A történetmesélés ereje a Content Marketing világában

Storytelling
2024-03-12

A puszta termékleírásokon és promóciós üzeneteken túl a történetmesélés egyedülálló módon képes magával ragadni a közönséget, érzelmi kapcsolatot teremteni és maradandó benyomást kialakítani.

A történetmesélés alapvetően többről szól, mint egyszerű információközvetítésről, olyan narratívát kell létrehozni, amely magával ragadja, inspirálja a közönséget, és rezonál rá. Az emberiség kezdete óta mesélünk történeteket és szerves részét képezi a kommunikációnknak. Gondoljuk csak a barlang rajzokra.

Egy korábbi kutatással alá is lehet támasztani, hogy mennyire hatékony a Storytelling a marketingben: Stanford egyetemi kutatás

MRI segítségével vizsgálták a különböző agyi funkciókat a mesélőn és a hallgatón is egyaránt. A hallgatónak ugyan azok az agyi területei aktiválódtak mint a mesélőnek. Tehát tükrözte a mesélő agyát, vagyis olyan mintha a hallgató is átélné a történetet. Belekerülsz a történetbe és így te is a részesének érzed magad, ezt a hatást tudod felhasználni a marketingben.


A történetmesélés igazi ereje abban rejlik, hogy képes érzelmeket kiváltani.


Azért beszélünk egy erőteljes marketing eszközről, mert érzelmi kapcsolatot teremt. Az érzelmi területre való ráhatással a márkák hűséges és elkötelezett vásárlói bázist hozhatnak létre.

 

Nike "Just Do It":

A történet a sportmárka újra pozicionálásával kezdődött, olyan kampányt kerestek, amely rezonál a fogyasztókkal és megkülönbözeti a többi sportmárkától.

A "Just Do It" kampány vonzerője az egyszerűségében rejlik. A szlogen ugyanis a cselekvésre való ösztönzés felhívása lett, azonban ez a sporton túl is visszhangra talált. A kampány arra ösztönzi az embereket, hogy kövessék az álmaikat és győzzék le határaikat.

A Nike sikerében döntő szerepet játszott a történetmesélésen keresztül való inspirálás, motiválás és kapcsolatteremtés a fogyasztókkal.

 

A következő cikkünkben összegyűjtünk néhány Storytelling eszközt.

Vissza

Pályázatunk ’Kereskedelem’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 11. 03.
A kereskedelmi piac itthon rendkívül telítetté vált. A versenybe szálló cégek közül azoknak van esélye kitűnni, akik hatékonyan megszólítják fogyasztóikat és sikeresen leegyszerűsítik a…
Bővebben

MEGHOSSZABBÍTVA! Még van lehetőséged nevezni ’Az Év Honlapja 2025’ pályázatra!

2025. 10. 31.
Lemaradtál a nevezési határidőről? Semmi gond – kaptál egy új esélyt! Tudjuk, mennyire pörgős az év vége – de ha van egy weboldalad, applikációd vagy digitális kampányod, a…
Bővebben

Pályázatunk ’Ipari weboldalak’ kategóriája idén is várja a nevezőket!

2025. 10. 20.
Az ipari szektor online kommunikációja gyakran elmarad a többi ágazatétól. Kategóriánk igyekszik támogatni azokat, akik ennek ellenére felépítették már digitális megjelenésüket, új…
Bővebben
További hírek