Mindig a tartalom lesz a király

2016-04-26

Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.

A magyarok 3 százaléka fizet online „video on demand” (VOD) szolgáltatóknak, amelyektől igény szerinti videó és hanganyagokat lehet letölteni. Az átlag Európában 11, míg hatvanegy vizsgált országban globálisan 26 százalék.  Ebből a szempontból Észak-Amerika és Ázsia-Óceánia vezeti a rangsort 35, illetve 32 százalékos aránnyal – derült ki a Nielsen felméréséből.

„Napjaink összetett médiakínálatában a videoprogramokat letöltésre kínáló szolgáltatók növekedése a média minden szereplője számára kínál lehetőségeket” – jelentette ki Megan Clarken, a Nielsen termékfejlesztési elnöke. – „Mind a közönség, mind reklámozók és tartalomszolgáltatók számára előnyt jelent, ha mélységében is ismerik nem csak a fogyasztók nézettségi dinamikájának változásait, hanem azt is, hogy miért változik. Két dolog soha nem volt annyira érvényes, mint manapság: mindig a tartalom lesz a király, és a fogyasztók egyre jobban igénylik, hogy irányítsák, igényeikhez igazítsák a nézés élményét. Azok a tartalomszolgáltatók, akik mind a két fronton kiemelkedőt nyújtanak, előnyös helyzetbe kerülnek”.

A Nielsen globális video on demand (vod) kutatása során összesen több mint 30 ezer internet használót kérdeztek meg hatvanegy országban, hogy felmérjék a vod nézés és reklámozás módjait. Figyelemre méltó arányt, 65 százalékot érnek el a megkérdezettek közt azok, akik néznek valamilyen igényük szerint letöltött rövid vagy hosszú video tartalmat.

Teljes gőzzel előre!

Amíg az összes válaszadók többsége, 68 százaléka azt mondja, hogy nem tervezi lemondani a hagyományos műsorvételt, azzal a céllal, hogy csak online szolgáltatást vegyen igénybe, addig egyharmaduk (32%) megszüntetné a kábeles vagy műholdas kapcsolatát. Magyarországon a válaszadók 84 százaléka szándékozik hagyományos szolgáltatójánál maradni. Az európai átlag pedig 83 százalék.

Figyelmet érdemel itt egy újabb kutatás az USA-ban, amely szerint azok közül, akik azt mondták, hogy lemondanák a hagyományos műsorvételt, nagyon kevesen váltották valóra tervüket.

„A csak online video szolgáltatások növekvő népszerűsége továbbra is nyomást gyakorol a hálózati, kábeles és műholdas tartalomszolgáltatókra, de valószínűtlen, hogy bármelyik is eltűnne” – mondta Clarken. – „Egyes fogyasztók ugyan visszavesznek a hagyományos tévé szolgáltatások használatából, de sokan nem vágják el teljesen a szálakat. Legtöbb néző számára az online és hagyományos szolgáltatások nem zárják ki, hanem kiegészítik egymást. Sőt, inkább a video programok online, hálózati és többcsatornás szolgáltatói találkoznak ugyanazokkal a kihívásokkal;  mint például a fogyasztók elvárásainak gyors változása, a túlkínálat, illetve a tartalom költségeinek emelkedése. Rövidtávon nem a szolgáltatások lemondása fenyeget leginkább. Ugyanis a fogyasztók értékelik a prémium színvonalú szolgáltatások vagy hálózatok előnyeit. Inkább választják a csatornák karcsúbb csomagjait, amelyek megfelelnek igényeiknek és pénztárcájuknak”.

Jelenleg a média környezetének egyetlen szilárd jellemzője a folytonos változás. Lehet, hogy amikor betört a piacra az igény szerinti videó anyagok letöltése, csak újabb tényező jelent meg, amely növeli a média széttöredezettségét. De mindenképpen folytatódik vele a vad vihar, amelybe a telekommunikáció most már több mint egy évtizede belekerült. És egyhamar nem csillapodik a változások ereje. A nézők megnyerése soha nem volt nehezebb, mint jelenleg. Bár a változás és a bizonytalanság nehézségeket okoz a tartalomszolgáltatóknak, fontos számukra, hogy mozgékonyak, rugalmasak maradjanak, és elébe menjenek a következő kihívásoknak.

/piacesprofit.hu/

Vissza

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben

Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019. 04. 02.
Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája…
Bővebben
További hírek