8 tipp a felhasználói élmény növelésére a weboldaladon

2020-10-29

A user experience (UX), vagy magyarul felhasználói élmény meghatározza a felhasználó általános tapasztalatait, amikor egy termékkel vagy szolgáltatással interakcióba lépnek. Általában webhelyek kapcsán halljuk a ’felhasználói élmény’ kifejezést, de ez nem csak a digitális térre korlátozódik. Mivel a UX a személy érzelme és hozzáállása egy adott termékhez vagy szolgáltatáshoz, így ez a fogalom akár vonatkozhat például egy ásványvíz csomagolására is. Ebben a cikkben egy pár tippel szeretnénk segíteni, hogy hogyan javíthatsz a honlapod felhasználói élményén.

#1 A főoldal legyen átlátható, tartalmazza a legfontosabb információkat

Az első és legfontosabb! Miután a felhasználó ellátogat a weboldalunkra, sikerüljön meggyőzni, hogy érdemes a honlapon maradnia. Ezt azzal érhetjük el, hogy az főoldalon helyezzük el a legfontosabb információkat. A főoldalt érdemes átlátható módon kialakítani, a fontosabb információkat nagyobb betűmérettel kiemelni.

 

#2 Kapcsold össze a logót a kezdőlappal

Sokan tapasztalhatták már, hogy hosszas böngészés után fel akarta keresni újra a honlap főoldalát, de a logó nem volt összekapcsolva a kezdőlappal. Az emberek egy-egy menüpont felkeresése után gyakran vissza akarnak térni a honlap főoldalára, hogy onnan újabb tevékenységbe kezdjenek.

Mivel a legtöbb felhasználó a keresőmotorokon keresztül talál rá a weboldalra, így előfordulhat, hogy az ott lévő link nem a honlapod kezdőlapjára viszi, így teljesen kikerüli azt. A logó és a kezdőlap összekapcsolásával meg tudod könnyíteni a böngészésüket, ezáltal növelni tudod a felhasználói élményüket.

 

#3 Használj képeket és videókat

A felhasználó figyelmét könnyen meg tudod ragadni érdekes képekkel és videókkal. Tanulmányok szerint a konverzió növelhető, ha a weboldaladon olyan képeket helyezel el, amin mosolygó emberek láthatóak.

 

#4 Illessz be keresőmezőt

Egy keresőmező által a felhasználók sokkal könnyebben tudnak navigálni az oldaladon, így csökkentheted a honlapelhagyási arányt. Érdemes a mezőt jobb-fentre helyezni és kiemelni, ezáltal könnyedén megtalálhatóvá tudod tenni a látogatóid részére.

Abban az esetben, ha minimalista weboldalt működtetsz, akkor nem szükséges a keresőmező, viszont, ha sok információt tartalmaz (például blogoknál), akkor mindenképpen érdemes a keresőt fontolóra venni.

 

#5 Figyelj arra, hogy működjenek a menüpontok

Nincs is annál frusztrálóbb, mint mikor a felhasználó megtalálja a számára fontos menüpontot, de az nem működik. Ilyenkor nagy eséllyel a honlapot is elhagyják, ugyanis nem kapták meg azt az információt, amiért ellátogattak oda. Számos olyan webhely van, ahol a saját weboldalad címével megnézheted, hogy rendesen működnek-e azon a linkek. Ilyen például az error404.atomseo.com honlap.

 

#6 Helyezd látható helyre a kontakt információkat

Még akkor is, ha a gyakori kérdéseket megválaszolod a weboldaladon, biztos lehetsz benne, hogy lesznek, akik további kérdésekre szeretnének választ kapni. Különösen fontos, hogy az elérhetőségeid könnyen megtalálhatóak legyenek a honlapodon. Biztosíts e-mail címet, telefonszámot, és ha szeretnél azonnali interakciót, akkor élő chat alkalmazást is. Sok weboldalon a kontakt információkat nem látható helyre teszik, így a potenciális vevő nem tudja felvenni a kapcsolatot a vállalkozásoddal. Minden megválaszolatlan kérdés egy elmulasztott lehetőség arra, hogy új vásárlókat szerezz.

 

#7 Legyen mobilbarát a weboldalad

Manapság már elengedhetetlen a weboldalak mobilbarát kivitelezése. A mobilbarát webhelyeken általában magasabb az oldalmegtekintések száma és alacsonyabb a visszafordulási arány. Egy igényesen kialakított, átlátható weboldal arra ösztönzi a felhasználót, hogy minél több időt töltsön az oldalon.

Ha szeretnél többet megtudni a mobilbarát weboldalakról, akkor kattints ide!

 

#8 Ne legyen zsúfolt a honlap, ne tartalmazzon felesleges információkat

A minimalista stílus napjainkban egyre nagyobb népszerűségnek örvend. Mielőtt nekilátsz a honlapod megtervezésének, gondold át alaposan: Mi az, ami tényleg hasznos információt szolgáltat a felhasználó számára?

Nem érdemes olyan közösségi oldalt belinkelni, ami nincs frissítve, ugyanis néha rosszabb benyomást kelt, mint ha egyáltalán nem lenne.

Ne használj villogó bannereket, vagy irreleváns képeket. Ne feledd: „A kevesebb néha több”!

 

Megfelel a honlapod az eddigi UX technikáknak, vagy akár többet is használsz? Ha igen, ne maradj le! Jelentkezz legkésőbb november 5-én éjfélig ’Az Év Honlapja’ pályázatra, versenyeztesd meg weboldalad és nyerd el díjink egyikét!

Vissza

“A fejlesztés fő motivációja az volt, hogy létrehozzunk egy egységes baleseti bejelentési online platformot!”

2025. 01. 13.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, az E-kárbejelentő platformot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb szak…
Bővebben

„Közös percek, felejthetetlen élmények”

2025. 01. 13.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, az Adventor Hotels platformot. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, a honlapjuk fejlesztésének főbb sza…
Bővebben

“Manapság elengedhetetlen a mobiloptimalizáció, az intuitív navigáció, valamint a modern dizájntrendek követése.”

2025. 01. 13.
A mai interjúban örömmel mutatjuk be nevezőnket, az Atelier Clinicet. A beszélgetés során bepillantást nyerhetünk a pályázó inspirációjába, . Megosztják velünk a jövőbeli terveiket, ame…
Bővebben
További hírek