. A weboldal ezt a szemléletváltást támogatja  modern, intuitív kialakításával, amely a felhasználói élményt helyezi előtérbe. A szerteágazó  felhasználói kör magában foglal lakossági, vállalati és intézményi látogatókat is, akik mind  más-más igényeket támasztanak a weboldallal kapcsolatban. Ennek köszönhetően  rengeteg különböző tartalom és funkció fellelhető a honlapon, ám véleményünk szerint ezek  mégis jól rendszerezetten, áttekinthetően és felhasználóbarát módon érhetőek el. 

 

Milyen szempontokat tartotok szem előtt, amikor a célcsoportotok számára új  funkciókat vagy tartalmakat terveztek? 

Az új funkciók és tartalmak tervezése során elsődleges szempontunk, hogy minden  célcsoport igényeit egyenlő mértékben szolgáljuk ki. Ezért alapos kutatásokat végzünk,  figyelembe vesszük a lakossági ügyfelek, vállalatok, önkormányzatok és egyéb partnerek  visszajelzéseit. 

Fontos számunkra, hogy az információk minden korosztály számára könnyen elérhetők és  érthetők legyenek, ugyanakkor a digitális élmény is kiemelkedő maradjon. Például a keresők  és a térképes funkciók fejlesztésénél az volt a cél, hogy a lehető leggyorsabban juttassuk el  az ügyfeleket a számukra releváns tartalmakhoz. Emellett kiemelt figyelmet fordítunk arra,  hogy a platform vizuális megjelenése ne csupán esztétikus legyen, hanem a MOHU  fenntarthatósági törekvéseit is tükrözze.

 

Mik azok a tényezők, amik biztosítják, hogy a felhasználói élmény ne csak jó, de  emlékezetes is legyen? 

A MOHU weboldalának célja elsősorban a gyors és hatékony információátadás. A letisztult,  logikus navigáció, az egyszerű kezelhetőség és a reszponzív dizájn biztosítja, hogy a  felhasználók könnyen megtalálják a keresett információt. Emellett a gyakori kérdések,  keresők és a térképes funkciók segítik az eligazodást, ami különösen fontos a széles  célcsoport miatt. 

A felhasználói élményt emlékezetessé nem a látványosságok, hanem a funkcionalitás és a  megbízhatóság teszi: a látogatók értékelik, ha a weboldal pontosan azt nyújtja, amire  szükségük van, bonyolult menüstruktúra vagy túlterhelt vizuális elemek nélkül.

 

Milyen digitális trendek és/vagy innovációk, elengedhetetlenek manapság egy  honlap/applikáció fejlesztése során?  

Az intuitív és letisztult reszponzív dizájn, amely a felhasználók igényeit helyezi előtérbe. A  mobilhasználat folyamatos növekedése miatt elengedhetetlen, hogy a weboldal minden  eszközön optimálisan működjön és a felhasználók számára könnyen, áttekinthetően  kezelhető legyen. Fontos megemlíteni az egyre nagyobb teret nyerő AI technológiát is, amely  a későbbiekben a honlap egyes felhasználói funkcióit adja majd fejlesztési terveink szerint. 

 

Ha szabadon változtathatnátok vagy fejleszthetnétek bármit a honlapotokon most, 

akkor mi lenne az?  

A második fejlesztési ütemben a térképes kereső továbbfejlesztésére helyezzük a  hangsúlyt, még inkább felhasználó központú, UX-tudatos megközelítést alkalmazva.  Terveink között szerepel egy interaktív varázsló beépítése, amely egyszerűbbé és  hatékonyabbá teszi az információkeresést, miközben egyedi igényekhez igazított  megoldásokat kínál - stay tuned.

 

Hogyan méritek a látogatók/felhasználók elégedettségét? Mit gondoltok, mi az, ami  miatt visszatérnek? 

