Semmelweis Egyetem - az oktatás, kutatás és betegellátás honlapja

2021-09-07

Már megy a 2021-es 'Az Év Honlapja' pályázatra a nevezés! Október 14-ig lehet benyújtani a pályázatokat! Ha még mindig nem neveztetek, ne habozzatok! Olvassátok el a Semmelweis Egyetem interjúját. Tudjátok meg, korábbi nyertesünknek mit adott a pályázat. Bízzatok magatokban és nevezzetek! Hajrá!
 

1. Bemutatkozás, Kik vagytok, mivel foglalkoztok?

A Semmelweis Egyetem központi honlapját és annak hírportálját, az intézmény Kommunikációs és Rendezvényszervezési Igazgatóságának csapata tölti meg tartalommal. Híreink az egyetem hármas egységét – oktatás, kutatás, betegellátás – fogják át. Az egyetemi életet és eseményeket bemutató cikkek mellett törekszünk a laikus közönségnek szóló preventív, egészségtudatosságot növelő, illetve ismeretterjesztő tartalmak bemutatására is. A csapatban szerkesztő-újságírók mellett fotós, közösségi média szakember, sajtóreferens és filmes team is helyet kap, közösen alakítjuk a látványt és a tartalmat.

Az intézmény a központi honlapja és hírportálja mellett kétszáznál is több alhonlapot működtet (klinikák, intézetek, tanszékek, igazgatóságok, kutatócsoportok honlapjai). Ezek egy közös WordPress honlaprendszerben érhetők el a semmelweis.hu webcímen. A honlaprendszer arculatának kialakítása és az alhonlapok helyi szerkesztőinek támogatása is a kommunikációs csapathoz tartozik az Informatikai Igazgatóság webfejlesztőinek segítségével.

2. Mennyire veszitek komolyan a digitális marketing kihívásait?

Sok munkát fektetünk az egyetem online megjelenésébe, mert nagyon fontosnak tartjuk a digitális felületeket. Alapvetően az online kommunikációnk tartalommarketingre épül, organikus megjelenésekre törekszünk, hirdetéseket többnyire nem használunk. Híreinket, megszólalóinkat éves szinten több mint tizenötezer alkalommal jelenítették meg a különböző médiumok. Erős a jelenlétünk a közösségi médiában is, a Facebook oldalunknak több mint 27 ezer követője van. Videós tartalmakban az utóbbi években erősítettünk, magas nézettséget érnek el az egészségügyi oktatóvideóink, de a nézők szerették a frissen indított KliniKaland című animációs sorozatunk első évadát is.

3. Anno miért döntöttetek úgy, hogy beneveztek Az Év Honlapja pályázatra?
Milyen elismerésben részesültetek és melyik évben?
Milyen előnyöd származott abból, hogy Az Év Honlapja díjazott lettél?

A Semmelweis Egyetem 2018-ban oktatás kategóriában nyerte el Az Év Honlapja díjat, amire nagyon büszkék vagyunk. A honlap ennek az évnek az első felében újult meg. Teljesen újraszabtuk a weboldal arculatát, sőt, egy arculatrendszert találtunk ki a különböző típusú alhonlapok (karok és egyéb szervezeti egységek) számára. Emellett új funkciókat és struktúrát is alkottunk. Ezeket a változásokat sok ötletelés, gondolkodás és előkészítő munka előzte meg. A grafikai terveket egy profi csapatra bíztuk, azonban a webfejlesztést házon belül oldottuk meg, ami jelentős kihívás volt. Azért is neveztük be az intézmény honlapját Az Év Honlapja pályázatra, hogy ez a komoly csapatmunka a szakmai elismerés segítségével még inkább látható és érzékelhető legyen a közönség számára is.              

4. Mennyire ösztönzött, hogy a szakmai zsűri elismerte a munkátokat? Milyen fejlesztéseket terveztek a weblapon?

Örömmel töltött el bennünket a szakmai elismerés, azonban érzékeltük azt is, hogy nem dőlhetünk hátra, folyamatosan fejlődni kell. Azóta is úgy próbáljuk a honlapot fejleszteni, mintha most is pályáznánk a díjra. A 2018-as megújítás óta idén nyúltunk újra az arculathoz, kisebb „ráncfelvarrást” hajtottunk végre, ami a használat során felmerülő igényeket elégítette ki.   

