Baumit

ID-Pentacom Kft

Kategória:
Márkasite, Az Év Kreatív megoldása, Az Év technológiai megoldása, Kereskedelem
A pályázat elérhetősége:
https://baumit.hu/
Szavazás állása 2

Marketing célok:

A Pentacom készítette el a 27 országban jelen lévő Baumit nemzetközi honlapját, amely a Baumit által kínált magas minőségű termékeket és megoldásokat mutatja be Törökországtól Angliáig. A többnyelvű, Adobe AEM tapasztalatokra épülő CMS-t Laravel framework-ben hoztuk létre, amellyel azt a célt kívántuk elérni, hogy az online tartalmak a Baumit országok adminisztrátorai számára a lehető legszabadabban, korlátok nélkül legyenek szerkeszthetők úgy, hogy a tartalom feltöltése során könnyedén tudják alkalmazni a Baumit online styleguide elemeit. Ezzel biztosítani tudjuk az adott ország igényeire szabott, de ugyanakkor egységes arculati megjelenést mind a 27 országban. A honlapon a Baumit által kínált termékek műszaki paramétereinek ismertetésén túl megtalálhatók edukatív tartalmak, amelyekkel a Baumit termékeket és megoldásokat még nem ismerő felhasználók számára nyújt a honlap részletes tájékoztatást. A honlap része a teljesen saját fejlesztésű blogrendszer, amely kategorizáltan ad mély betekintést a hőszigetelő rendszerek, vakolatok és homlokzatok világába. A felhasználók tájékozódását szintén a projekt részeként elkészült kalkulátorok segítik, amellyel egyes termékek anyagszükséglete kiszámolható. A honlapba integrált színminta- igénylő alkalmazás lehetővé teszi, hogy az elsősorban lakossági felhasználók a Baumit kereskedelmi partnereihez vakolat színmintákat rendelhessenek, így saját házukon, épületükön próbálhassák ki a Baumit Life 888 színe közül a számukra legszimpatikusabb vakolatszínt. A honlapon elérhetőek nem csak a magyar, hanem az összes többi Baumit ország referenciaépületei. Ezen az oldalon nem csak képgaléria, hanem az épület tervezője, kivitelezője és a felhasznált Baumit termékek adatai is megtalálhatók. A Baumit álláshirdetéseit külön modul kezeli, amelynek köszönhetően a meghirdetett állások között telephely, végzettség és az állás típusa alapján tudnak keresni a honlap látogatói. A honlap keresőmotorjának alapja ElasticSearch. A Baumit weboldal tervezése során az egyik legfontosabb szempont volt, hogy mind a közép- mind a nyugat-európai online tartalomfogyasztási trendeknek megfelelő mobilkészülékeken is hibamentesen fusson. A fejlesztést részletes Hotjar és Google Analytics adataira épülő online és személyesen lefolytatott mélyinterjúk előzték meg. Ennek során feltérképeztük a tipizálható user journey-ket, azonosítottuk a dead end és exit pontokat. Ezek elkerülésére UX designer kollégáink hoztak megoldásokat, amelyek megfelelő működését a honlap indítása után A/B teszteltük. A fejlesztés során kiemelt figyelmet fordítottunk a keresőoptimalizálásra. Elmondható, hogy részben az új honlapnak is köszönhetően globálisan megduplázódott a Baumit honlapok látogatóinak száma az elmúlt hónapokban. Többnyelvű országok (pl. Svájc, Belgium) különböző nyelvű közösségeinek igényei is kiszolgálhatóvá váltak az új honlapnak köszönhetően.

Célcsoport:

A honlap célcsoportját elsősorban az építkező, felújításon gondolkodó lakossági felhasználók és a szakemberek (tervezők, kivitelezők, beruházók) jelentik. A két nagy célcsoport tartalomfogyasztási szokásai merőben eltérőek. A lakosság elsősorban a termékek, szolgáltatások ismertetését keresi az oldalon, míg a szakemberek a termékspecifikus műszaki részletek iránt érdeklődnek. Ezekre a jelentős különbséget mutató tartalomfogyasztási szokásokra is UX megoldásokat találtunk a fejlesztés során.

Vissza

További pályaművek a kategóriában