„Nem csak egy digitális katalógus” – Mi van a Rossmann app sikere mögött?

Interjú a Rossmann Magyarország KFT. szakembereivel
2025-04-11

Az okostelefonok világa gyökeresen formálta át a vásárlási élményt – gyorsabb, személyre szabottabb és kényelmesebb lett, mint valaha. A Rossmann Magyarország nemcsak felismerte ezt a változást, hanem stratégiai válaszokat is adott rá: olyan digitális megoldásokat fejlesztett, amelyek valóban megkönnyítik a vásárlók mindennapjait. Ennek az elkötelezett, jövőbe tekintő szemléletnek az egyik legjobb példája a Rossmann applikáció, amely 2024-ben az 'Az Év Honlapja' pályázat, Az Év Applikációja Minőségi díját is elnyerte.

Az alkalmazás nem csupán információforrás: aktív társ a vásárlási folyamat minden pontján. Legyen szó digitális kuponok kezeléséről, hűségpontok gyűjtéséről, termékkeresésről vagy személyre szabott kedvezményekről – a cél mindig az volt, hogy valódi, kézzelfogható értéket adjon a felhasználónak. 

Hogyan született meg a koncepció? Milyen nehézségekkel kellett szembenézni? És mitől válhat valóban hasznossá egy applikáció a mindennapi használat során? Az alábbi interjú ezekbe a kulisszatitkokba enged betekintést.

Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Szerettük volna szakmai szinten is megmérettetni a Rossmann appot, hiszen hosszú hónapok tudatos tervezése, fejlesztése és tesztelése van mögötte. A pályázat jó lehetőséget adott arra, hogy visszajelzést kapjunk a digitális szakma elismert képviselőitől, és egyúttal bemutassuk, milyen irányba haladunk a digitális ügyfélélmény fejlesztésében.

Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?

A legfontosabb cél az volt, hogy az applikáció valódi értéket teremtsen a vásárlók számára. Olyan eszközt akartunk létrehozni, amely nemcsak informál, de aktívan segíti is a mindennapi vásárlást – legyen szó digitális kuponokról, kedvezményekről, hűségpontokról vagy termékkeresésről.

Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?

A letisztult és intuitív kezelőfelület, a gyors betöltési idők, valamint az, hogy minden funkció egy-két érintéssel elérhető legyen. Fontos szempont volt az is, hogy a különböző korosztályok – a fiatalabb digitális generációtól kezdve az idősebb, kevésbé technikai felhasználókig – könnyedén tudják használni az appot.

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

Az egyik legnagyobb kihívás az volt, hogy sokféle funkciót kellett egyetlen felületbe integrálni úgy, hogy ne váljon zsúfolttá vagy bonyolulttá a használat. Emellett kiemelt figyelmet kellett fordítanunk az adatbiztonságra és a stabil működésre is, főként nagy forgalmú időszakokban.

Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?

Óriási energiát adott a csapatnak. Egy ilyen elismerés megerősítést jelent, hogy jó úton járunk, és visszaigazolja a belefektetett munkát. Egyben motivációt is ad a további fejlesztésekhez – tudjuk, hogy a felhasználók elvárásai mindig változnak, és mi szeretnénk ezek előtt járni.

Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?

Az egyszerűség és a funkcionalitás egyensúlya. Egy app akkor sikeres, ha gyors, megbízható, és a felhasználók valóban érzik, hogy megkönnyíti a dolgukat. Emellett elengedhetetlen a folyamatos frissítés, a visszajelzések beépítése és az, hogy valódi problémákra adjon választ.

Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül?

A Rossmann app valódi vásárlási élményt ad, nem csak egy digitális katalógus. Az integrált kuponrendszer, a hűségpontgyűjtés, a személyre szabott ajánlatok, és az üzletkereső mind segítik a felhasználót – nem csak az online térben, hanem a fizikai boltokban is. Ez a digitális és offline világ közötti zökkenőmentes átjárás az, ami igazán megkülönböztet minket.

Milyen fogyasztói igény hívta életre az applikációtokat?

A mai vásárlók gyorsan, kényelmesen és testre szabottan szeretnék intézni a vásárlást. A papírkuponokat digitálisra váltottuk, a promóciókat személyre szabottan jelenítjük meg, és lehetőséget adunk a gyors üzletkeresésre vagy a termékek mobilon történő böngészésére. Az app a kényelmi igényekre és a lojalitás növelésére válaszolt.

Milyen egyedi megoldásokat alkalmaztatok az alkalmazásban a versenytársakhoz képest?

A Rossmann applikáció egyik különlegessége a kuponaktiválás és automatikus pontgyűjtés integrációja – vásárláskor nincs szükség plusz lépésekre. Emellett a felhasználók értesítéseket kapnak az új kedvezményekről, és folyamatosan látják aktuális egyenlegüket, beváltható pontjaikat. A vásárlás gamifikált, élményszerű, de mégis egyszerű.

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A közeljövőben a mesterséges intelligencia alapú személyre szabott ajánlórendszert szeretnénk továbbfejleszteni, illetve még erősebben integrálni a Rossmann+ hűségprogramot. Hosszabb távon célunk, hogy az applikáció központi szereplővé váljon a teljes vásárlói életciklusban – a tervezéstől a vásárlásig és azon túl is.

 

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek