Kihagyhatatlan webtrendek 2016-ra

2016-02-03

A technikai fejlődés miatt szinte már úgy követhetjük a trendeket a webes megjelenésben is, mint ahogy a ruhadivatban. Mutatjuk, mi az, amire 2016-ban érdemes figyelni a céges weboldal alakításánál az éves előrejelzések és persze a szakmai guruk szerint!

Újdonságból nincs hiány technológiai újítások és eszközök terén, és a trendek a webes megjelenésben is olyan tempóban változnak manapság, ahogy a ruhatárunkat sem cseréljük. Érdemes itt is hosszabb távon gondolkodni, és a pillanatnyi divatok helyett a nagyobb íveket figyelni, ha a céges oldal átalakításán gondolkodunk.

Fontos viszont, hogy ne akarjunk minden újdonságot azonnal használni! A kevesebb több elvét vallva válasszunk néhány, a cégünk szempontjából hasznos újítást, és ezeket építsük be a webes felületeinkre.

Görgetés

Az új székfoglaló a görgetés, ami a kattintást üti ki a nyeregből. A mobilos netezés rohamszerű térhódítása hozta magával az új technikát is, gyorsan reagálva az új igényekre. A mobilon nem szeretünk linkeket nyomogatni, bonyolult menürendszert tapogatni, így kialakultak a hosszú, görgethető tartalommal elkészített weboldalak. Lazán, könnyedén végigpörgetjük a tartalmat, és kiszúrjuk a számunkra hasznos információt. Ám ez nem azt jelenti, hogy végeláthatatlan szövegtengert nyomhatunk be a weboldalra. Azt továbbra se szívesen olvassa a felhasználó. A szakértők szerint a jól tagolt szöveg, a látványos elemek, tehát a remekül megkomponált vizuális élmény a népszerű görgethető oldal titka.

Elrendezés

Felejtsük el a klasszikusokat: fejléc, lábléc, jobb hasáb, bal hasáb, center terület. Az új trend lesöpörte az évtizedes, poros elrendezést, és helyette a fejlécet felnagyította, és a weboldalak fókuszterületére helyezte. Széles tartalmi felületet használunk manapság, ami a görgetős szempontjából is optimálisabb. Emellett a “csempés” elrendezés is kezd elterjedni, kisebb nagyobb négyzetekbe tagolva a kezdő tartalmat.

Képcsere

Az elmúlt évek stockfotó őrülete kezd lecsengeni. Bár a fotó, mint látványelem megmaradhat, de erőteljesen változik a méret és a stílus. Hódít a faltól falig fotó, aminek tökéletesen tűéles a felbontása, harmonikus a színvilága. A széteső, pixeles fotó tilos, hiszen alapvetően azt a benyomást keltheti, hogy hanyagok, slendriánok vagyunk. Ez nem jó üzenet rögtön az első oldalon a cégről. De a képnek nem csak szépnek kell lennie, ne felejtsük el, hogy üzenethordozó is! Nem elég, hogy gyönyörű a fotó, a márkaépítés szempontjából beszéljen a cégről, legyen mögöttes tartalma, mondanivalója is. Az első benyomás, ugye, nem kell hangsúlyoznunk mennyire döntő lehet.

Grafikus feltámadás

Végre egyre nagyobb teret kapnak a grafikai elemek, a tipográfia. Nem kell egy hosszú szövegnek halálosan unalmas képet mutatnia. Használjuk kreatívan a tipográfiát! Emeljük ki, ami fontos, tagoljunk bekezdésekkel, címekkel, ezek legyenek nyugodtan extra hangsúlyosak. Bátran vegyük elő a szövegek tagolásához a színskálát is. Az egyszerű, letisztult ikonok továbbra is látványos elemei lesznek a weboldalaknak.

Szerepet kap a Z tengely

2016-ban feléled a Z tengely a szakértők szerint, egyre nagyobb teret kap, hogy stílusosan fejezzük ki magunkat. A hagyományos függőleges és vízszintes elrendezés mellett kihasználjuk az oldalak mélységét is. Például egymásra helyezhetünk fotókat, melyek előreugranak vagy hátrébb csúsznak használat közben. Fontos, hogy az arányos elrendezéssel tartsuk kézben a látvány, a láthatóság szempontjait.

HD a weben

A videók népszerűsége elgáncsolhatatlan, egyelőre marad is ez a trend 2016-ban. Az egyre nagyobb képfelbontású eszközök azonban megkívánják, hogy a vizuális témájú weboldalak, ezek a tartalmak már itt is HD minőségben villanjanak fel előttünk. Hangsúlyosan kiemelve természetesen azokat a weboldalakat, ahol a tartalom megkívánja, hogy kifogástalan képminőséget kapjunk. Még nem vágtunk bele, hogy használjuk ezt a mára szinte alapvető eszközt? Szakértőnk itt segít stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat.

Reszponzivitás

Akinek a céges weboldala nem jól olvasható a mobileszközökről, annak bizony nem sok esélye van érvényesülni az online világban, hiszen az internethasználók jelentős része már nem asztali gépekről – és még csak nem is laptopokról – éri el a világhálót, hanem a legkülönfélébb méretű okoseszközökről. A reszponzív, tehát az adott képernyőmérethez (laptop, tablet, okostelefon) automatikusan igazodó megjelenés mára szinte kötelező elem egy új weboldal létrehozásánál. Ez a fajta webdizájn lehetővé teszi, hogy az adott oldal mindig a használt eszköz képfelbontásához igazodva, optimális verzióban jelenjen meg anélkül, hogy ehhez külön mobiloldalt kéne fejlesztetnünk. Így zökkenőmentesebb lesz a böngészés a látogatónak, ez pedig alapvető ahhoz, hogy az oldalunkon tartsuk.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek