Hogyan követheted a közösségi média változásait?

2014-08-29

Ha munkád, vagy privát megszállottságod miatt követni akarod a közösségi média változásait, fel kell készülnöd az állandó frusztrációra. A 100 százalékos, valós idejű követés lehetetlen. Bele kell törődnöd, hogy valamiről mindig lemaradsz.

Kövesd a címkéket

Jó kiindulópontként szolgálhatnak a címkék (#hashtagek). Ehhez persze először ki kell találnod, milyen címkéket is érdemes követned. Ha túl általános címkéket határozol meg (pl. #socialmedia, #marketing), elveszel a sok találat között, ha viszont túl specifikusakat (pl. #socmedianewsbp), akkor megeshet, hogy nem találsz semmit sem. Ha nincs ötleted, puskázhatsz a Hashtags.org oldalon, de időnként jó tippeket lehet kapni magán a Twitteren (#Felfedezés menüpont) is.

A megfelelő címkék birtokában leginkább a Twitteren érdemes keresgélni (a Facebook általában kevesebb, pontatlanabb találatot ad). Ha sok pénzed van, megkönnyítheted a keresgélést a HubSpot Social Inbox, vagy más hasonló közösség irányítópult (dashboard) segítségével.

Kövesd a nagymenőket

Ha nem akarod a fél életedet információbányászattal tölteni, érdemes megtalálnod azokat az embereket, akiknek a véleménye számít. Szerencsére az úgynevezett influencerek (másokra hatással levők) többsége igen aktív a Twitteren. Évek óta divat, hogy a szakemberek az előadások, cikkek végén az email címül helyett inkább a Twitter címüket adják meg (@kovacsjanos formátumban), így elég gyorsan begyűjtheted a legfontosabb neveket. (További forrásul szolgálhat, hogy ezek az emberek előszeretettel hivatkoznak egymásra.) Megkönnyítheted a dolgod, ha ezekből az emberekből listát készítesz. (Természetesen puskázhatsz mások listáiból is.) A Twitter a listákat eléggé elrejtette. Az én – eléggé elhanyagolt – listáimat itt találod meg: https://twitter.com/pollner/lists. Saját listák készítéséhez a főmenüben az „Én” menüpontra kell kattintanod, majd a Tovább lehúzható menüből kell kiválasztanod a „Listák” menüpontot. (Nem nehéz, mert nincs is ott semmi más.)

Google Értesítők

A Google Értesítők (leánykori nevén Google Alerts) oldalon kulcsszavakat, kifejezéseket állíthatsz be, amiket azután a Google figyelni fog és amikről (beállításaidnak megfelelően) értesíteni fog. Egyesek ugyan állítják, hogy a kapott eredmények minősége az utóbbi időben sokat romlott, azt gondolom, itt is leginkább a megadott kulcsszavak minőségétől függenek a találatok. A Google Értesítők előnye az egyszerűség: Nagyon könnyű feliratkozni egy új kulcsszóra és nagyon könnyű szerkeszteni a már meglevő kéréseket. A követett kulcsszavak közé érdemes betenni a véleményvezérek nevét is. (Fontos, hogy nem elég beállítani a kulcsszavakat, rendszeresen figyelni kell a találatokat is.)

Csatlakozz szakmai csoportokhoz

LinkedInen és a Google Pluson sok olyan csoport működik, ahol szintem minden fontos információt azonnal meg lehet tudni. A LinkedInen csaknem 1 millió tagjával a Social Media Marketing csoport az egyik legjobb információforrás. (Ne ijedj meg, a csoporton belül is kereshetsz emberekre, kulcsszavakra.) A jóval fiatalabb Google Pluson ennél kisebb és általában egy-egy részterületre szakosodott közösségeket lehet találni. (Ilyen például a Social Media Strategy közösség.)

Kövesd a szakmai blogokat

Ha folyamatosan figyeled, mit ír a Mashable, a TechCrunch, a Social Media Today, a SocialBakers a The Next Web, a ProBlogger stb., akkor biztos, hogy nem maradsz le a legfontosabb hírekről. (Ha csak magyar nyelven olvasol, illetve a magyar vonatkozású híreket is követni akarod, akkor természetesen a SocialDaily.com lesz a legfontosabb hírforrásod:) Ha nem akarod napjában többször végigkattintani az összes oldalt, blogot, érdemes valamilyen RSS olvasót használnod. (Nekem a weben és mobilon egyaránt használható Feedlyt vált be, de van sok  más lehetőség is. Érdemes többet is kipróbálni.) Sajnos egyesek szerint az RSS elavult dolog, ezért nem kínálnak RSS értesítőt blogjukban, honlapjukon. Komoly hiba.

Hírgyűjtők

Ha csak a legfontosabb trendekre, hírekre vagy kíváncsi, de nem akarod az utolsó bitnyi/pixelnyi változást is követni, akkor hasznosak lehetnek a hírgyűjtők. Szinte valamennyiben található közösségi média kategória/rovat. Én továbbra is a mobilos Zite-ra esküszöm, ami elvileg beolvadt a Flipboardba, de (szerencsére) továbbra is működik.

Egy dologhoz nem tudok biztos, mindenki számára egyaránt működő tippet adni: Nem tudom megmondani, honnan lehet a legfontosabb újdonságok, trendek követéséhez, a rengeteg fontos (vagy annak tűnő) cikk, poszt elolvasásához elegendő időt szerezni. Ha valakinek jó ötlete van (vagy valami fontos kimaradt ebből a cikkből) feltétlenül szóljon!

--
SocialDaily Magyarország

Vissza

Tipikus márkakommunikációs hibák a közösségi médiában – és a recept a kijavításukra

2025. 11. 21.
A közösségi média ma már messze nem a posztok és kedvelések platformja, a márkák számára stratégiai kommunikációs tér, ahol minden egyes bejegyzés, reakció vagy hiányos válasz formálja…
Bővebben

Interjú a Salonic vezetőivel

2025. 11. 21.
Interjúnkban a Salonic csapata mesél a honlapuk mögötti inspirációról, kiemelkedő megoldásokról és a jövőbeli terveikről. Megtudhatjuk, hogyan alakítják ki vizuális megjelenésüket, miké…
Bővebben

Pályázatunk ’Vendéglátás’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 11. 20.
A vendéglátás területén ma már nem elég csupán a minőségi ételekkel és a kellemes atmoszférával versenyezni: a vendégek elvárják, hogy az online térben is ugyanolyan könnyedén és magabi…
Bővebben
További hírek