15 tipp a hatékony B2B marketinghez – 2.rész

2019-09-23

Ha B2B marketing kommunikációról van szó, akkor van 15 olyan gyakorlatias tipp, melyek segítségével exponenciálisan meg lehet növelni a leadeket. Mindenki egy meghatározó sablonstratégiára vágyik, amivel elérhetik üzleti céljaikat, de nincs két egyforma cég, így nincs két egyforma B2B stratégia sem, mivel eltérő a célközönség, az erőforrások és a kínálat a különböző vállalatoknál.

8. Kínálj testreszabott tartalmakat

A B2B leadgenerálás többek között abban is különbözik a B2C stratégiától, hogy egy termékkel nem csupán egy személyt, hanem egy vállalat több döntéshozóját is meg szokás célozni. Azonban egy marketingmenedzser más szempontok alapján keres, mint például egy vezető pozícióban álló munkatárs az értékesítésről.

A cél tehát, hogy egy termékhez több landing oldalt is készíts, amelyek ezeket a különböző szinteket és érdekeket képviselő döntéshozókat célozzák meg.

9. Tarts webináriumokat

Megeshet, hogy valakinek csupán annyi hiányzik a konverzióhoz, hogy lásson és halljon téged, és meggyőződhessen arról, hogy egy valódi profival köthet szerződést. A webináriumok tökéletes lehetőséget kínálnak szakértelmed demonstrálására, és kiváló eszközei a tartalommarketingnek is.

A webináriumok azzal is segíthetik a B2B leadgenerálást, hogy a megtekintéseket regisztrációhoz (email címmel) kötöd, vagy felhívod webhelyed látogatóinak figyelmét arra, hogy feliratkozással az elsők között értesülhetnek közelgő webináriumjaidról.

10. Készíts videókat

A videómarketing már évek óta dübörög az interneten, hiszen ma már mindenkinek a zsebében ott lapul egy okostelefon, ami lehetővé teszi, hogy az ember bárhol és bármikor audiovizuális tartalmakat élvezhessen.

Első körben bemutathatod cégedet egy rövid felvétellel, majd áttérhetsz a hasznosabb tartalmakra is.  A videók megosztására pedig a legalkalmasabb hely a YouTube, a világ második legnagyobb keresőmotorja a Google után. Néhány kifejezetten YouTube-ra jellemző SEO taktikával még több eséllyel jelenhetsz meg ezekben a kiemelt pozíciókban.

11. Írj e-könyvet

Az e-könyvek szintén hasznosak lehetnek a leadgenerálásban, hiszen megmutathatod velük az olvasóknak, hogy iparágad hiteles szakértője vagy. A lényeg, hogy valamilyen értéket kínálj vele lehetséges ügyfeleidnek.

12. Indíts podcastet

A podcasteket ritkán emlegetik a B2B leadgenerálás kapcsán, pedig nagyszerű cégek közötti marketinglehetőségeket is kínálnak. Mivel csupán egyszer kell felvenni őket, és aztán akárhányszor visszajátszhatók, így hosszútávú leadvonzó erőforrásokként szolgálhatnak márkád számra.

13. Készíts infografikákat

Az inforgrafikák még a legszárazabb információkat is emészthetőbbé teszik. Infografikákat készíthetsz saját magad, de alkalmazhatsz grafikus designert is, aki garantáltan egyedi infografikákat készíthet majd neked.

 Fontos, hogy ezeken az ábrázolásokon megjelenjenek márkád elérhetőségei is, hogy az érdeklődők könnyedén rátalálhassanak webhelyedre, illetve online profiljaidra.

14. Alkalmazz élő chatet webhelyeden 

A legjobb megoldás chatbotot alkalmazni a webhelyen, amely nem csak az év minden napjának minden percében készen áll az érdeklődők kérdéseire, hanem számos értékes adatot is begyűjthet. Szükség esetén kínálj lehetőséget arra is, hogy egy valódi ügyfélszolgálatossal is felvehessék a kapcsolatot a látogatók.

15. Küldd ki régi blogbejegyzéseidet új lehetséges ügyfeleidnek

Ha sikerül olyan blogbejegyzést írni, ami csupán néhány apró frissítéssel hosszú ideig releváns marad, akkor azt a bejegyzést érdemes többször is felhasználni.

Ezen kívül fizetett hirdetésekkel is releváns forgalmat vonzhatsz be rá, vagy e-könyvként is publikálhatod – a lényeg, hogy ha képes megőrizni értékét, akkor ajánlott sokáig életben tartanod.

Forrás: https://www.matebalazs.hu/
Vissza

Díjátadó képek

2019. 12. 03.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Íme 2019 legjobb honlapjai!

2019. 11. 28.
18. alkalommal került megrendezésre az online marketingkommunikációs szakma legrangosabb hazai eseménye, Az Év Honlapja pályázat. A Magyar Marketing Szövetség és az Internet Marketing T…
Bővebben

Lezárult Az Év Honlapja nevezési időszaka

2019. 11. 07.
Véget ért 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka tegnap éjfélkor. 182 látványos honlap, applikáció kreatív és technológiai megoldás és marketing kampány érkezett összesen 2…
Bővebben
További hírek