Emojik használata, a jobb átkattintási arányért

2019-04-09

Az emojik sokáig csak a fiatalabb generációk kommunikációjának részét képezték, mára azonban a mainstream online kommunikáció részévé váltak. Nem lehet úgy kiküldeni egy e-mailt vagy felrakni egy posztot, hogy ne szerepeljen benne egy-két emoji. De hol és hogyan használd ki tudatosan az emojikat? 

Ahhoz, hogy ki tudj tűnni a tömegből megkülönböztethetőnek kell lenned. Csak akkor tudnak kapcsolódni a cégedhez az emberek, ha észreveszik a tartalmad. Ebben segítenek az emojik is, annak ellenére, hogy ma már nem számítanak újdonságnak a weben. 

A neten jelenlévők 92 százaléka használ emojikat a kommunikációja során. Egyrészt azért, mert segítségükkel felhívhatjuk magunkra a figyelmet, másrészt mert a vizsgálatok szerint hatékonyan képesek javítani az átkattintási arányt akár az e-maileknél, akár a közösségi médiában, sőt még a Google találati oldalakon is. Ráadásul közvetlenebbé, emberibbé teszik a kommunikációt. Az emberibb kommunikációhoz hozzátartozik az emojik használata is, hiszen jellemzően az emberek közötti online kommunikációban használjuk őket. Ráadásul egyre többet: sok esetben átveszik a szavak szerepét. Egy kutatás szerint a fiatalabb korosztály 68 százaléka kényelmesebben fejezi ki az érzéseit olyan ábrák, képek segítségével, mint amilyenek az emojik is. 

◾ Emojik az e-mailben

A leghatékonyabban az e-mail tárgysorokban használhatók az emojik. A márkák 56 százaléka tapasztalt magasabb megnyitási arányt, amikor emojikat kezdett használni az e-mailjei tárgysorában. Emellett az átkattintási arány is javult, és a felhasználók elégedettebbek voltak a tartalommal. Fontos azonban hogy nem csak a tárgysorban, de a szövegben is érdemes emojikat elhelyezni. Az itt megjelenő emojik is javítják az átkattintási arányt az oldaladra.
Egy vizsgálat szerint 93 százalékos javulást lehet elérni az átkattintási arányban a használatukkal. Arra azonban érdemes odafigyelni, hogy nem minden e-mail kliensnek jeleníti meg normálisan az emojikat. Másrészt pedig mindig figyelembe kell venni a közönségedet is, azt, hogy mennyire nyitottak az emojikra. Tehát, míg az 1980-2000 közötti generáció 68 százaléka fejezi ki az érzelmeit emojikkal és képekkel, addig a 65 év felettieknek csak 37 százaléka. 

Ráadásul e-maileknél azért is hasznosak az emojik, mert egyébként is korlátozott a rendelkezésedre álló tér a címsorban, így ha szavak helyett használod őket, többet mondhatsz el. 

◾ Emojik a közösségi médiában

A közösségi média szintén jó terepe az emojiknak, hiszen segítségükkel érzelmeket közvetíthetünk. Márpedig a kutatások szerint az érzelmekre ható üzenetek sokkal hatásosabbak működnek a közösségi médiában. Nem véletlen, hogy a Facebook felhasználói naponta 60 millió emojit használnak. Természetesen nem csak a Facebookon, de az Instagramon is helyük van az emojiknak: az emojikkal ellátott posztok 47,7 százalékkal emelik meg az interakciók számát. Az emojik használata teljesen természetesnek hat a közösségi médiában, hiszen nagyon gyakran találkozhatunk velük, így igazán nem kell óvatosnak lenni.
Ennek ellenére használatuk révén ki tudsz emelkedni a többi cég közül. 

◾ Emojik a SEO-ban

Most már akár a Google találati oldalain is megjelenhetnek azok az emojik, melyeket a meta címsorokban állítunk be. Mivel itt ritkábban találkozni emojikkal, ezért sokkal jobban fel tudják hívni a figyelmet a weboldaladra, mint akár a közösségi médiában. Ráadásul a Google keresőjében még emojikra is rá lehet keresni.
Azt is fontos észrevenni, hogy azok a találatok kapják a jobb helyezést, melyek meta címsorában szerepel az emoji. Márpedig a kattintások legnagyobb részét mindig az első 1-3 találat viszi el. Tehát, ha a meta címsorodban odaillő, kifejező emojit használsz, akkor nem csak figyelemfelkeltőbb lesz a címsorod a találatok között, hanem egy esetleges emojira keresésnél előre is kerül a találati oldalon. De ugyanígy használhatod az emojikat a meta leírásodban, a különbség csak annyi, hogy ezt nem veszi figyelembe rangsorolási tényezőként a Google. 

◾ Emojik a Chatbotokban

Amennyiben chaten is kommunikálunk a közönséggel, akkor előre lépés lehet, ha ezt nem csak egy meghatározott időkereten belül tesszük, hanem a nap 24 órájában a hét minden napján. Itt lépnek a képbe a chatbotok. A Wise Merchant felmérése szerint, az emojik alkalmazásával az Air Tailor például 100 százalékkal tudott növekedni. És ha ez a stratégia náluk működött, akkor nálad is működhet. Annál is inkább, mert a chatbotoknál különösen fontos, hogy az emojik használata révén emberibbé tehető a kommunikáció

 

Összességében tehát elmondható, hogy ha különbözni akarsz és némi előnyt szerezni, akkor érdemes emojikat használnod. Az emojik révén felhívod a figyelmet az üzenetedre, és a márkádat emberibbé teszed. Nem mellesleg pedig, ha sikerül a megfelelő emojit kiválasztanod, akkor még az átkattintási arányt is javítod.

 

/a Webshark cikke alapján készült/

Vissza

Hogyan lett egy ötletből „Az Év Honlapja”? – A FutureManagement útja

2025. 06. 02.
Egy weboldal, amiben nemcsak funkciók és pixelek, hanem munka, csapat és hit is van. "Az Év Honlapja 2024" elismerés számunkra nem csak egy díj, hanem visszaigazolása ann…
Bővebben

Digitalizáció: A jövő, ami már itt van

2025. 05. 28.
A digitalizáció mélyreható átalakulást hozott az ingatlanközvetítői piacon, amelyre a sikeres vállalatoknak gyorsan és rugalmasan kell reagálniuk. A Duna House esetében ez a válasz az i…
Bővebben

„Reményt is adunk, nem csak tudást” – Az SNI SULI forradalmasítja az érzékenyítést az online térben

2025. 05. 23.
Az alábbi interjúban az SNI SULI csapatával beszélgettünk, akik Magyarország első olyan online streaming platformját hozták létre, amely kifejezetten az ADHD-s, autista, diszlexiás és m…
Bővebben
További hírek