Pár módszer, hogy ne csak nézelődjenek, vásároljanak is honlapunkon

2018-08-24

A CTA, vagyis a call-to-action típusú ikonok azok, amelyek aktivitásra csábítják a felhasználókat. Kommentelésre, megosztásra, regisztrálásra, sőt vásárlásra. Nem mindegy azonban, hogy ezek az ikonok hogy néznek ki és hol helyezzük el őket a honlapon.

Ideális esetben a cégünknek van egy megnyerő, izgalmas honlapja, ami egyrészt egyszerű, másrészt mobilbarát. Keresőszavakkal is tele van szórva, hogy jó pozíciót szerezzen a keresőmotoroknál.

De hiába látogat el valaki rá, mégsem biztos, hogy tranzakció is lesz belőle. Márpedig ezt szeretnénk. Csakhogy a bizalom nem alakul ki egy nap alatt. Azt ki kell érdemelni, meg kell alapozni, fel kell építeni.

 

Előszoba

Ahelyett, hogy rögtön átirányítanánk potenciális vevőinket egy – már vásárlásra alkalmas – landing page-re (fogadó oldalra), talán érdemes egy előszobát kreálni nekik, ahol eldönthetik, hogy érdekli-e őket az ajánlat, a termék, az ezekkel kapcsolatos információ, avagy sem.

Így nem érzik siettetve magukat, ismerkedhetnek még a márkánkkal, a cégünkkel, a termékünkkel. Főleg ha ebben az előszobában felajánlunk neki valamit, például azt, hogy feliratkozhat az ingyenes hírlevelünkre vagy megnézhet egy videót a termékről, annak használatáról mutatnak neki ötleteket 1-2 perces bejátszásban. Addig is időt tölt a fogyasztó a termékünkkel, gondolkodik rajta, ismerkedik vele.

 

Nem kell mindenhova nagy, piros gomb

Azt gondolhatnánk, hogy minél több az aktivitásra felszólító ikon, annál több lesz maga az aktivitás. Pedig itt is a “kevesebb több” alapelve érvényesül.

Ne legyen mindenhol cselekvésre felszólító, úgynevezett CTA-ikon (call to action), mert az megzavarja és túlterheli a fogyasztót, aki csak most ismerkedik a cégünk kínálatával és üzeneteivel.

Ha túl sok opciót adunk neki (iratkozzon fel a hírlevelünkre, jöjjön el a rendezvényünkre, vegye meg a terméket stb.), akkor lehet, hogy nem tud hirtelen választani. Elbizonytalanodik. Tudatosan vezessük végig a látogatót a vásárlás folyamatán, melynek ugye csak az utolsó állomása a megrendelés és a fizetés.

Egyébként ránk sem vet jó fényt, ha túl sok felhívó gombbal zsúfoljuk tele az oldalunkat. Kétségbeesettnek tűnhetünk tőle. Senki nem akar egy olyan oldalt, ami azt kiabálja: “Vásárolj már, vásárolj már!”

 

 

 

Fogyasztói vélemények

Ha tetszetős és minőségi is a termékünk, az emberek hajlamosak azt gondolni: “Túl szép, hogy igaz legyen.”

A közösségi bizonyíték a legjobb marketingeszköz. Az, amikor a vevőink visszajönnek és elmondják, hogy miért vált be nekik a produktum, amit kínálunk. Egy felmérés szerint a fogyasztók 63 százaléka hajlandóbb olyan honlapról vásárolni, ahol a vevők visszajelzéseit és véleményeit is látja. Ezek az idézetek aranyat érhetnek.

Ha van rá lehetőség, még jobb ha a vevő fotója is társul a pozitív vélekedéshez. Az arckép közléséhez persze a hozzájárulása kell, fontos, hogy nyoma maradjon annak, hogy az illető áldását adta fényképének felhasználására. Méghozzá ingyen. Ez a szó is jelenjen meg a kommunikációban, amikor egyeztetünk vele a közlésről.

 

Lead-generálás

Leadnek nevezi a marketing-szakirodalom azt, aki érdeklődik a termékünk iránt, vagy árajánlatot kért tőlünk. A lead-generáláshoz szükságünk van a potenciális vásárló adataira.

Az érdeklődők beszerzése, begyűjtése a honlap számos helyén lehetséges. Már csak azért is, mert többféle látogatónk van (érdeklődő/lead, vásárló, promotáló stb.), és mindegyikből mást akarunk kihozni. A látogatót érdeklődővé tenni, az érdeklődőt vásárolóvá és így tovább.

A megoldás: tucatnyi “vásárlás” gomb helyett, helyezzünk el különböző CTA-ikonokat a honlapon, és gondoljunk át alaposan, melyik ponton melyikre van szükség, annak függvényében, hogy a weboldal azon részét mely célközönségünknek szántuk. Máshol tart a vásárláshoz vezető folyamatban az, aki a termékismertető videót nézi, és az aki a rendezvényünkre szóló meghívót olvassa épp el.

A lead-generáló CTA-kat elhelyezhetjük többek között egy blogposzt végén, vagy a honlap szélén, esetleg egy jó megszerkesztett kép/banner formájában, ami mozog, ahogy az egérrel legurigázunk az oldal aljára.

 

Adatlap kitöltés

Ha eljut a látogató a landing page-re, ott ugye azt akarjuk elérni, hogy töltse ki a regisztrációs formulát, amitől nekünk majd hízik az adatbázisunk. Ezt könnyebben érjük el, ha a “küldés” gombban van egy kis kreativitás. Ha például felkínálunk neki valamit, mondjuk ingyenes információs anyagot, akkor legyen ez az ikonon: “Az ismertető letöltése.” Ennek megszerzéséhez kellett megadnia az adatait.

 

/piacesprofit.hu/

Vissza

AI alapú marketing megoldások

2024. 04. 15.
Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (AI) megjelenése forradalmasította a marketing világát. Az AI nem csupán egy új technológiai trend, hanem egy olyan eszköz, amely lehe…
Bővebben

“Az oldal elindítását nem lezárásának, hanem sokkal inkább valami új kezdetének tekintjük.”

2024. 04. 13.
Mai interjúnkban a Szerencsejáték Zrt. csapatát kérdeztük, akik E-kereskedelem kategóriában Minőségi, Márkasite kategóriában pedig Az Év Honlapja díjat nyerték el.  Nagy figyelmet…
Bővebben

“Nem csak prédikálni akarunk a digitális fenntarthatóságról, hanem tenni is érte.”

2024. 04. 11.
Mai interjúnkban a NeoInteractive csapatát kérdeztük, akik két pályázatukkal is elismerést nyertek el. A 'Zöld honlap, Zöld holnap' weboldalukkal B2B weboldalak kategóriába…
Bővebben
További hírek