A felhasználói elégedettség méréséhez többféle eszközt és módszert alkalmazunk,  amelyek segítenek abban, hogy folyamatosan fejlesszük a weboldal működését és  tartalmát. Elsődlegesen heatmap-elemzésekkel figyeljük, hogy a látogatók hogyan  navigálnak az oldalon, mely funkciókat használják a leggyakrabban, és hol akadhatnak el.  Ezek az adatok fontos támpontot adnak a használhatóság és az oldal struktúrájának  optimalizálásához. 

Másodlagosan a Google Analytics mutatói alapján elemezzük a látogatók számát, az  oldalon eltöltött időt, a visszafordulási arányt és az egyéb releváns statisztikákat. Ezekből  világosan látható, mely tartalmak érdeklik leginkább a felhasználókat, és hol van szükség  további fejlesztésre. 

Harmadrészt az ügyfélszolgálaton és ügyfélkapcsolatokon keresztül beérkező  visszajelzések kiemelt szerepet játszanak a felhasználói elégedettség mérésében. Ezek az  információk kiegészülnek a social listening technikáival, amelyekkel a közösségi médiában  és egyéb online platformokon megjelenő véleményeket és igényeket is figyelemmel kísérjük. A visszatérő látogatók titka az, hogy az oldal egyszerű, gyors és releváns megoldásokat kínál  a mindennapi ügyintézéshez, legyen szó térképes keresésről, GYIK szekcióról vagy egyéb  információk eléréséről. Az elégedett felhasználók számára a weboldal nem csupán egy  információs platform, hanem egy megbízható, könnyen kezelhető eszköz is, amely segíti  őket az ügyintézésben.

 

Milyen egyedi megoldásokat alkalmaztok, hogy a weboldal tükrözze az iparág  specifikus igényeit és kihívásait? 

A MOHU weboldala egyedi backend rendszerrel került kialakításra, amely rugalmasan  alkalmazkodik a változó igényekhez, például a hulladékaukciók kezeléséhez, vagy a  lakossági szolgáltatási kereső, a térképes kereső támogatásához. 

A térképes kereső szintén az iparági igényekhez igazodik, lehetővé téve, hogy a felhasználók  gyorsan és egyszerűen találjanak releváns információkat. A kereső mellett a  dokumentumtár megjelenése és kategorizálása is azt a cél szolgálja, hogy a látogatók  intuitív módon, könnyedén tájékozódhassanak az iparág őket érintő, dinamikusan változó  tényezőiről.

 

Milyen rövid- és hosszútávú terveitek vannak? Hogyan képzelitek el a honlapotok  fejlődését a jövőben? 

A weboldal fejlődése folyamatosan a felhasználói visszajelzések és az aktuális iparági  trendek figyelembevételével történik. Fejlesztéseinek általános célja, hogy a honlap rugalmasan tudjon reagálni az üzleti folyamatokban történő változásokra is. Rövid távon a térképes kereső továbbfejlesztését tűztük ki célul. Az interaktív varázsló  funkció bevezetésével a keresési folyamat még egyszerűbbé válik, és a felhasználók  személyre szabottan, gyorsabban érhetik el a számukra fontos információkat. Hosszabb távon a weboldal működését iteratív módon, a heatmap- és Google Analytics  adatokra alapozva kívánjuk optimalizálni. Terveink között szerepel további UX-optimalizált  megoldások bevezetése, amelyek nemcsak könnyebbé teszik a navigációt, hanem a  különböző ügyféltípusok igényeit is hatékonyabban szolgálják ki. 

Emellett a hosszútávú fejlesztési irányok között fontos szerepet kap az ügyfélkapcsolatok  erősítése, például a testre szabott tartalmak és szolgáltatások integrálásával. A cél, hogy a  MOHU weboldala ne csupán információforrásként szolgáljon, hanem egy olyan digitális  platformmá váljon, amely hozzájárul az iparági folyamatok modernizálásához és a  felhasználók elégedettségéhez.

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek