Az utánvétes rendelések őre: így épít piacot az Utánvét Ellenőr

Interjú a Utánvét Ellenőr kft. csapatával
2025-05-06

Az utánvétes rendelések kockázata évek óta kihívást jelent a webshopok számára, de az Utánvét Ellenőr innovatív megközelítése új szintre emelte a problémakezelést. A közösségi tudásra épülő rendszerük nemcsak technológiai szempontból nyújt újat, hanem üzleti biztonságot is teremt a felhasználók számára. Az Év Honlapja pályázaton elért többszöri sikerük pedig jól mutatja: értékteremtő munkájukat a szakma is elismeri. Ebben az interjúban bemutatjuk, mi a sikerük titka, és merre tartanak tovább.

 

Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek ’Az Év Honlapja’ pályázatra?

Egy szóval? Visszacsatolás. Az Év Honlapja pályázat mindig is egyfajta tükör volt számunkra: megmutatja, hogy az, amin mi nap mint nap dolgozunk, hogyan csapódik le a szakmai közönségben. És ha ez a tükör Év Honlapja díjat mutat, az megerősítés és motiváció is egyben.

Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?

A legnagyobb hangsúlyt az új API-ra és a köré épülő ökoszisztémára fektettük. Egy olyan rendszert kellett építenünk, amely egyszerre stabil, skálázható, gyors és könnyen integrálható. Fontos kiemelni, hogy bár az új API visszafelé nem kompatibilis, de nagyon kicsi erőforrás-befektetéssel át lehet rá térni – ehhez connector library-t és Postman collectiont  is biztosítunk.

Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?

B2B termékként a mi "felhasználói élményünk" leginkább az integráció egyszerűségében, a gyors válaszidőben és az üzleti értelemben vett megbízhatóságban testesül meg. A cél az volt, hogy a szolgáltatásunk észrevétlenül simuljon bele a webshopok mindennapi működésébe – legyen stabil, gyors, és ne igényeljen folyamatos emberi beavatkozást.

Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?

Az elmúlt évben a fő kihívás a skálázás volt. Ahogy egyre több webshop kezdte el használni az Utánvét Ellenőrt, úgy nőtt a lekérések száma is. Ez kétirányú nyomást jelentett: több adatot kellett feldolgoznunk, és ezt az információt még több irányba kellett kiszolgálnunk – változatlan válaszidő mellett. A legfrissebb mérések szerint az új API 99. percentilise még a Glamour napok extra terhelése mellett is 0.8 másodperc alatt maradt, miközben a lekérések 91%-a már ezen keresztül érkezik.

Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?

Az Év Honlapja pályázat mezőnye évről évre egyre erősebb, így különösen nagy öröm, hogy ilyen színvonalas versenytársak között sikerült immár harmadik alkalommal is díjat nyernünk. Minden ilyen visszajelzés nemcsak szakmai, de emberi értelemben is megerősítés, hogy jó úton járunk, és van értelme annak, amit építünk. Ez a fajta külső megerősítés óriási lendületet ad a további munkához is.

Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?

Sikeres termékhez három dolog kell: világos cél, folyamatos figyelem a visszajelzésekre, és az, hogy ne a trendek vezéreljenek, hanem az értékteremtés. Ha egy funkció szép, de nem hasznos, az csak látszat. Mi abban hiszünk, hogy ha egy webes termék valódi problémát old meg, akkor megtalálja a közönségét – függetlenül attól, milyen technológiával készült vagy milyen dizájn trendeket követ.

Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?

Az Utánvét Ellenőr egyik legfontosabb sajátossága, hogy közösségi tudásra épül: a felhasználók nem csak igénybe veszik, hanem építik is a rendszert. Minden visszajelzés, amit kapunk, minden sikertelen vagy sikeres kézbesítés egy új adatpont – így egy webshop nem egyedül, hanem egy kollektív tudásbázis részeként küzd az át nem vett csomagok ellen. Jelenleg nincs még egy olyan megoldás a régióban, amely ezt így, centralizáltan kezelné.

Milyen új digitális megoldásokat integráltatok a honlapba/applikációba, amelyek különlegessé teszik?

A jövő szempontjából az új API-nk bevezetése volt az elmúlt év legnagyobb mérföldköve: a rendszer “legősibb” részét alkottuk újra, ami egyrészt a legtöbb technológiai adósságot, másrészt a legtöbb áramvonalasítási lehetőséget kínálta. Így ez az alrendszer jövőálló lett, a korábbinál jóval több és részletesebb adatpontot tudunk figyelembe venni az értékelés során, az ellenőrzési logika bővült, és a rendszer rugalmasabbá vált. 

Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?

A rövid távú céljaink között szerepel, hogy a még új API-t nem használó partnereink is fokozatosan áttérjenek az új rendszerre. Emellett nagyon várjuk, hogy a Shopify végre jóváhagyja az appunkat – technikailag már készen van, most az ő térfelükön pattog a labda. 

Hosszabb távon szeretnénk kilépni a hazai piacról, és régiós szinten is meghatározóvá válni az utánvétes rendelések kockázatkezelésében. A célunk az, hogy olyan megbízható háttérmegoldássá váljunk, amely valódi segítséget nyújt a visszaélések megelőzésében és az át nem vett csomagok számának csökkentésében, és amelyre Kelet-Közép-Európa webshopjai bátran építhetnek.

 

Vissza

Az utánvétes rendelések őre: így épít piacot az Utánvét Ellenőr

2025. 05. 06.
Az utánvétes rendelések kockázata évek óta kihívást jelent a webshopok számára, de az Utánvét Ellenőr innovatív megközelítése új szintre emelte a problémakezelést. A közösségi tudásra é…
Bővebben

Egy weboldal, ami nem csak informál, hanem kapcsolatot teremt – így lettünk díjazottak első próbálkozásra!

2025. 05. 06.
Egy lépés, ami mindent megváltoztatott. A Maon Online Marketing Ügynökség számára 2024 mérföldkő volt: először neveztek „Az Év Honlapja” pályázatra, és rögtön különdíjjal is…
Bővebben

Hiteles információ, digitális támogatás – így segít a Semmelweis HELP az egészségtudatosságban

2025. 04. 29.
A Semmelweis HELP nem csupán egy egészségügyi alkalmazás – hanem a hitelesség, a digitalizáció és a társadalmi hasznosság találkozása. Az „Az Év Honlapja” díj egyik ki…
Bővebben
További hírek