A történetmesélés ereje a Content Marketing világában

Storytelling
2024-03-12

A puszta termékleírásokon és promóciós üzeneteken túl a történetmesélés egyedülálló módon képes magával ragadni a közönséget, érzelmi kapcsolatot teremteni és maradandó benyomást kialakítani.

A történetmesélés alapvetően többről szól, mint egyszerű információközvetítésről, olyan narratívát kell létrehozni, amely magával ragadja, inspirálja a közönséget, és rezonál rá. Az emberiség kezdete óta mesélünk történeteket és szerves részét képezi a kommunikációnknak. Gondoljuk csak a barlang rajzokra.

Egy korábbi kutatással alá is lehet támasztani, hogy mennyire hatékony a Storytelling a marketingben: Stanford egyetemi kutatás

MRI segítségével vizsgálták a különböző agyi funkciókat a mesélőn és a hallgatón is egyaránt. A hallgatónak ugyan azok az agyi területei aktiválódtak mint a mesélőnek. Tehát tükrözte a mesélő agyát, vagyis olyan mintha a hallgató is átélné a történetet. Belekerülsz a történetbe és így te is a részesének érzed magad, ezt a hatást tudod felhasználni a marketingben.


A történetmesélés igazi ereje abban rejlik, hogy képes érzelmeket kiváltani.


Azért beszélünk egy erőteljes marketing eszközről, mert érzelmi kapcsolatot teremt. Az érzelmi területre való ráhatással a márkák hűséges és elkötelezett vásárlói bázist hozhatnak létre.

 

Nike "Just Do It":

A történet a sportmárka újra pozicionálásával kezdődött, olyan kampányt kerestek, amely rezonál a fogyasztókkal és megkülönbözeti a többi sportmárkától.

A "Just Do It" kampány vonzerője az egyszerűségében rejlik. A szlogen ugyanis a cselekvésre való ösztönzés felhívása lett, azonban ez a sporton túl is visszhangra talált. A kampány arra ösztönzi az embereket, hogy kövessék az álmaikat és győzzék le határaikat.

A Nike sikerében döntő szerepet játszott a történetmesélésen keresztül való inspirálás, motiválás és kapcsolatteremtés a fogyasztókkal.

 

A következő cikkünkben összegyűjtünk néhány Storytelling eszközt.

Vissza

A működőképes és hatásos márkanév jellemzői

2024. 05. 08.
Vásárlási döntéseinkre a márkák jelentős hatást tudnak gyakorolni. Él a fejünkben egy kép egy adott termékről vagy szolgáltatásról, ezáltal vélt vagy valós előnyöket társítunk bizonyos…
Bővebben

“A biztonságos és funkcionális termékek mellett fontos számunkra a felhasználói, vásárlói élmény és a weboldal esztétikai megjelenése is.”

2024. 05. 06.
A mai interjúnkban a MONTEEN csapatát kérdeztük, akik Ifjúsági kategóriában Az Év Honlapja díjat nyerték el. A MONTEEN egyedülálló küldetéssel indult útnak: megvédeni az ember…
Bővebben

Gerillamarketing a gyakorlatban

2024. 05. 03.
Lehet egy váratlan utcai kampány, egy humoros vagy meghökkentő reklámvideó, vagy akár egy interaktív esemény, amely az embereket bevonja és meglepi. A gerillamarketing célja az, hogy az…
Bővebben
További hírek