Kihagyhatatlan webtrendek 2016-ra

2016-02-03

A technikai fejlődés miatt szinte már úgy követhetjük a trendeket a webes megjelenésben is, mint ahogy a ruhadivatban. Mutatjuk, mi az, amire 2016-ban érdemes figyelni a céges weboldal alakításánál az éves előrejelzések és persze a szakmai guruk szerint!

Újdonságból nincs hiány technológiai újítások és eszközök terén, és a trendek a webes megjelenésben is olyan tempóban változnak manapság, ahogy a ruhatárunkat sem cseréljük. Érdemes itt is hosszabb távon gondolkodni, és a pillanatnyi divatok helyett a nagyobb íveket figyelni, ha a céges oldal átalakításán gondolkodunk.

Fontos viszont, hogy ne akarjunk minden újdonságot azonnal használni! A kevesebb több elvét vallva válasszunk néhány, a cégünk szempontjából hasznos újítást, és ezeket építsük be a webes felületeinkre.

Görgetés

Az új székfoglaló a görgetés, ami a kattintást üti ki a nyeregből. A mobilos netezés rohamszerű térhódítása hozta magával az új technikát is, gyorsan reagálva az új igényekre. A mobilon nem szeretünk linkeket nyomogatni, bonyolult menürendszert tapogatni, így kialakultak a hosszú, görgethető tartalommal elkészített weboldalak. Lazán, könnyedén végigpörgetjük a tartalmat, és kiszúrjuk a számunkra hasznos információt. Ám ez nem azt jelenti, hogy végeláthatatlan szövegtengert nyomhatunk be a weboldalra. Azt továbbra se szívesen olvassa a felhasználó. A szakértők szerint a jól tagolt szöveg, a látványos elemek, tehát a remekül megkomponált vizuális élmény a népszerű görgethető oldal titka.

Elrendezés

Felejtsük el a klasszikusokat: fejléc, lábléc, jobb hasáb, bal hasáb, center terület. Az új trend lesöpörte az évtizedes, poros elrendezést, és helyette a fejlécet felnagyította, és a weboldalak fókuszterületére helyezte. Széles tartalmi felületet használunk manapság, ami a görgetős szempontjából is optimálisabb. Emellett a “csempés” elrendezés is kezd elterjedni, kisebb nagyobb négyzetekbe tagolva a kezdő tartalmat.

Képcsere

Az elmúlt évek stockfotó őrülete kezd lecsengeni. Bár a fotó, mint látványelem megmaradhat, de erőteljesen változik a méret és a stílus. Hódít a faltól falig fotó, aminek tökéletesen tűéles a felbontása, harmonikus a színvilága. A széteső, pixeles fotó tilos, hiszen alapvetően azt a benyomást keltheti, hogy hanyagok, slendriánok vagyunk. Ez nem jó üzenet rögtön az első oldalon a cégről. De a képnek nem csak szépnek kell lennie, ne felejtsük el, hogy üzenethordozó is! Nem elég, hogy gyönyörű a fotó, a márkaépítés szempontjából beszéljen a cégről, legyen mögöttes tartalma, mondanivalója is. Az első benyomás, ugye, nem kell hangsúlyoznunk mennyire döntő lehet.

Grafikus feltámadás

Végre egyre nagyobb teret kapnak a grafikai elemek, a tipográfia. Nem kell egy hosszú szövegnek halálosan unalmas képet mutatnia. Használjuk kreatívan a tipográfiát! Emeljük ki, ami fontos, tagoljunk bekezdésekkel, címekkel, ezek legyenek nyugodtan extra hangsúlyosak. Bátran vegyük elő a szövegek tagolásához a színskálát is. Az egyszerű, letisztult ikonok továbbra is látványos elemei lesznek a weboldalaknak.

Szerepet kap a Z tengely

2016-ban feléled a Z tengely a szakértők szerint, egyre nagyobb teret kap, hogy stílusosan fejezzük ki magunkat. A hagyományos függőleges és vízszintes elrendezés mellett kihasználjuk az oldalak mélységét is. Például egymásra helyezhetünk fotókat, melyek előreugranak vagy hátrébb csúsznak használat közben. Fontos, hogy az arányos elrendezéssel tartsuk kézben a látvány, a láthatóság szempontjait.

HD a weben

A videók népszerűsége elgáncsolhatatlan, egyelőre marad is ez a trend 2016-ban. Az egyre nagyobb képfelbontású eszközök azonban megkívánják, hogy a vizuális témájú weboldalak, ezek a tartalmak már itt is HD minőségben villanjanak fel előttünk. Hangsúlyosan kiemelve természetesen azokat a weboldalakat, ahol a tartalom megkívánja, hogy kifogástalan képminőséget kapjunk. Még nem vágtunk bele, hogy használjuk ezt a mára szinte alapvető eszközt? Szakértőnk itt segít stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat.

Reszponzivitás

Akinek a céges weboldala nem jól olvasható a mobileszközökről, annak bizony nem sok esélye van érvényesülni az online világban, hiszen az internethasználók jelentős része már nem asztali gépekről – és még csak nem is laptopokról – éri el a világhálót, hanem a legkülönfélébb méretű okoseszközökről. A reszponzív, tehát az adott képernyőmérethez (laptop, tablet, okostelefon) automatikusan igazodó megjelenés mára szinte kötelező elem egy új weboldal létrehozásánál. Ez a fajta webdizájn lehetővé teszi, hogy az adott oldal mindig a használt eszköz képfelbontásához igazodva, optimális verzióban jelenjen meg anélkül, hogy ehhez külön mobiloldalt kéne fejlesztetnünk. Így zökkenőmentesebb lesz a böngészés a látogatónak, ez pedig alapvető ahhoz, hogy az oldalunkon tartsuk.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Interjú a Mr. Alkohol csapatával

2025. 12. 12.
A Mr. Alkohol mindössze öt éve jelent meg a piacon, mégis olyan lendülettel és szemlélettel építi jelenlétét, mintha évtizedes tapasztalat állna mögötte. A csapat nem csupán egy webshop…
Bővebben

Hogyan épít a honlapod közösséget?

2025. 12. 12.
A digitális jelenlét ma már nem csupán információ átadásról szól: a sikeres honlapok valódi közösségi terekké válnak. A felhasználók ma már nem csak látogatók, hanem aktív résztvevők, a…
Bővebben

Brand voice kialakítása – hogyan beszéljen a márkád?

2025. 12. 11.
A brand voice a márka saját hangja és kommunikációs stílusa, amely minden felületen következetesen jelenik meg. Megmutatja, hogyan szól a márka a fogyasztókhoz, milyen benyomást kelt, é…
Bővebben
További hírek