Egy weboldal, ami nem csak informál, hanem kapcsolatot teremt – így lettünk díjazottak első próbálkozásra!
Egy lépés, ami mindent megváltoztatott. A Maon Online Marketing Ügynökség számára 2024 mérföldkő volt: először neveztek „Az Év Honlapja” pályázatra, és rögtön különdíjjal ismerték el munkájukat. Nem véletlen a siker: profizmus, emberközpontú szemlélet és megalkuvás nélküli minőség jellemzi a csapatot, akik nemcsak weboldalt építenek, hanem élményt és bizalmat is teremtenek. Nézd meg, hogyan váltak elsőre díjazottá, és meríts ihletet a történetükből!

1. Mi motivált titeket arra, hogy nevezzetek „Az Év Honlapja” pályázatra?
Marketingügynökségünk portfóliójában az elmúlt évben került be a weboldal fejlesztés, mint önálló szolgáltatás. Új szakemberek csatlakoztak a csapatunkhoz, és 2024-ben már több mint 20 weboldalt adtunk át az ügyfeleinknek.
Úgy gondoltuk, hogy Az Év Honlapja 2024 pályázat tökéletes alkalmat teremt arra, hogy szakmailag, országos viszonylatban is megmérettessük magunkat.
Mivel korábban még nem volt lehetőségünk pályázni, ezért „első lépésként” csak egy weboldallal – a tavaly megújult saját felületünkkel – indultunk el a 2024-es pályázaton, Szolgáltatás kategóriában.
Büszkék vagyunk rá, hogy a munkánkat különdíjjal ismerték el, és biztosak vagyunk benne, hogy a 2025-ös megmérettetésen több kategóriába is benevezünk.
2. Mi volt a legfontosabb prioritás a fejlesztési folyamat során?
UX, SEO, oldalbetöltési sebesség, dizájn.
Kicsit bővebben: az oldal korosztálytól függetlenül könnyedén áttekinthető és befogadható legyen; a számunkra releváns kulcsszavakra első oldalra kerüljünk a Google találati listáján; az oldalbetöltés sebessége ne legyen negatív hatással a felhasználói élményre; az oldal látványvilága tartalmazzon egyedi megoldásokat, de ne terelje el a figyelmet a fő mondanivalóról – ezért döntöttünk a minimalista dizájn mellett.
3. Milyen szempontokat tartottatok szem előtt a felhasználói élmény kialakításakor?
A weboldal hajtás feletti részén kapjon meg minden fontos információt a látogató – anélkül, hogy azt érezné, hogy „mindent a nyakába zúdítunk” –, és legyen egyértelmű számára, hogy milyen irányokba indulhat tovább.
Egy 20 és egy 70 éves vállalkozó számára is legyen egyértelmű, hogy melyek azok a szolgáltatások, amelyeket igénybe vehet, ha hozzánk fordul.
Nem akartuk túlmagyarázni a legfőbb üzeneteinket. A célunk az volt, hogy választ adjunk a leggyakrabban felmerülő kérdésekre, és arra ösztökéljük a komolyabb érdeklődőket, hogy személyesen ismerjük meg egymást.
4. Milyen nehézségekkel, kihívásokkal szembesültetek a folyamat alatt?
Szerencsés helyzetben voltunk – és vagyunk –, mert a webfejlesztő csapatunk tagjai már évek óta ismerik egymást, ezért hatékonyan tudnak együtt dolgozni. A pályamű esetén pedig senki másnak, csupán az általunk támasztott elvárásoknak kellett megfelelnünk – mivel a saját weboldalunk kialakításáról volt szó.
És éppen ebből fakadt a legnagyobb nehézség: mennyi időt áldozzunk a felületre, milyen határidőt szabjunk magunknak? Ügyfeles teendőink folyamatosan voltak, de nem hagyhattuk, hogy „a suszter cipője lyukas maradjon”.
Így az eredetileg elképzelt határidőnél kicsit később, de még 2024-ben pontot tudtunk tenni a projekt végére.
5. Milyen hatással volt ez az elismerés a csapatra és a motivációra?
Ez volt az első ilyen jellegű megmérettetésünk, ezért hatalmas örömmel töltött el bennünket, amikor szembesültünk az eredménnyel. Hiszen úgy voltunk vele, hogy „megpróbáljuk, aztán lesz, ami lesz”. Bíztunk a felületünkben, de „elsőbálozóként” nem tudhattuk, hogy a zsűri hogyan értékeli majd a felületünket.
Amikor pedig megtudtuk, hogy az ügyfelek pozitív visszajelzései mellett a szakma is elismerően nyilatkozik a weboldalunkról, az egész csapatot büszkeség töltötte el.
6. Mit tartotok a legfontosabbnak ahhoz, hogy egy honlap/applikáció sikeres legyen?
Szükség van egy egyetlen mondatban megfogalmazható célra, hogy mi a honlap vagy az applikáció legfőbb üzenete és feladata.
A látogatónak, felhasználónak külön magyarázat nélkül tudnia kell dekódolnia az üzenetet, és zökkenőmentesen tudnia kell használni a felületet.
Amikor az ügyfél elhagyja a honlapot vagy az applikációt, azt kel éreznie, hogy megkapta, amiért jött.
7. Mi az, amitől ti úgy gondoljátok, hogy a honlapotok/applikációtok igazán kitűnik a többi közül? Mi különböztet meg titeket a versenytársaitoktól?
Az ügynökségünk mottója így szól: „online dolgozunk, de a személyes kapcsolattartásban hiszünk”. A weboldalunkra valóban egy „első érintési pontként” tekintünk, amelynek a legfőbb célja, hogy létre jöjjön a személyes kapcsolatfelvétel.
A felületünk nem ad át mindent, amit mondani szeretnénk, de elegendő információt nyújt ahhoz, hogy a kapcsolatfelvétel megszülessen – az érdeklődések és az ajánlatkérések száma, valamint a SEO eredmények erről tanúskodnak.
8. Milyen céljaitok vannak a közeli és távoli jövőben?
Még nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni a weboldalkészítés szolgáltatásunkra, és nem titkolt célunk, hogy Az Év Honlapja 2025-ös pályázaton több weboldallal is elinduljunk.
9. Szerinted mi tesz egy piaci szereplőt jó szolgáltatóvá?
Ügyfélközpontú hozzáállás, őszinte kommunikáció, versenytársak ismerete, tudatosan felépített stratégia, világos és reális célkitűzések.
10. Milyen innovációk várhatóak a szolgáltatás területén?
Az AI bizonyára még szervesebb részévé válik majd a munkavégzésünknek, de a vállalkozásunk legfőbb értékét továbbra is a szakembereink évtizedes tapasztalata, proaktív hozzáállása és kivételes kreativitása adja.