5. Mit jelent számodra egy jó weboldal? Amikor a saját díjnyertes weboldalatokat fejlesztettétek, milyen szempontokat vettetek figyelembe?

Én magam azokat a honlapokat szeretem, amelyek jól strukturáltak és könnyen átláthatók. Fontos hogy gyorsan megtaláljam azt az információt, amit keresek, és olyan mélységben, mint amire szükségem van, azaz nem túl felületesen, de nem is kisregény formájában. Számomra első a tartalom, amit az arculat feladata erősíteni. Emellett az eszközfüggetlen használhatóság is kardinális. Persze minél nagyobb egy szervezet, illetve az általa kommunikálni kívánt tartalom, annál nehezebb ezt megvalósítani, illetve annál nagyobb kihívást jelent jól strukturálni a tartalmakat, hiszen mindenkinek az az apró szelet a legfontosabb, amit épp ő keres.

A honlaprendszer fejlesztése során a látogató közönség igényei mellett az alhonlapszerkesztőink szempontjait is figyelembe kellett venni. Cél volt például, hogy az adatokat lehetőség szerint minél kevesebb helyen kelljen módosítani, azonban sok helyen lehessen megjeleníteni, vagy az is, hogy az alhonlapok nyitólapja „legózható” legyen, azaz az adott kereteken belül a helyi igényekre lehessen szabni.   

6. Számodra mit jelent a digitalizáció, milyen céges vagy személyes kihívások előtt állsz?

Szabadság és felelősség egyszerre. Szabadság abban, hogy bárki, bármikor könnyen hozzáférhet a közzétett információkhoz és tartalmakhoz. Felelősség abban, hogy az információdömpingben hiteles, közérthető és aktuális információk legyenek elérhetők. Egy nagy presztízsű intézmény digitális kommunikációs csapatának részeként folyamatos kihívást jelent megfelelni a célközönség és a szerkesztők igényeinek is.

7. Mit gondolsz, mit hoz a digitális jövő a szakmádban? Merre érdemes tartani?

Ezt nehéz megjósolni, de az biztos, hogy folyamatosan figyelni kell a trendeket és viszonylag rugalmasan kell reagálni a változásokra.

8. Kiknek ajánlanád, hogy vegyenek részt Magyarország legnagyobb digitális versenyén?

Számunkra ez a díj annak a szakmai munkának az elismerése volt, aminek jó eséllyel inkább csak a hibáit szokták a felhasználók érzékelni. A díj segítségével talán egy pillanatra a közönség belegondol, hogy egy honlap működése milyen összetett folyamat és mennyi részterület (arculat, technika, írott és vizuális tartalom) összehangolt munkáját igényli.  Azok számára ajánlom a részvételt a pályázaton, akik szeretnék felhívni a közönségük figyelmét a honlapjuk megújulására és az ebbe a munkába beletett energiára és szaktudásra.    

10. Mit kívánsz Pályázatunknak 20. éves szülinapja alkalmából?

A „füled érjen bokáig” helyett azt mondanám inkább, hogy érjétek meg azt, hogy az évszázad honlapja nyertesét választhassátok ki. Komolyra fordítva a szót, további ugyanilyen magas szakmai színvonalú pályáztatást kívánok, minél erősebb pályázókkal.

Vissza

A Mesterséges Intelligencia Forradalma

2024. 03. 19.
Az elmúlt években a mesterséges intelligencia (AI)  nem csak a technológiai szektorban, hanem a digitális marketing terén is forradalmi változásokat hozott. A cikkben megvizsgáljuk…
Bővebben

Legfőbb üzenetünk az online marketing oktatás

2024. 03. 18.
„A díjátadón szerzett elismerést hatalmas megerősítésnek tartom.” Dávid elárulta, hogy neki van már egy jól bevált szisztémája arra vonatkozóan, hogy „milyennek kell…
Bővebben

„A minőségi szolgáltatások nyújtása az egyik legfontosabb tényező”

2024. 03. 14.
A Zenon Clinic szemlélete egyedi és személyre szabott: nem a divatot követik, hanem vendégeik önmagukhoz vezető útját támogatják. A klinikán keresztül mindenki személyre szabott kezelés…
Bővebben
További hírek