Mik azok a mikro-pillanatok a webdesignban és hogyan használd őket?

2019-09-02

Sokféleképpen meg lehet közelíteni a felhasználó-központú webdesign kérdését. Az egyik ilyen, ha a mikro-pillanatok alapján tesszük ezt. Ehhez persze tudni kell, hogy mik is azok a mikro-pillanatok, és hogyan gondolkodjunk a webdesign során mikro-pillanatokban.

Mik azok a mikro-pillanatok?

A Google meghatározása szerint mikro-pillanatra akkor kerül sor, amikor az emberek valamely eszközükhöz fordulnak, annak érdekében, hogy segítségével megtegyék, amit akarnak. Ez lehet tanulás, vásárlás, valaminek a megtekintése, vagy egy cselekvés.

A mikro-pillanatok fontossá váltak az elmúlt években, elsősorban annak köszönhetően, hogy az okoseszközök – mint amilyenek a mobiltelefonok és a tabletek – az emberek életének alapvető részei lettek. Egyre jobban belefáradunk az e-mailek, az üzenetek és hirdetések sokaságába: telítődik a piac. Az emberek nem tudnak megemészteni már annál több információt, mint amennyit jelenleg is rájuk zúdítanak, egész egyszerűen azért, mert nincs több idejük a feldolgozásukra. Ez pedig azt jelenti a marketingesek számára, hogy új, hatékonyabb megoldásokat kell találni a fogyasztók figyelmének megszerzésére. A mikro-pillanatok megértése és a mikro-pillanatokban történő gondolkodás ezt teszi lehetővé.

A mikro-pillanatok 4 fő kategóriája

  • Tudni akarom pillanatok – ami arra utal, hogy egy adott pillanatban a felhasználó valamire online rákeres, de nem feltétlenül azzal a szándékkal, hogy vásároljon. Információkat akar egy bizonyos témában.
  • Meg akarom tenni pillanatok – amikor a felhasználók meg akarnak tenni valamit, akkor weboldalakat keresnek, melyek segítenek egy bizonyos feladat végrehajtásában vagy csak egy új élmény megélésében.
  • Menni akarok pillanatok – amikor a felhasználóban felmerül az igény, hogy tegyen valamit, akkor a weben keres egy helyi üzletet, mely kielégíti az igényét: ez lehet egy étterem, egy üzlet vagy egy mozi.
  • Vásárolni akarok pillanatok – ami arról szól, hogy a fogyasztó venni akar valamit. A döntéshez pedig szüksége van segítségre.

Annak érdekében, hogy ki tudjuk használni ezeket a mikro-pillanatokat és egy hatékonyabb, meggyőzőbb felhasználói élmény jöjjön létre, meg kell érteni, hogy ezek a mikro-pillanatok nem cég-, hanem fogyasztófüggők.

A látogatók igényeinek felmérése

Az előbb felsorolt felhasználói igények kielégítéséhez először azonosítani kell, hogy miért érkeznek a weboldaladra. Ennek érdekében elemezni kell a látogatókat, azok viselkedését, és meg kell érteni, hogy mely szükségleteiket tudja a legjobban kielégíteni a weboldalad.

A mikro-pillanatok azonosításának eszköze, ha az angolul 5W-nek nevezett kérdésekre választ adunk:

  • Ki – azonosítsd a célközönséged a demográfiai adatai és a problémái alapján. Határozd meg, hogy kik látogatják leggyakrabban az oldalad és melyek a közös jellemzőik.
  • Mit – azonosítsd be, hogy mit keresnek a felhasználók, mielőtt megérkeznének a weboldaladra. Milyen kulcsszavakat használnak? Az emberek sokszor hasonló dolgokat keresnek, csak máshogy fogalmazzák meg.
  • Mikor – ez leginkább a “menni akarok” mikro-pillanatról szól. Amikor az emberek egy bizonyos hely iránt érdeklődnek, akkor a nyitvatartási időre keresnek rá, vagy bizonyos eseményekre. Figyelned kell erre, annak érdekében, hogy meghatározhasd, mikor a legjobb elindítani egy kampányt vagy meghirdetni egy eseményt.
  • Hol – annak meghatározása, hogy hol tartózkodnak az emberek, amikor rátalálnak a weboldaladra. Például a közeli irodaházból keresnek mondjuk rá egy étteremre, és annak legtöbb vendége onnan is érkezik.
  • Miért – az oka annak, hogy miért keres rá egy felhasználó a weboldaladra. Ha ezt kideríted, akkor a szükségleteikhez tudsz igazodni.

Az igények alapján készülő webdesign

Amint sikerült beazonosítani a leggyakoribb okokat, amiért az emberek a weboldaladra érkeznek, elkezdődhet a webdesign készítése. Az embereknek azonnali válaszok kellenek, amikor valamire online keresnek rá. Ezért annak érdekében, hogy visszatérjenek a weboldaladra, ki kell elégítened az igényeiket, mégpedig a lehető leggyorsabban és legegyszerűbben.

Ha például egy látogató azért érkezik a weboldaladra, hogy tanuljon valamit, akkor neked a lehető leggyorsabban meg kell adnod számára a szükséges információkat. Lehet egy jó, témába vágó oldalad a blogodon, egy részletes GYIK-od vagy egy jól használható keresőd, az információknak a céloldalon a rendelkezésükre kell állniuk. Győződj meg tehát arról, hogy a vonatkozó részeket könnyen észreveszik és használni is tudják.

Azon igények kezelése érdekében, amikor tenni akarnak valami, vagy menni akarnak valahová a látogatók, győződj meg arról, hogy a nyitvatartási idő jól látható a számukra. Ha van valamilyen éppen zajló eseményed, akkor jelenítsd meg azt a céloldalon! Lehetnek az eseményeknek különálló oldalaik is, de legyenek elérhetők a főoldalon is.

Amikor a felhasználók vásárolni akarnak valamit, akkor egyből a termék érdekli őket. A legjobb termékeidet helyezd el a főoldalra, vagy használj személyre szabott tartalmat, hogy azokkal a termékekkel találkozzanak, melyek érdekesek lehetnek számukra a korábbi interakciók alapján. A termékeidet rendezd kategóriákba és győződj meg arról, hogy a keresés elég jól működik ahhoz, hogy ezeket könnyen megtalálják.

Forrás: http://blog.webshark.hu
Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek