Hogyan érj el weboldalladdal jobb helyezést a Google keresőben?

2019-04-02

Egy vállalkozás sikere nagy mértékben múlik azon, hogy mennyire hatékonyan tudnak új ügyfelet szerezni. Ennek az ügyfélszerzésnek a legolcsóbb és egyben az egyik leghatékonyabb formája a weboldal. A weboldal sikere pedig azon múlik, hogy mennyire könnyen találnak rá leendő ügyfeleink. Hol máshol találnának ránk a legkönnyebben, mint a Google kereső segítségével. Léteznek persze már alternatívák is, de ha jól van elkészítve és kellő figyelmet fordítunk rá, akkor ingyenesen is képes lesz számunkra új ügyfeleket hozni.

A Google találati lista első oldalán elhelyezkedő weblapok a keresések 80%-át elviszik. De ha képesek leszünk feltornászni magunkat erősebb kulcsszavakkal az első 5 hely valamelyikére, akkor többet nem kell komoly pénzeket fordítani az ügyfelek megtalálására, jönni fognak maguktól is.

Google a találati listára az alábbi tényezők figyelembevételével helyezi el az oldalakat. Ha szeretnénk minél előrébb kerülni, akkor ezekre különösen nagy hangsúlyt kell fektetnünk.

▪ Weboldal megfelelő programozása - Ahhoz, hogy a keresőrobotok minél gyorsabban és akadálymentesebben tudják feltérképezni az oldalunkat.
▪ Tartalom - Ez a legfontosabb. Témábavágó leírást kell írni, ami tartalmazza a megfelelő kulcsszavakat. Ne feledkezzünk el az összetett kucsszavakról sem. Gondolkodjunk a látogató fejével. Mire kereshetnek rá?
▪ Meta tagek használata - Oldalak címe és leírása a megfelelő kulcsszavakkal. A helyes kitöltése értékes helyezést jelenthet számunkra. Nagyon figyeljünk oda. 
▪ Domain név - Ez már nem annyira fontos tényező, de azért ha tehetjük, akkor válasszunk olyan domain nevet, ami utal a szolgáltatásunkra.
▪ Oldalon eltöltött idő - Ha ki kellene emelni egyet a listából, ami meghatározza a weboldal helyezését a Google találati listán, akkor az ez lenne. Mivel a Google a látogatók "visszajelzése" alapján rangsorolja az oldalakat, ezért az a legfontosabb, hogy mennyi időt töltenek el az adott oldalon. Ha sokat, akkor biztos azért, mert az az oldal arról szól, amit kerestek és ezért értékes.
▪ Külső linkek - A linkek még mindig fontos szerepet játszanak. A külső linkek lehetőleg relevánsak legyenek a mi oldalunkkal.
▪ Honlap kora - Sokan túlértékelik a weboldal korát. Az jó dolog, ha már egy ideje fenn van a világhálón, mert akkor megbízik benne a Google. De pusztán csak azért mert létezik nem fogunk előnyt élvezni másokkal szemben. Csak ha folyamatosan frissül a tartalom és a Google látja, hogy foglalkozunk vele.

Ahogy a fenti listán is látszik a Google jó helyezés a megfelelő beállításokon kívül a látogatók megszerzésén és az oldalon eltöltött viselkedésüktől függ. 

 

A következőkben a látogatószám növelésre adunk néhány tippet:

  • Google Adwords hirdetés - A feladat nem más, mint egy pár soros hirdetést írni a Google felületén és cserébe megjelenünk a fizetett hirdetések között. Valóban nagyon vonzó lehetőség, de cserébe minden egyes kattintásért fizetnünk kell, akik a weboldalra jönnek. Még azokért is akikből nem lesz ügyfelünk.

 

  • Facebook kampány - Ez hasonló az előbb említett Google Adwords hirdetésekhez. Meghatározott összegért cserébe valamennyi embernél megjelenik a hirdetésünk és a látogató vagy rákattint vagy nem. Nagyon jó módszer, mert viszonylag kevés összegért cserébe sok embert érhetünk el. Hátránya, hogy azért is fizetünk, hogy valaki csak látta, de nem is reagál rá.

 

  • Facebook oldal létrehozása - Sok ismerősünk van a facebook oldalon? Kérjük a segítségüket. Hozzunk létre egy facebook fiókot a vállalkozásunknak és hívjuk meg az ismerősöket. Ha nagyon szépen kérjük őket, akkor biztos meg is osztják vállalkozásunk bejegyzését és így egyből az ő ismerőseik is értesülni fognak rólunk. Nagyon sok embert tudunk így kevés munkával elérni. Használjuk ki ezt az ingyenes lehetőséget.

 

  • Közösségi csoportok - Kicsit boncolgassuk tovább a Facebook ingyenes lehetőségeit. Gondolom azzal nem lepek meg senkit, hogy vannak a facebookon különböző csoportok, akik egy adott témára épülnek. Keressük fel ezeket, csatlakozzunk hozzájuk és lépjünk kapcsolatba az ott lévő emberekkel. Egyrészt partnereket is találhatunk, másrészt ha megosztjuk párszor a weboldalunk adott linkjét, akkor egy rövid ideig sok látogatót tudunk a weboldalunkra irányítani.

 

  • Fórumok használata - Ez egy kevésbé ismert módszer a weblapunk népszerűsítésére. Kicsit hasonló, mint a facebookos csoportok, de valamivel több munkát igényel. 

 

  • Linkcsere - A fenti módszer kicsit lebutított változata. Kiteszik a mi hirdetésünket, cserébe viszont mi is kitesszük az ő hirdetésüket. Miért is népszerűsítsek valakit a saját oldalamon? Miért is hagyjam, hogy a látogatóim elmenjenek az ő oldalára? Pont az lenne a célom, hogy az enyémre jöjjenek, ne pedig hogy elmenjenek. Egy komoly vállalkozásnak az imidzsét eléggé lehúzza, ha hirdetésekkel van tele az oldala.

 

  • Kereső optimalizálás - A Seo vagy más néven keresőoptimalizálás. A lényege, hogy weboldalunk a Google találati listán a megadott kulcsszavakra minél jobb helyezést érjen el. Itt természetesen nem a fizetett hirdetésekről van szó. Mindanyiunk célja az, hogy a weboldalunk anélkül is vonzza a látogatókat, hogy fizessünk érte. 

 

  • Konkurencia elemzése - Ahhoz, hogy mindig egy lépéssel a többiek előtt járjunk néha-néha valami újdonságot kell nyújtanunk a látogatók számára. Ha viszont kifogytunk az ötletekből nézzük meg, hogy a konkurencia mivel rukkol elő. Egy jó tanács. Ne csak a helyi versenytársakat figyeljük. Gondolkodjunk nagyban. Nézzük meg mi a helyzet külföldön. Miért is ne mi hozzuk be az új trendeket?

 

Fontos, hogy mindennek az alapja a jó weboldal. A látogatókat nem csak megszerezni kell, hanem meg is tartani.

Vissza

Az Év Honlapja workshop

2019. 06. 06.
2019-ben is megrendezésre kerül Az Év Honlapja workshop! 
Bővebben

Hogyan legyen felhasználó-központú a weboldalad?

2019. 04. 15.
A felhasználó-központú design egy olyan kifejezés, melyet a termékgyártók használnak az emberek számára történő tervezés folyamatának leírására. A felhasználó-központú design olyan mego…
Bővebben

Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019. 04. 09.
Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy fe…
Bővebben
További hírek