8 tipp a felhasználói élmény növelésére a weboldaladon

2020-10-29

A user experience (UX), vagy magyarul felhasználói élmény meghatározza a felhasználó általános tapasztalatait, amikor egy termékkel vagy szolgáltatással interakcióba lépnek. Általában webhelyek kapcsán halljuk a ’felhasználói élmény’ kifejezést, de ez nem csak a digitális térre korlátozódik. Mivel a UX a személy érzelme és hozzáállása egy adott termékhez vagy szolgáltatáshoz, így ez a fogalom akár vonatkozhat például egy ásványvíz csomagolására is. Ebben a cikkben egy pár tippel szeretnénk segíteni, hogy hogyan javíthatsz a honlapod felhasználói élményén.

#1 A főoldal legyen átlátható, tartalmazza a legfontosabb információkat

Az első és legfontosabb! Miután a felhasználó ellátogat a weboldalunkra, sikerüljön meggyőzni, hogy érdemes a honlapon maradnia. Ezt azzal érhetjük el, hogy az főoldalon helyezzük el a legfontosabb információkat. A főoldalt érdemes átlátható módon kialakítani, a fontosabb információkat nagyobb betűmérettel kiemelni.

 

#2 Kapcsold össze a logót a kezdőlappal

Sokan tapasztalhatták már, hogy hosszas böngészés után fel akarta keresni újra a honlap főoldalát, de a logó nem volt összekapcsolva a kezdőlappal. Az emberek egy-egy menüpont felkeresése után gyakran vissza akarnak térni a honlap főoldalára, hogy onnan újabb tevékenységbe kezdjenek.

Mivel a legtöbb felhasználó a keresőmotorokon keresztül talál rá a weboldalra, így előfordulhat, hogy az ott lévő link nem a honlapod kezdőlapjára viszi, így teljesen kikerüli azt. A logó és a kezdőlap összekapcsolásával meg tudod könnyíteni a böngészésüket, ezáltal növelni tudod a felhasználói élményüket.

 

#3 Használj képeket és videókat

A felhasználó figyelmét könnyen meg tudod ragadni érdekes képekkel és videókkal. Tanulmányok szerint a konverzió növelhető, ha a weboldaladon olyan képeket helyezel el, amin mosolygó emberek láthatóak.

 

#4 Illessz be keresőmezőt

Egy keresőmező által a felhasználók sokkal könnyebben tudnak navigálni az oldaladon, így csökkentheted a honlapelhagyási arányt. Érdemes a mezőt jobb-fentre helyezni és kiemelni, ezáltal könnyedén megtalálhatóvá tudod tenni a látogatóid részére.

Abban az esetben, ha minimalista weboldalt működtetsz, akkor nem szükséges a keresőmező, viszont, ha sok információt tartalmaz (például blogoknál), akkor mindenképpen érdemes a keresőt fontolóra venni.

 

#5 Figyelj arra, hogy működjenek a menüpontok

Nincs is annál frusztrálóbb, mint mikor a felhasználó megtalálja a számára fontos menüpontot, de az nem működik. Ilyenkor nagy eséllyel a honlapot is elhagyják, ugyanis nem kapták meg azt az információt, amiért ellátogattak oda. Számos olyan webhely van, ahol a saját weboldalad címével megnézheted, hogy rendesen működnek-e azon a linkek. Ilyen például az error404.atomseo.com honlap.

 

#6 Helyezd látható helyre a kontakt információkat

Még akkor is, ha a gyakori kérdéseket megválaszolod a weboldaladon, biztos lehetsz benne, hogy lesznek, akik további kérdésekre szeretnének választ kapni. Különösen fontos, hogy az elérhetőségeid könnyen megtalálhatóak legyenek a honlapodon. Biztosíts e-mail címet, telefonszámot, és ha szeretnél azonnali interakciót, akkor élő chat alkalmazást is. Sok weboldalon a kontakt információkat nem látható helyre teszik, így a potenciális vevő nem tudja felvenni a kapcsolatot a vállalkozásoddal. Minden megválaszolatlan kérdés egy elmulasztott lehetőség arra, hogy új vásárlókat szerezz.

 

#7 Legyen mobilbarát a weboldalad

Manapság már elengedhetetlen a weboldalak mobilbarát kivitelezése. A mobilbarát webhelyeken általában magasabb az oldalmegtekintések száma és alacsonyabb a visszafordulási arány. Egy igényesen kialakított, átlátható weboldal arra ösztönzi a felhasználót, hogy minél több időt töltsön az oldalon.

Ha szeretnél többet megtudni a mobilbarát weboldalakról, akkor kattints ide!

 

#8 Ne legyen zsúfolt a honlap, ne tartalmazzon felesleges információkat

A minimalista stílus napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Mielőtt nekilátsz a honlapod megtervezésének, gondold át alaposan: Mi az, ami tényleg hasznos információt szolgáltat a felhasználó számára?

Nem érdemes olyan közösségi oldalt belinkelni, ami nincs frissítve, ugyanis néha rosszabb benyomást kelt, mint ha egyáltalán nem lenne.

Ne használj villogó bannereket, vagy irreleváns képeket. Ne feledd: „A kevesebb néha több”!

 

Megfelel a honlapod az eddigi UX technikáknak, vagy akár többet is használsz? Ha igen, ne maradj le! Jelentkezz legkésőbb november 5-én éjfélig ’Az Év Honlapja’ pályázatra, versenyeztesd meg weboldalad és nyerd el díjink egyikét!

Vissza

November 26-án lejár Az Év Honlapja 2020 közönségszavazásának határideje

2020. 11. 24.
Idén rekordszámú, 289 jelentkező döntött úgy, hogy megméretteti honlapját vagy applikációját Magyarország legrangosabb marketingkommunikációs pályázatán. A pályázási határidő ugyan lejá…
Bővebben

Lezárult a 2020-as ’Az Év Honlapja’ nevezési időszaka

2020. 11. 06.
Véget ért a 2020-as 'Az Év Honlapja' pályázat nevezési időszaka. A versenyre rekordszámú nevezés érkezett. 289 látványos honlap, applikáció, kreatív és technológiai megoldás, va…
Bővebben

A digitalizáció előretörése látható az Agrár kategóriában

2020. 11. 03.
Külön köszöntjük 9 pályázónkat az agrár kategóriában!
Bővebben
További hírek