Platypus: a Finlit Story koncepció - weboldal és applikáció

OTP Fáy András Alapítvány

Kategória:
Az Év Kreatív megoldása
A pályázat elérhetősége:
https://www.otpfayalapitvany.hu/portal/landing
Szavazás állása 53

Marketing célok:

Az OTP Fáy András Alapítvány a pénzügyi tudatosság oktatásának érdekében legújabb termékfejlesztésénél megvizsgálta, milyen hatékony módszertanokat, tartalmakat és IT megoldásokat kombináljon egyedi módon ahhoz, hogy a fiatalság körében is sikeres, szerethető, ugyanakkor edukációs szempontból is tartalmas terméket fejlesszen. A játékkoncepció tervezési szakaszában nagy hangsúlyt fektettünk az előzetes mérésekre: a szinkronhangok, a pedagógiai igények, illetve megnyerhető ajándékok tekintetében is. Így született meg a Platypus univerzum, amely egy applikációból (Platypus: A Finlit Story) és egy weboldalból (www.platypus.hu) áll. Az applikációban a felhasználóknak többféle ügyességi pályát kell teljesíteniük ahhoz, hogy a pénzügyi romlásba taszított galaxisokat megmentsék. A játékban a pénzügyi tudás megjelenik a népszerű toposzra épített narratívában (univerzum megmentése), a pénzügyi kihívásokban, a megszerezhető pontok, valamint a gazdálkodási folyamatok kezelésében (hiteltörlesztés, licitálás). A játékmechanizmus használja a gamifikáció elemeit: a felhasználók pontjaikkal a weboldalon található Licitshopokban tudnak gazdálkodni és jótékonykodni. Ehhez a funkcióhoz kapcsolódó IT technológiai megoldás: egy titkosított, digitálisan aláírt üzenetben küldik fel a kliensek a pontokat a szerver számára, amely egy algoritmus segítségével intrapolálja, ezáltal ellenőrzi is a felküldött vagyon mennyiségét. A pontok a jóváírás során egy Google Felhőben futó valós idejű adatbázisba kerülnek (Firebase Realtime Database). Ezekkel a pontokkal tudnak a diákok licitálni a nyereménytárgyakra. A Platypus univerzum a 3 szinten megvalósuló hatékony tudásátadás mellett (lexikális, gyakorlati, kompetencia fejlesztés) egy szórakoztató, izgalmas, kihívásokra épülő ingyenes edutainment megoldást kínál a felhasználók számára. Az app és a weboldal önmagában is használható, ugyanakkor a teljes játékélmény a kettő kombinációjával érhető el.

Célcsoport:

10-19 év

Videó:

Vissza

További pályaművek a kategóriában